  • 1. Data: 2007-09-24 10:28:35
    Temat: Telefon w serwisie Orange - jak długo ?
    Od: "Sebastian M." <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Pytanie i problem dość prozaiczny ale wkońcu jakieś prawo konsumenckie
    istnieje więc grzecznie pytam ;)

    Oddałem telefon do serwisu (autoryzowany punkt Orange) dokładnie
    07.08.2007r. oczywiście zostalem zapewniony że do tygodnia dostanę telefon
    zastępczy i od tego czasu cisza... Z tego co mi wiadomo na naprawe
    przewidziany jest czas 14 dni.

    Zaszłem tam właśnie po w/w czasie i usłyszalem że czego szukam skoro nie
    dzwonili do mnie a telefon zastępczy mają jeden więc nie potrzebnie
    przychodzę (nie musze mówić że działa to na mnie jak płachta na byka;))

    Dodatkowo usłyszalem ze czas naprawy podobno przedłuza się o czas ktory ma
    na naprawę serwis danej marki czy to prawda?

    Jak to wygląda w praktyce? telefon jest uziemiony dość długo i nie zalezy mi
    już tak na tym telefonie co na dochodzeniu swoich praw... od czego zacząć?

    Może zajść tam jeszcze raz i poprosić o mój telefon a gdy znów usłysze że go
    niema poprosić o taką informację na piśmie by mieć jakieś podstawy choćby do
    rozwiązania umowy? może ktoś wie jakie sankcje są przewidziane za coś
    takiego nie koniecznie w prawie polskim ale chociaż w samym regulaminie
    orange?

    Z góry dzięki za każdą inf.:)
    Pozdrawiam
    Sebastian M.

  • 2. Data: 2007-09-24 11:17:48
    Temat: Re: Telefon w serwisie Orange - jak długo ?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Sebastian M. porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > 07.08.2007r. oczywiście zostalem zapewniony że do tygodnia dostanę telefon
    > zastępczy i od tego czasu cisza... Z tego co mi wiadomo na naprawe

    Skad Ci to wiadomo? reklamowales telefon z tytulu niezgodnosci z umowa
    czy gwarancji?

    > Jak to wygląda w praktyce? telefon jest uziemiony dość długo i nie zalezy mi
    > już tak na tym telefonie co na dochodzeniu swoich praw... od czego zacząć?

    Od ustalenia czy byla to niezgodnosc z umowa czy gwarancja. Jesli
    gwarancja to przeczytac co jest napisane w karcie gwarancyjnej -
    obowiazuja _tylko i wylacznie_ postanowienia z karty. Jesli niezgodnosc
    z umowa - to wg mnie jest termin (14 albo 30 dni) na 'ustosunkowanie
    sie' do reklamacji (czyli przyjecie albo odrzucenie). Czas realizowania
    reklamacji nie jest juz podany (a mzoe inaczej - jest podany ale
    nieprecyzyjnie jako ocs w stylu 'nieuciazliwy').

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-09-24 12:23:14
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    badzio pisze:

> [...]
    > reklamacji nie jest juz podany (a mzoe inaczej - jest podany ale
    > nieprecyzyjnie jako ocs w stylu 'nieuciazliwy').

    skąd te 30 dni?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 4. Data: 2007-09-24 17:40:32
    Od: "Marcin Kowalski" <m...@m...krakow.plwytnijto>

    Witajcie,
    To i ja dorzucę swoją sytuację, też z serwisem Orange'a.
    Też telefon wylądował w serwisie i jest już ponad 14 dni roboczych.
    Byłem wczoraj dowiedzieć się w sytuacji czy może już mają jakąś informacje w
    sprawie mojgo zgłoszenia reklamacyjnego, Pan powiedział że nic o telefonie
    nie wiedzą i że zadzwonią, na moją uwagę że według praw konsumenta, że mają
    14 dni roboczych odburknął że oni wysłali do producenta i wtedy to oni mają
    28 dni roboczych, czy Pan z serwisu aby napewno miał rację???
    Telefon to SPV firmy HTC, w Orange'u do tego telefonu nie dają gwarancji,
    więc Orange przez cały okres umowy niejako jest gwarantem niezawodności
    telefonu. Co w związku z tym gdy nie mamy określenia warunków gwarancji???
    Jutro spróbuję zadzwonić do FK w tej sprawie, jak coś się dowiem, jak
    rozwiązać tą sytację to tutaj się także podzielę.

    Pozdrawiam, Marcin

  • 5. Data: 2007-09-24 18:19:59
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Marcin Kowalski pisze:

> [...]
    > 14 dni roboczych odburknął że oni wysłali do producenta i wtedy to oni mają
    > 28 dni roboczych, czy Pan z serwisu aby napewno miał rację???

    Wszystko zależy czy wadę telefonu zgłosiłeś na podstawie niezgodności
    towaru z umową czy na podstawie gwarancji. Jeśli gwarancji to wszystko
    masz opisane w niej i tam sprawdź. Jeżeli zgłosiłeś na podstawie
    niezgodności to 14 dni i ani jednego więcej. Ciebie nie obchodzi gdzie
    oni wysyłaja ten telefon a producent nie jest stroną. Słowem zgłaszasz
    do sprzedawcy wadę a on ma 14 dni by ją rozpatrzyć i tyle.

    > Telefon to SPV firmy HTC, w Orange'u do tego telefonu nie dają gwarancji,

    Jak nie dają gwarancji to na jakiej podstawie w końcu zgłosiłeś? Telefon
    kupiony na osobe fizyczną czy firmę?

    > więc Orange przez cały okres umowy niejako jest gwarantem niezawodności
    > telefonu. Co w związku z tym gdy nie mamy określenia warunków gwarancji???

    IMO niezgodność wtedy działa.

    Tak się zastanawiam. Jeżeli sprzęt nie ma gwarancji (bo żeby była
    gwarancja to musi być jasno wypisane jej warunki, musi być po polsku
    itp) to zgłoszenie do sprzedawcy wady przedmiotu idzie automatycznie
    jako "niezgodność"?

    > Jutro spróbuję zadzwonić do FK w tej sprawie, jak coś się dowiem, jak
    > rozwiązać tą sytację to tutaj się także podzielę.

    powodzenia.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 6. Data: 2007-09-24 20:58:37
    Od: "Sebastian M." <m...@g...pl>

    > Skad Ci to wiadomo? reklamowales telefon z tytulu niezgodnosci z umowa
    > czy gwarancji?

    Niezgodności z gwarancją jak rozumiem bo chodziło o wadę techniczną telefonu.
    Jeśli zaś chodzi o 14dni to taki "szacowany" czas podają na piśmie na kwitku
    po zostawieniu telefonu.

> [...]
    > reklamacji nie jest juz podany (a mzoe inaczej - jest podany ale
    > nieprecyzyjnie jako ocs w stylu 'nieuciazliwy').

    Właściwie to po dzisiejszej rozmowie ze znajomą która w Orange pracowała
    usłyszałem że właściwie to najdłużej telefon leżał w serwisie pół roku i
    żebym poszedł i "ładnie poprosił ..." to może będzie szybciej. I że
    właściwie nic im nie można zrobić, bo umowa jest "odpowiednio "
    przygotowana...

    Normalne upokożenie, zabierają Ci uszkodzony telefon za który płaciłeś i
    później możesz jedynie łaskawie prosić o jego zwrot...

    ale mówisz że "obowiązują tylko inf. z karty gw."? Czyli jeśli przeczytam że
    serwis Ericssona ma np.30 dni to mam podstawy żeby tam wejść i siedzieć tak
    długo aż dostanę swój telefon albo zacząć zbierać dowody na niewywiązanie
    się przez nich z umowy?

    Pozdrawiam
    Sebastian M.

  • 7. Data: 2007-09-24 23:59:49
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Sebastian M. pisze:

> [...]
    > długo aż dostanę swój telefon albo zacząć zbierać dowody na niewywiązanie

    Oni mogą tam napisać nawet że termin to 1,5 roku. Skoro oddałeś na
    gwarancji to zgodziłeś się na ich warunki. Nie bój się nic - z pewnością
    się odpowiednio zabezpieczyli.

    Swoją drogą możesz im chyba wysłać pismo, że żądasz wydania twojej
    własności w tyle i tyle dni...

    > Pozdrawiam
    > Sebastian M.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 8. Data: 2007-09-25 00:45:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.09.2007 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    > Oni mogą tam napisać nawet że termin to 1,5 roku. Skoro oddałeś na
    > gwarancji to zgodziłeś się na ich warunki. Nie bój się nic - z pewnością
    > się odpowiednio zabezpieczyli.

    Nie musieli bo taki zapis nie daje nikomu prawa do wejścia i okupacji
    pomieszczeń. Jedyne co można zrobić w przypadku przekroczenia terminu
    podanego w gwarancji to dochodzić roszczeń na zasadach ogólnych KC co
    oznacza konieczność wykazania jaką stratę się poniosło.

    --
    Marcin