  • 11. Data: 2007-06-27 09:13:43
    Temat: Re: pilne pytanie - eksmisja sasiada
    Od: "misiczka" <i...@g...com>

    Użytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:1182932909.010923.303520@c77g2000hse.googlegrou
    ps.com...

    To co w takim razie radzicie uczynic z problemem? Tylko wzywac
    policje? A moze tak, jak dawno temu postapila sasiadka z gory z moja
    siostra (robila dosc huczna 18-tke) i pozwac prywatnie do sadu?

    Zawsze możesz się przeprowadzić... ;-)

    --
    Lesława Jaworowska
    www.zdrowa-dusza.com

  • 12. Data: 2007-06-27 10:59:00
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Zawsze możesz się przeprowadzić... ;-)

    Ja przezyje, ale chce cos konstruktywnego powiedziec sasiadce. Co z
    droga sadowa i ew. kolegium itp.?
    --
    Olleo

  • 13. Data: 2007-06-27 12:43:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał

    > Nie wzrastało by, bo to jego własność. Gdyby nie płacił to co najwyżej
    > sąd i komornik. - ale to już poza tematem
    > Nie ma najmniejszych szans na eksmisję.

    Nie wiem jak w przypadku spółdzielni, ale w przypadku wspólnoty
    mieskaniowej szanse są:

    Ustawa o własności lokali, Art. 16.
    1. Jeżeli właściciel lokalu zalega długotrwale z zapłatą należnych od
    niego opłat lub wykracza w sposób rażący lub uporczywy przeciwko
    obowiązującemu porządkowi domowemu albo przez swoje niewłaściwe zachowanie
    czyni korzystanie z innych lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym,
    wspólnota mieszkaniowa może w trybie procesu żądać sprzedaży lokalu w
    drodze licytacji na podstawie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego o
    egzekucji z nieruchomości.
    2. Właścicielowi, którego lokal został sprzedany, nie przysługuje prawo do
    lokalu zamiennego.

  • 14. Data: 2007-06-27 14:08:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > wspólnota mieszkaniowa może w trybie procesu żądać sprzedaży lokalu w
    > drodze licytacji na podstawie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego o

    Slyszal ktos o egzekucji z tego paragrafu nie za dlugi, tylko za
    "wykraczanie" etc?

    MJ

  • 15. Data: 2007-06-27 15:50:54
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    On 27 Cze, 14:43, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > egzekucji z nieruchomości.
    > 2. Właścicielowi, którego lokal został sprzedany, nie przysługuje prawo do

    Znalazlem w ustawach, ze w przypadku lokalu spoldzielczego-
    wlasnosciowego jest dokladnie tak samo, tylko na droge procesowa
    wystepuje zarzad spoldzielni na wniosek rady nadzorczej.

    Ale piszecie, ze to jest bardzo malo realne, by do eksmisji
    doprowadzic...

    --
    Olleo

  • 16. Data: 2007-06-27 17:13:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olleo wrote:

    > Ja przezyje, ale chce cos konstruktywnego powiedziec sasiadce. Co z

    Niech sobie zatrudni adwokata.

    > droga sadowa i ew. kolegium itp.?

    Drrrryń! Pobudka! Kolegia? Od ilu lat śpisz? Ten komunistyczny wynalazek
    zlikwidowano parę ładnych lat temu!

  • 17. Data: 2007-06-27 17:18:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    olleo wrote:

    > Mamy w bloku spoldzielczym takiego uciazliwego sasiada (halasy, burdy,
    > pijanstwo,

    Policja była wzywana? Jakieś ślady w "papierach"?

    > zalewanie sasiadow z dolu, mozliwe, ze zwiazane z nim kradzieze w
    > piwnicach)

    "Bo każdy pijak to złodziej"? ;->

    [ciach]

    > Jakie sa szanse na powodzenie akcji sasiadki? Potrzebuje merytorycznych
    > odpowiedzi najdalej do jutra po poludniu, gdyz wtedy przyjdzie sasiadka i
    > musze dac odpowiedz, czy tez podpisze.

    Tia, a jak ktoś poradzi, żeby podpisać, a tam będzie oskarżenie o te
    kradzieże, które będzie bezpodstawne, to do kogo będziesz mieć
    pretensje, jak odpowiesz za to przed sądem?

    Co tu można doradzać w kwestii podpisywania, jak pisma nie ma...

  • 18. Data: 2007-06-27 23:24:10
    Od: MPG <m...@w...pl>

    W dniu 2007-06-27 09:56 Grzegorz W. Fedorynski pięknie wystukał/a:

    > Możliwość prawna pozbawienia mieszkania kogoś, kto rażąco naraża zasady
    > współżycia społecznego (dostałby pieniądze po zlicytowaniu) jak
    > najbardziej istnieje, zapewnie nierealizowalna w praktyce.

    Przeczytajcie sobie Statut Spółdzielni. Tam jak wół jest napisane, że
    takich typów się wyklucza z członków spółdzielni i wywala.
    Tylko, że w praktyce tego nie robią, bo większość ich pracowników nie
    może posłużyć za przykład i wolą trzymać sztamę z żulami właśnie.

    --
    mpg

  • 19. Data: 2007-06-27 23:30:21
    Od: MPG <m...@w...pl>

> [...]

    > współżycia społecznego (dostałby pieniądze po zlicytowaniu) jak
    > najbardziej istnieje, zapewnie nierealizowalna w praktyce.

    http://www.msmenergetyka.pl/

    § 15
    1. Wykluczenie członka ze Spółdzielni może nastąpić w przypadku, gdy z
    jego winy dalsze pozostawanie w Spółdzielni nie da się pogodzić z
    postanowieniami statutu lub zasadami współżycia społecznego.
    2. Podstawę wykluczenia może stanowić w szczególności:
    a) niszczenie, uszkodzenie lub narażenie na istotny uszczerbek majątku
    Spółdzielni,
    b) poważne wykroczenie przeciwko zasadom współżycia społecznego,
    c) uciążliwe lub uporczywe i powtarzające się naruszanie spokoju oraz
    porządku domowego przez członka lub jego domowników, a także inne osoby
    korzystające z lokalu,
    d) wprowadzenie Spółdzielni w błąd w celu nabycia określonych uprawnień
    lub zwolnienie się z obowiązku,
    e) systematyczne uchylanie się od wykonywania obowiązków finansowych
    wobec Spółdzielni oraz innych obowiązków statutowych,
    f) korzystanie z lokalu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem
    określonym w przydziale bądź umowie,
    g) prowadzenie bez zgody Spółdzielni na jej terenie jakichkolwiek prac
    budowlanych,
    h) świadome działanie na szkodę Spółdzielni,
    i) nieudostępnianie lokalu w celu przeprowadzenia koniecznych
    przeglądów, napraw, usunięcia awarii, remontów.

    § 16

  • 20. Data: 2007-06-28 00:40:44
    Od: "misiczka" <i...@g...com>

    Użytkownik "MPG" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]

    A Ty przeczytaj jeszcze raz uważnie pierwszy post w wątku, a zwłaszcza ten
    fragment:
    "Kwestia jest taka, ze sasiad ma mieszkanie wlasnosciowe w bloku
    spoldzielczym, ale czlonkiem spoldzielni nie jest, wiec statut spoldzielni
    nie bardzo go obowiazuje."

    --
    Lesława Jaworowska
    www.zdrowa-dusza.com