  • 1. Data: 2004-05-05 08:52:52
    Temat: pergole i prawo budowlane
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Cześć,

    Czy ktos z Grupowiczów mógłby wskazać czy i jakie przepisy prawa budowlanego
    odnoszą sie do stawiania pergoli między sąsiadami?

    Jesli nie to czy to sie podciąga pod ogrodzenie?

    Proszę o wskazanie regulacji dotyczącej tych spraw bo mam kłopot z sąsiadem
    natępującej natury:

    Sąsiad "wywalił" sobie po swojej stronie ogrodzenia oddzielającego nasze
    ogródki szeregowców pergole.

    Nie są one na całej długości płotu granicznego ale "przy domu" (3 sztuki),
    tyle tylko że jak dla nas o jedną za dużo z powodu naszego subiektywnego
    odczucia niedogodności (ogranicza nam cześciowo widocznosc z jednego okna i
    w okresach wiosenno-jesiennych może pod koniec dnia ograniczać dopływ
    światła - a na pewno - słońca przed zachodem)

    Czy można nakazać mu usunięcie zbędnej pergoli?
    Jak to zrobić żeby jak najmniej konfliktowo to zrobić ? (jest to w końcu
    sąsiad, z którym będę "mieszkał" min. 15 lat)
    Co na to prawo budowlane? (jakie ewentulanie paragrafy żeby mu przytoczyć?)

    Bardzo prosze o cenne uwagi i z góry dziękuję
    d.

  • 2. Data: 2004-05-05 14:20:38
    Temat: Re: pergole i prawo budowlane
    Od: kuba <s...@k...onet.pl>

    Pieknego dnia 05 maj 2004,Darek napisal(a) taki ciekawy tekst-wart
    przeczytania :

> [...]
    > Co na to prawo budowlane? (jakie ewentulanie paragrafy żeby mu
    > przytoczyć?)
    >
    > Bardzo prosze o cenne uwagi i z góry dziękuję

    Nie wiem jak jest z pergolami,ale sasiad jak bedzie chcial moze zamiast
    pergoli postawic sobie betonowy pelny mur o wysokosci 220 cm.

    --
    Ab gb zavr ebmcenpbjnyrf :)
    Znfm h zavr cvjb !!

  • 3. Data: 2004-05-06 13:18:53
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    moze zamiast
    > pergoli postawic sobie betonowy pelny mur o wysokosci 220 cm.

    Chyba nie masz racji bo jest jakis limit zacienienia ogródka którego
    postawienie takiego ogrodzenia (muru) nie może przekroczyć

  • 4. Data: 2004-05-06 17:19:26
    Od: kuba <s...@k...onet.pl>

    Pieknego dnia 06 maj 2004,Darek napisal(a) taki ciekawy tekst-wart
    przeczytania :

    > moze zamiast
    >
    > Chyba nie masz racji bo jest jakis limit zacienienia ogródka
    > którego
    > postawienie takiego ogrodzenia (muru) nie może przekroczyć

    Oj raczej mam racje a zacienienie to raczej w prawie budowlanym nie ma
    racji bytu.No chyba ze w ostatnich trzech latach sie cos w prawie
    budowlanym zmienilo.

    --
    Ab gb zavr ebmcenpbjnyrf :)
    Znfm h zavr cvjb !!

  • 5. Data: 2004-05-06 20:14:31
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    > Oj raczej mam racje a zacienienie to raczej w prawie budowlanym nie ma
    > racji bytu.No chyba ze w ostatnich trzech latach sie cos w prawie
    > budowlanym zmienilo.

    Niektóre gminy wymagają, aby plot byl np. ażurowy, czyli mial np. 25% przeswitu.

    pozdr.,
    Andrzej

  • 6. Data: 2004-05-10 13:36:56
    Od: kuba <s...@k...onet.pl>

    Pieknego dnia 06 maj 2004,Andrzej napisal(a) taki ciekawy tekst-wart
    przeczytania :

    > Niektóre gminy wymagają, aby plot byl np. ażurowy, czyli mial np.
    > 25% przeswitu.

    Nie mam pojecia co w prawie stoi wyzej:prawo budowlane czy widzimisie
    gminy.
    Gmina wymaga tylko uzgadniania ogrodzenia od strony ulicy.Pisemna
    zgoda,mapka,opis ogrodzenia,szkic.Trzydziesto dniowy okres na
    zatwierdzenie.

    --
    Ab gb zavr ebmcenpbjnyrf :)
    Znfm h zavr cvjb !!