  • 1. Data: 2004-05-05 08:14:14
    Temat: baza firm internetowych - aspekt prawny
    Od: "MarcinZ" <z...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Tworze serwis internetowy, jednym z elementow tego serwisu bedzie katalog
    branzowy firm (cos jak na www.pkt.pl). Aby katalog byl bardziej atrakcyjny
    chcialbym dodac na poczatek kilkadziesiat firm do kazdej z branz. Moje
    pytanie brzmi: Czy potrzebna mi jest zgoda pisemna firm, ktore bede dodawal
    do katalogu, czy tez moge firmy przepisac z innych katalogow branzowych bez
    ich wiedzy i zgody?

    Pozdrawiam
    MarcinZ

  • 2. Data: 2004-05-05 17:27:12
    Temat: Re: baza firm internetowych - aspekt prawny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinZ" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    O ile dane będą w formie ogólnej, a więc nazwa, adres, telefon, to same
    firmy pretensji o publikację tych danych mieć nie mogą. Przy określaniu
    profilu już może być kłopot, bo te dane są zmienne i ktoś może Ci zarzucić
    dezinformację.

    No i publikując dane z innych zbiorów danych naruszasz prawa właścicieli
    tych zbiorów. Więc z przepisywaniem ich prosty bym uważał. Raczej dane
    pozbierać ze stron firmowych, albo wprost odnośniki do nich umieścić.
    Wówczas nikt Ci błędu nie zarzuci.