  • 21. Data: 2006-10-15 09:06:38
    Temat: Re: pawo pracy ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Akurat chyba się mylisz. Akurat pamiętam nawet jakieś orzeczenie SN na
    > ten temat.

    Mylę się konkretnie co do czego? Bo nie rozumiem. Ten przepis jest po to
    by powierzyć pracownikowi INNE obowiązki niż wynikające z umowy o pracę
    pod warunkiem że odpowiadają one kwalifikacją pracownika. Gdzie tu można
    się mylić, jak to jest napisane w przepisie?

    > Co do zasady pracownik nie może dyskutować z delegowaniem do innej pracy
    > ale praca ta musi odpowiadać jego umowie o pracę (np. miejsce
    > świadczenia) oraz właśnie kwalifikacjom, co oznacza, że np. radca
    > prawny nie może dostać miotły bądź kluczyków do wozu prezesa i
    > zostać jego kierowcą.

    Wcale nie musi odpowiadać miejscu pracy określonemu w umowie o pracę.
    W tym roku zapadło w tym zakresie orzeczenie SN, ale danych nie pamiętam.

    I wcale nie twierdziłem w żadnym miejscu że praca nie musi odpowiadać
    kwalifikacjom pracownika bo to wyraźnie jest napisane w "ostatnich
    trzech słowach", a ja czytać jeszcze umiem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 22. Data: 2006-10-15 09:43:52
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > kwalifikacje, ale i niższych, a także po prostu innych (pracownikowi

    Ma kwalifikacje do sprzątania swojego mieszkania, to moze i posprzatac w
    pracy :)

    Niektorym to by sie bardzo przydało ... patrzac na burdel jaki mają
    wokoło.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 23. Data: 2006-10-15 13:47:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:MPG.1f9c214180c6f1599896f9@news.task.gda.pl KrzysiekPP
    <j...@N...ceti.pl> pisze:

    > Ma kwalifikacje do sprzątania swojego mieszkania, to moze i posprzatac w
    > pracy :)
    Rozumiem żarcik, ale to nie tak.
    Kiedy pracodawca zatrudnia pracownika to kieruje go na badania wstępne, a na
    skierowaniu znajduje się opis czynników wykonywanej pracy. Kierując się tym
    opisem lekarz medycyny pracy decyduje jakie badania przeprowadzić i na
    podstawie ich wyników orzeka o zdolności/niezdolności do jej wykonywania.
    Badania sa powtarzane okresowo.
    Ale to z pewnością wiesz.
    Skierowaniu do innej pracy na zasadzie art. 42 §4 KP można łatwo się
    sprzeciwić na podstawie braku orzeczenia o zdolności do jej wykonywania
    (polecenie, odmowa wykonania z uzasadnieniem itp. - wszystko powinno być,
    rzecz jasna, napiśmie).
    Pracownik, któremu nie wolno z przyczyn zdrowotnych pracować np. w pozycji
    schylonej może w domu schylać się do woli, nawet cały czas - to jego sprawa.
    Ale jeśli pracodawca zleci mu taką pracę na zasadzie wyżej wspomnianego
    artykułu, a jemu dysk wyskoczy i naruszy rdzeń kręgowy to czujesz, co
    będzie?

    Jotte

  • 24. Data: 2006-10-15 17:47:27
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Zatrudniona jestem jako specjalista ds. marketingu i reklamy, teraz
    przedstawiono mi obowiazki gdzie figuruje jako przedstawiciel handlowy, a de
    facto mam byc akwizytorem i roznosic po firmach, (poza dawnymi obowiazkami,
    karty stalego klienta i pozyskiwac dane osob chcacych wyrobic karty
    rabatowe. Mam dziennie pozyskiwac 30 takich osob.
    Czy to normalne??
    J.

  • 25. Data: 2006-10-15 18:18:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:egqahu$m7u$1@mx1.internetia.pl wombi
    <j...@d...pl> pisze:

    > Ustawa z 7 kwietnia 206r. o informowaniu pracowników
    Dzieki.

    Jotte

  • 26. Data: 2006-10-15 18:26:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:egts7d$mqu$1@opal.futuro.pl Joanna <j...@w...pl> pisze:

    > Zatrudniona jestem jako specjalista ds. marketingu i reklamy, teraz
    > przedstawiono mi obowiazki gdzie figuruje jako przedstawiciel handlowy,
    Czy to znaczy, że dostałaś wypowiedzenie zmieniające?

    Jotte

  • 27. Data: 2006-10-15 19:44:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Czy to znaczy, że dostałaś wypowiedzenie zmieniające?

    IMHO taka delegacja na podstawie art. 42 par. 4 kp jest dopuszczalna.
    Jednak jeśli jako marketingowiec pracownik ma stałe miejsce
    zatrudnienia, a handlować trzeba będzie w trasie, pracodawca będzie
    musiał dać delegację.
    No i co ważniejsze: nie może to powodować zmniejszenia wynagrodzenia, a
    zatem hasło "pozyskać 30 klientów" nie może oznaczać konieczności
    wykonania planu w celu zachowania jego wysokości.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 28. Data: 2006-10-15 19:56:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2006.10.15.19.44.05.749448@olgierd.wordpres
    s.com
    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

> [...]
    > Jednak jeśli jako marketingowiec pracownik ma stałe miejsce
    > zatrudnienia, a handlować trzeba będzie w trasie, pracodawca będzie
    Też się tym torem zastanawiałem. Wydaje mi się, że istotny jest brak
    ostrości sformułowań "inna praca" oraz "uzasadnione potrzeby pracodawcy".

    > No i co ważniejsze: nie może to powodować zmniejszenia wynagrodzenia, a
    > zatem hasło "pozyskać 30 klientów" nie może oznaczać konieczności
    > wykonania planu w celu zachowania jego wysokości.
    Celne spostrzeżenie.

    Jotte