  • 1. Data: 2007-05-02 19:33:41
    Temat: patent motorowodny i prawo jazdy ?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Pewien policjant wypowiadał się w TV (2.05.2007 ok 20:50 stacji
    nie pamiętam), że w przypadku zatrzymania osób pływających
    w stanie po spożyciu alkoholu będą "odwierane wszystkie
    uprawnienia i prawo jazdy". Pytanie więc o podstawę prawną:

    1. Normy zawartości alkoholu u kierowców pojazdów są znane
    (u nas wyjątkowo rygorystyczne). W jakich przepisach są normy
    dot. sterników motorowodnych?
    2. Jaki przepis pozwala na odebranie prawa jazdy w przypadku
    wykroczeń na wodzie? Pytanie dodatkowe czy odbierają też
    pataent żeglarski? A kartę pływacką? Może też licencję pilota?

    Arek

  • 2. Data: 2007-05-02 21:40:20
    Temat: Re: patent motorowodny i prawo jazdy ?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Arek pisze:
> [...]
    > wykroczeń na wodzie? Pytanie dodatkowe czy odbierają też
    > pataent żeglarski? A kartę pływacką? Może też licencję pilota?

    Art. 87 KW, bez różnicy, czy na lądzie, na wodzie czy w powietrzu :P

    M.

  • 3. Data: 2007-05-03 21:11:26
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 02-05-2007 o 21:33:41 Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    napisał(a):

    > 1. Normy zawartości alkoholu u kierowców pojazdów są znane
    > (u nas wyjątkowo rygorystyczne).

    Zalezy od punktu widzenia. Sa kraje, gdzie granica to 0.0 (slownie: zero
    koma null) mg alkoholu w wydychanym powietrzu.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 4. Data: 2007-05-04 20:16:08
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Jasko Bartnik napisał(a) w wiadomości: ...

    >Zalezy od punktu widzenia. Sa kraje, gdzie granica to 0.0 (slownie: >zero koma
    null)
    mg alkoholu w wydychanym powietrzu.

    Zgadza się: w Europie to są kraje postkomunistyczne (wyj. chyba
    Bułgaria 0.5, Mołdawia ?, Polska 0.2). Kraje, które socjalizmu
    nie przechodziły mają 0.5 0.6 lub 0.8 (wyj. Szwecja 0.2).

    Art. 87 par. 3.

    "W razie popełnienia wykroczenia określonego w par. 1 lub 2 orzeka
    się zakaz prowadzenia pojazdów."

    Których pojazdów? Chyba tych, których wykroczenie dotyczy: na
    drodze prawo jazdy (i tylko prawo jazdy), na wodzie patent
    motorowodny (ew. żeglarski) ale dlaczego niby prawo jazdy?
    Czy kierowcom już odbierają patenty żeglarskie?
    To chyba nadinterpretacja...

    Arek

  • 5. Data: 2007-05-04 20:21:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Arek pisze:

> [...]
    > motorowodny (ew. żeglarski) ale dlaczego niby prawo jazdy?
    > Czy kierowcom już odbierają patenty żeglarskie?

    Rozumiem, że uważasz, że trzeba dawać ludziom szansę? Jeżeli nie udało
    mu się zabić kogoś małym fiatem, to może uda mu sie motorówką kajakarza
    staranować? Albo wylądować szybowcem na ruchliwej ulicy w centrum miasta
    i spowodować zagrożenie dla kilkuset osób?

    W końcu kiedyś mu się uda...

    M.

  • 6. Data: 2007-05-05 14:41:23
    Od: "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
> [...]
    > motorowodny (ew. żeglarski) ale dlaczego niby prawo jazdy?
    > Czy kierowcom już odbierają patenty żeglarskie?

    Sąd orzeknie jakich pojazdów będzie dotyczył zakaz prowadzenia...

    --
    Pozdrawiam,
    Cezary Śpiewak-Dowbór

  • 7. Data: 2007-05-06 02:05:28
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Maciej Bebenek napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    Albo wylądować szybowcem na ruchliwej ulicy w centrum miasta
    >i spowodować zagrożenie dla kilkuset osób?

    Oczywiście od razu "zabić". Mowa o wykroczeniach i o ludziach
    którzy nikogo nie skrzywdzili.
    Nie wiem na jakiej podstawie uważasz, że jeżeli ktoś dopuścił
    się wykroczenia na wodzie to na pewno dopuści się również
    w ruchu drogowym. I odwrotnie.
    Nie zgadzam się z tą zasadą. Zwłaszcza, że jest tyle innych
    dziedzin i sytuacji w których człowiek zapewne mógłby komuś
    bardziej zaszkodzić. Czy odbiera się też inne uprawnienia np.
    zawodowe? A ograniczenie władzy rodzicielskiej? Wybrano akurat
    te. Wg mnie ruch na wodzie i na drodze to zupełnie różne sprawy.
    Tym artykuł można by doprecyzować.
    Wniosek: najlepiej nie mieć uprawnień (co nie znaczy
    umiejętności). Wtedy nie mogą zabrać nic nie związanego z
    wykroczeniem.

    Arek

  • 8. Data: 2007-05-07 08:14:48
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 May 2007 22:16:08 +0200, Arek napisał(a):

> [...]
    > motorowodny (ew. żeglarski) ale dlaczego niby prawo jazdy?
    > Czy kierowcom już odbierają patenty żeglarskie?

    Skoro pojazdów, to pojazdów. Skąd intepretacja, że pojazdów, ale tylko
    niektórych? ;)
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 9. Data: 2007-05-07 08:58:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Arek napisał(a):

    > Oczywiście od razu "zabić". Mowa o wykroczeniach i o ludziach
    > którzy nikogo nie skrzywdzili.

    Jak skrzywdzą, będzie już za późno.

    > Nie wiem na jakiej podstawie uważasz, że jeżeli ktoś dopuścił
    > się wykroczenia na wodzie to na pewno dopuści się również
    > w ruchu drogowym. I odwrotnie.

    Na takiej, że jak ktoś jest idiotą i siada za kółkiem/za sterami po
    alkoholu, to nalezy takie osobniki eliminować z życia społeczniego.
    Ponieważ kara śmierci chwilowo nie wchodzi w rachubę, nalezy im
    uniemożliwić powtórzenie takiego wyczynu.

> [...]
    > zawodowe? A ograniczenie władzy rodzicielskiej? Wybrano akurat
    > te. Wg mnie ruch na wodzie i na drodze to zupełnie różne sprawy.

    Według Ciebie może. Według mnie nie.
    Innym problemem jest kwestia poziomu zawartości alkoholu. Nie jestem
    pewien, czy wypicie jednego piwa powinno kwalifikować do zabierania
    uprawnień, ale zdecydowanie nie czuję się w tym zakresie specjalistą.

    > Tym artykuł można by doprecyzować.

    doprecyzować <> zmniejszyć zakres

    > Wniosek: najlepiej nie mieć uprawnień (co nie znaczy
    > umiejętności). Wtedy nie mogą zabrać nic nie związanego z
    > wykroczeniem.

    No comments.

    M.

  • 10. Data: 2007-05-07 09:43:54
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 07-05-2007 o 10:58:19 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    napisał(a):

    > Innym problemem jest kwestia poziomu zawartości alkoholu. Nie jestem
    > pewien, czy wypicie jednego piwa powinno kwalifikować do zabierania
    > uprawnień, ale zdecydowanie nie czuję się w tym zakresie specjalistą.

    Zalezy jeszcze od tego po jakim czasie siadamy za kolkiem (kierownica czy
    sterowym). Z kalkulatorow na zawartosc wychodzi mi po jednym piwie 0.6 -
    0.9 promila... zaleznie od kalkulatora i zaleznie od piwa.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.