  • 1. Data: 2007-05-02 20:44:11
    Temat: dowód osobisty-czy konieczna kilkukrotna wymiana?
    Od: "zak0chana" <z...@b...pl>

    Sprawa przedstawia się następująco:
    w tym roku upływa ostateczny termin wymiany dowodów osobistych. Mimo, iż
    zmieniam miejsce zamieszkania, najchętniej nie wymieniałabym dokumentu
    (meldując się na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy) aż do momentu ślubu, który
    planuję na rok przyszły. Niestety chcąc przystąpić do ślubu, będę musiała
    posiadać ważny dowód osobisty-a jego ważność kończy się właśnie w tym roku więc
    tak czy tak będę musiała dokonać wymiany w grudniu. Wychodząc za mąż kilka
    miesięcy później znów będę musiała dokonać wymiany (kolejne 70 zł).
    Dokonując obowiązkowej wymiany dokumentu zmienię od razu adres zameldowania.
    Nie zamierzam zmieniać nazwiska po ślubie-pozostanę przy swoim. Czy posiadając
    nowy dowód osobisty z danymi, które nie ulegną zmianie, będę musiała po ślubie
    po raz kolejny wymienić dowód? O ile mi wiadomo, w nowym dokumencie nie ma
    pozycji "stan cywilny"

  • 2. Data: 2007-05-03 09:52:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zak0chana" <z...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ślubie
    > po raz kolejny wymienić dowód? O ile mi wiadomo, w nowym dokumencie nie ma

    no wiec poniekad sama sobie odpowiedzials na to pyanie, jesli wymienisz
    teraz dowod z uwzglednieniem nowego adresu, to poslubie niebedziesz musiala
    niczegowymieniac, pod arunkiemze zostaniesz przy swoim nazwisku, tak jak
    piszesz

  • 3. Data: 2007-05-03 10:23:06
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Mimo, iż
    > zmieniam miejsce zamieszkania, najchętniej nie wymieniałabym dokumentu
    > (meldując się na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy)

    Przecież nie musisz się meldować?

    PS. Zaraz mi się oberwie od tych, co gdzieś wyczytali, że ich
    ciało/dusza/geny przypisane są do państwa polskiego.

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2007-05-03 12:33:49
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    *piotr'ek* wrote:

    > Przecież nie musisz się meldować?
    >
    > PS. Zaraz mi się oberwie od tych, co gdzieś wyczytali, że ich
    > ciało/dusza/geny przypisane są do państwa polskiego.

    Nie ma przepisu mówiącego o obowiązkowym meldunku przy pobycie dłuższym
    niż ileś-tam ??

  • 5. Data: 2007-05-03 12:39:02
    Od: "WJ" <wj78[NoSpaM]@wp.pl>

> [...]
    > Wychodząc za mąż kilka miesięcy później znów będę musiała dokonać
    > wymiany (kolejne 70 zł). Dokonując obowiązkowej wymiany dokumentu

    70zł to za prawo jazdy, za dowód kasują 30zł.

    --
    Pozdrawiam,
    WJ

  • 6. Data: 2007-05-03 13:22:57
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Nie ma przepisu mówiącego o obowiązkowym meldunku przy pobycie dłuższym
    > niż ileś-tam ??

    Człowiek jest wolny i żadne ich przepisy go nie mogą ograniczać.

    +inż.leva+

  • 7. Data: 2007-05-03 13:35:22
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    *piotr'ek* wrote:

    > Człowiek jest wolny i żadne ich przepisy go nie mogą ograniczać.

    Ale ja nie pytam o wolność tylko o przepisy.

  • 8. Data: 2007-05-03 16:18:09
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ale ja nie pytam o wolność tylko o przepisy.

    To tylko papier... w tym wypadku papier ze zdaniami które nie mają żadnego
    wpływu na kogokolwiek/cokolwiek.

    +inż.leva+

  • 9. Data: 2007-05-03 17:18:53
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    *piotr'ek* wrote:

    > To tylko papier... w tym wypadku papier ze zdaniami które nie mają
    > żadnego wpływu na kogokolwiek/cokolwiek.

    Fachowiec grupowy, jak widzę ;)

  • 10. Data: 2007-05-03 17:24:06
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Fachowiec grupowy, jak widzę ;)

    Jak wolisz... Widzę, że jesteś niewolnikiem urzędasów.

    +inż.leva+