  • 1. Data: 2005-04-12 18:35:58
    Temat: paszport dla dzieci
    Od: "wlodek" <w...@p...onet.pl>

    mam kłopot. moja córka lat 16 i syn lat 14, nie maja paszportu, co zrobic aby
    przekraczac granice w UE, czy wystarczy dow. tymczasowy, czy niestety pisac
    wnoisek do sądu. Matki nie ma prawdopodobnie w kraju, niewiem gdzie jest, jak
    to sie załatwia w naszym kraju, prosze o pomoc

  • 2. Data: 2005-04-12 20:33:08
    Temat: Re: paszport dla dzieci
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    wlodek napisał(a):
> [...]
    > wnoisek do sądu. Matki nie ma prawdopodobnie w kraju, niewiem gdzie jest, jak
    > to sie załatwia w naszym kraju, prosze o pomoc

    Tak, w UE wystarczy dowód osobisty. BTW: nie ma już dowodów
    tymczasowych, DO można wyrobić dla dziecka powyżej 13 roku życia.

    M.

  • 3. Data: 2005-04-12 20:59:30
    Od: w...@p...onet.pl

    dzieki bardzo

  • 4. Data: 2005-04-12 21:40:39
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > DO można wyrobić dla dziecka powyżej 13 roku życia.

    zdaje się, że można i wcześniej

    KG

  • 5. Data: 2005-04-12 22:08:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    kam napisał(a):

    > zdaje się, że można i wcześniej

    Nie. 13-15 lat w "uzasadnionych przypadkach", powyżej 15 lat praktycznie
    bez problemu.

    http://www.mswia.gov.pl/spr_oby_do.html

    M.

  • 6. Data: 2005-04-12 22:44:09
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Nie. 13-15 lat w "uzasadnionych przypadkach", powyżej 15 lat praktycznie
    > bez problemu.
    > http://www.mswia.gov.pl/spr_oby_do.html

    Jeśli ministerstwo działa w przekonaniu o takiej treści ustawy, to w
    wesołym kraju żyjemy ;)
    Artykuł 34 brzmi od 1 maja 2004 roku tak:
    1. Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Rzeczypospolitej
    Polskiej jest obowiązana posiadać dowód osobisty:
    1) od ukończenia 18 roku życia,
    2) od ukończenia 15 roku życia, jeżeli pozostaje w stosunku pracy lub
    nie zamieszkuje wspólnie z osobami, pod których władzą rodzicielską lub
    opieką się znajduje, albo nie pozostaje pod władzą rodzicielską lub opieką.
    2. Osoba będąca obywatelem polskim ma prawo otrzymać dowód osobisty od
    ukończenia 13 roku życia.
    3. Na uzasadniony wniosek rodziców lub opiekunów dowód osobisty może
    być wydany osobie, która nie ukończyła 13 roku życia.

    KG

  • 7. Data: 2005-04-13 10:34:12
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Tak, w UE wystarczy dowód osobisty. BTW: nie ma już dowodów tymczasowych,
    > DO można wyrobić dla dziecka powyżej 13 roku życia.

    Dowód można wyrobić zaraz po urodzeniu. Mój syn ma dowód od 5 miesiąca
    życia.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 8. Data: 2005-04-18 08:55:16
    Od: "kolekcjoner skarpetek" <n...@j...com>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:EA67e.2454$0z2.1170@news.chello.at...

    > Dowód można wyrobić zaraz po urodzeniu. Mój syn ma dowód od 5 miesiąca
    > życia.

    Okazuje go na żądanie uprawnionych służb? ;))

  • 9. Data: 2005-04-19 17:10:31
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    No i zdjęcie z odkrytym lewym półpupkiem ;))
    JaC