  • 1. Data: 2005-04-12 18:42:12
    Temat: Przelew skladek ZUS -> OFE
    Od: Marcin GARGUL Krakowiak <depeszek_72__B-E-Z@TE-GO_go2.pl>

    Witam i o rade pytam.
    Pracodawca u ktorego obecnie pracuje jest moim pierwszym pracodawca, w
    zwiazku z czym mial obowiazek zglosic mnie do ZUS na dokumencie ZUA.
    Niestety okazalo sie (wyciagnalem te informacje od ZUS) ze w dokumencie tym
    byly bledy: zamiast zgloszenia do ubezpieczen zaznaczyli zmiane danych
    osoby ubezpieczonej, a dodatkowo zapomnieli wpisac w formularzu drugiego
    imienia, obywatelstwa i plci. W wyniku tego przez ponad rok skladki
    wychodzily od pracodawcy i trafialy do ZUS ale nie byly przekazywane do OFE
    tylko lezaly na jakims tymczasowym koncie. Prawde piszac nie sprawdzalem
    przez ponad rok stanu mojego konta w OFE ale jak przyszlo rozliczenie to
    okazalo sie ze mam tam az 0 zl. Po interwencji u pracodawcy dokonali
    ponownego zgloszenia bo nie mogli znalezc poprzedniego dokumentu ZUA i od
    tego momentu biezace skladki przechodza do OFE ale zalegle wciaz leza w
    blizej nieokreslonym miejscu. Chcialem wyjasnic sprawe ewentualnych
    odesetek od przetrzymywanych skladek w ZUS ale korespondencja z nimi
    przebiega bardzo opornie, poza tym oni twierdza ze powinienem starac sie o
    to od pracodawcy, bo oni nie mogli zidentyfikowac wplat, chociaz moim
    zdaniem (i wg Art. 35 Ustawy o ubezpieczeniu spolecznym) mozna to zrobic na
    podstawie numerow PESEL i NIP (chyba ze cos zle zrozumialem).
    Mozecie mnie poinformowac jak to w koncu powinno byc i co powinienem teraz
    zrobic zeby doczekac sie przelewu starych skladek wraz z odestkami na OFE ?
    --
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-04-13 14:15:10
    Temat: Re: Przelew skladek ZUS -> OFE
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Marcin GARGUL Krakowiak" <depeszek_72__B-E-Z@TE-GO_go2.pl>
    napisal w wiadomosci news:bdg8y6anz38f.1r49fww0qwswm$.dlg@40tude.net...
    > Mozecie mnie poinformowac jak to w koncu powinno byc i co powinienem teraz
    > zrobic zeby doczekac sie przelewu starych skladek wraz z odestkami na OFE
    > ?

    Niestety tak to juz jest z ZUS-em. Z moich doswiadczen wynika, ze odpowiedx
    na Twoje pytanie nie jest prosta. Spotkalem sie z przypadkami kiedy to ZUS
    przelewal zalegle skladki natychmiast po wyprostowaniu takich bledów, a
    czasami bylo tak ze trzeba bylo dlugo czekac. Prawdopodobnie w chwili
    obecnej masz w ZUSie 2 konta - jedno które bylo zalozone w momencie
    podejmowania przez ciebie pracy i drugie gdy pracodawca ponownie cie
    zglosil. ZUS dokonuje scalania takich kont (a co za tym idzie przelania
    zaleglych skladek) ale trwa to bardzo dlugo.
    W twoim przypadku nie liczylbym tez na odsetki za zalegle skladki, gdyz te
    sa placone jedynie w momencie kiedy zly przeplyw skladek jest zawiniony
    przez ZUS, a w twoim przypadku winnym jest pracodawca i to jego powinienes
    scigac o odsetki.
    No coz pozostaje ci czekac i od czasu do czasu meczys panie w ZUSie - a nuz
    sie cos uda zalatwic.

    Jarek