  • 21. Data: 2004-09-04 18:53:08
    Temat: Re: oszustwo internetowe
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Ruua wrote:
    > a nie do 250 - wykroczenie, a powyzej przestepstwo?...

    nie
    granica 250 zł jest przy kradzieży, przywłaszczeniu, paserstwie,
    zniszczeniu albo uszkodzeniu rzeczy
    75 zł przy wyrębie i kradzieży drzewa z lasu

    KG

  • 22. Data: 2004-09-04 18:59:19
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    Magiczna kwota to 250 zl ... ponizej to wykroczenie, powyzej to
    przestepstwo.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 23. Data: 2004-09-04 18:59:37
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    KrzysiekPP wrote:
    > Magiczna kwota to 250 zl ... ponizej to wykroczenie, powyzej to
    > przestepstwo.

    podstawa prawna też jest magiczna
    ale może wyczarujesz?

    KG

  • 24. Data: 2004-09-04 19:00:45
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > jesli oszust powie, ze dal pieniadze, to chyba musi udowodnic, ze dal -

    nie ty musisz udowodnic ze nie dal.
    Przeciez umowil sie z Toba i osobiscie Ci wreczyl.

    > dowod nadania z poczty czy banku, pokwitowanie, jesli rzekomo to zrobil.

    No przecież sie spotkaliscie dal Ci wprost do reki nie pamietasz?
    i powiedzialas wtedy ze mu poczta wyslesz towar, czyz tak nei bylo?

    > jesli nie musi udowadniac, ze dal, bo sad mu uwierzy na slowo, to dla mnie
    > to nie okaze sie prawo:(

    prawo nic do tego nie ma tylko glupota. Gdyby sedzia w tym przpadku uznal ze
    on Cie oszukal
    mozna by mowic ze prawo jest pojebane (jezeli by na to pozwolilo) bo kazdy
    jeeden moglby w ten
    sposob (nie mowie ze Ty jestes oszustka) robic.

    >na potwierdzenie mam tez maile, w ktorych potem sie
    > przyznaje, ze nie wplacil.

    i od tego trezba bytlo zaczac. nie kasuj
    (nie wiem czy jestes blodnynka, ale tak na wszelki nie wystarczy wydruk
    maila :) ) tego e-maila

    > mam dowod nadania przesylki. i na koncie brak kwoty.

    Przeciez osobiscie Ci wreczyl. to zaden dowod. Dowodem moze boga byc wlasnie
    te maile mail.

    P.

  • 25. Data: 2004-09-05 07:15:51
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik Julek napisał:

    > Coś mi się wydaje, że policja zaczyna dopiero się interesować, gdy suma
    > pieniędzy, na jakie oszukał ktoś innych ludzi, wynosi 250 zł. A nawet w tym
    > przypadku (z doświadczenia), nawet przy dużej ilości śladów, niezazbytnio
    > działają...

    policja tak, ale ty osobiscie mozesz sie o 1 grosz sadzic w cywilnym

    --
    Pozdr.Richat

  • 26. Data: 2004-09-05 08:53:25
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Richat" <r...@t...pl> napisał w wiadomości

    > policja tak, ale ty osobiscie mozesz sie o 1 grosz sadzic w cywilnym

    a ile ksoztuje zalozenie sprawy w sadzie, to pewnie jest uzaleznione od
    kwoty z jakims minimum?

  • 27. Data: 2004-09-05 09:47:42
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Ruua wrote:
    > a ile ksoztuje zalozenie sprawy w sadzie, to pewnie jest uzaleznione od
    > kwoty z jakims minimum?

    8% min. 30 zł
    Jeśli skończy się nakazem zapłaty 2% min 15 zł.

    KG

  • 28. Data: 2004-09-07 10:53:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Sep 2004, KrzysiekPP wrote:

    >+ > > Nie ... czasami jest wykroczeniem.
    >+
    >+ Magiczna kwota to 250 zl ... ponizej to wykroczenie, powyzej to
    >+ przestepstwo.

    ...dla OSZUSTWA ?

    pozdrowienia, Gotfryd