  • 11. Data: 2004-09-04 08:15:24
    Temat: Re: oszustwo internetowe
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cha0sb$22id$1@mamut.aster.pl...
    > mam pytanie, jak wyegzekwowac pieniadze od kupujacego na allegro, ktory
    > dostal towar i nie zaplacil? co mi da zgloszenie na policje, prokurature?
    > oni maja prawo zazadac od oszusta zwrotu pieniedzy, czy to ja powinnam
    > zglosic sprawe do sadu? kwota jest niska, ale oszust wyjatkowo przebrzydly
    > perfidny, chcialabym, zeby poniosl konsekwencje swego oszustwa.

    Coś mi się wydaje, że policja zaczyna dopiero się interesować, gdy suma
    pieniędzy, na jakie oszukał ktoś innych ludzi, wynosi 250 zł. A nawet w tym
    przypadku (z doświadczenia), nawet przy dużej ilości śladów, niezazbytnio
    działają...

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 12. Data: 2004-09-04 08:39:20
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > nie prosilam o komentarze, jakze blyskotliwe.

    jakze blyskotliwe to jest to co zrobilas.

    Szczyt debilizmu i sie nie dziw ze kazdy jeden ma "beke" gdy to czyta.

    P.

  • 13. Data: 2004-09-04 08:42:03
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > tzn. jesli przyjelam taki sposob, tzn. ze oszust moze pozostac bezkarny,
    > tak? wysylka przed zaplata wynikala ze specyfiki sytuacji, nie bede tego
    > tutaj opisywac. nie prosilam o komentarze, pytanie bylo o inna kwestie.
    > kwota byla mala, nie zbiednieje od niej, jednak oszust mnie wkurzyl i nie
    > odpuszcze mu tego.

    skoro nie bedziesz opisywac, to sio stad. Albo opisujesz calosc i wtedy
    ktos pomoze albo pa pa.

    BTW Jak udowodnisz ze nie otrzymalas pieniedzy za towar?
    (pieniadze mozna dac na rozne sposoby, niekoniecznie przelewem)
    Bo to Ty masz udowodnic ze ktos cos zrobil a nie oskarzyc tak po prostu i
    niech sie broni.

    P.

  • 14. Data: 2004-09-04 17:44:22
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Julek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Coś mi się wydaje, że policja zaczyna dopiero się interesować, gdy suma
    > pieniędzy, na jakie oszukał ktoś innych ludzi, wynosi 250 zł.

    a na tej grupie ktos opisywal, ze przyjeli od niego zgloszenie kradziezy 15
    zl

    > A nawet w tym
    > przypadku (z doświadczenia), nawet przy dużej ilości śladów, niezazbytnio
    > działają...

    ja na razie mam dobre doswiadczenia:)

  • 15. Data: 2004-09-04 17:53:44
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > skoro nie bedziesz opisywac, to sio stad. Albo opisujesz calosc i wtedy
    > ktos pomoze albo pa pa.

    w I poscie opisalam. i zrozum - nie chodzi o kwote - kwota jest marna,
    wiecej mnie bedzie kosztowac dochodzenie swego. zaufalam, bo czasem ktos
    potrafi byc niezwykle sugestywny. jechalam na dlugi urlop i nie chcialam
    wstrzymywac transakcji, zeby ten czlowiek czekal. zapewnial mnie, ze juz
    wyslal, ze zlozyl w banku reklamacje. a ja chce dokuczyc oszutowi,
    zawstydzic. sam fakt, ze bedzie sie musial tlumaczyc na policji czy w sadzie
    cywilnym bedzie dla mnie wystarczajaca rekompensata. a pieniadze mi nalezne
    moze sobie wplacic na chore dzieci czy pokoj na swiecie:)

    > BTW Jak udowodnisz ze nie otrzymalas pieniedzy za towar?
    > (pieniadze mozna dac na rozne sposoby, niekoniecznie przelewem)

    jesli oszust powie, ze dal pieniadze, to chyba musi udowodnic, ze dal -
    dowod nadania z poczty czy banku, pokwitowanie, jesli rzekomo to zrobil.
    jesli nie musi udowadniac, ze dal, bo sad mu uwierzy na slowo, to dla mnie
    to nie okaze sie prawo:( na potwierdzenie mam tez maile, w ktorych potem sie
    przyznaje, ze nie wplacil.

    > Bo to Ty masz udowodnic ze ktos cos zrobil a nie oskarzyc tak po prostu i
    > niech sie broni.

    mam dowod nadania przesylki. i na koncie brak kwoty.

  • 16. Data: 2004-09-04 18:37:11
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Julek wrote:
    > Coś mi się wydaje, że policja zaczyna dopiero się interesować, gdy suma
    > pieniędzy, na jakie oszukał ktoś innych ludzi, wynosi 250 zł.

    Bez względu na kwotę oszustwo jest przestępstwem.

    KG

  • 17. Data: 2004-09-04 18:40:00
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    kam wrote:
    > Bez względu na kwotę oszustwo jest przestępstwem.

    tyle że nie każde niezapłacenie jest oszustwem

    KG

  • 18. Data: 2004-09-04 18:42:37
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Bez względu na kwotę oszustwo jest przestępstwem.

    Nie ... czasami jest wykroczeniem.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 19. Data: 2004-09-04 18:42:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    KrzysiekPP wrote:
    > Nie ... czasami jest wykroczeniem.

    Kiedy?

    KG

  • 20. Data: 2004-09-04 18:47:22
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    > Bez względu na kwotę oszustwo jest przestępstwem.

    a nie do 250 - wykroczenie, a powyzej przestepstwo?...