  • 1. Data: 2004-09-03 12:16:35
    Temat: WEKSEL - jak formalnie skorzystać?
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Witam.
    Mam mały problem, rok temu (nieco ponad), pożyczałem sąsiadowi trochę kasy.
    Spisaliśmy umowę pożyczki, opłaciłem PCC, zabezpieczyłem się też wekslem,
    gdzie jest podana kwota, jaką zobowiązuje mi się zapłacić po roku (bez
    odstetek niestety) ale nie wiem teraz jak wygląda formalnie przedstawienie
    weksla do zapłaty. Terminu zapłaty nie wpisaliśmy.
    Jak więc mam skorzystać z tego weksla? Co powinienem zrobić, żeby gość mi
    zapłacił?
    czy w ogóle jest jakaś szansa na odzyskanie kasy? Z tego co wiem,
    zobowiązanie wynikające z tyt. pożyczki (mdzy os. fizycznymi) przedawnia się
    po pół roku, ale czy można tu uzyć weksla wpisując datę np. dzisiejszą ?

    Co po kolei powinienem zrobić?

    Dzieki z góry za rzeczowe odpowiedzi.

  • 2. Data: 2004-09-04 07:09:35
    Temat: Re: WEKSEL - jak formalnie skorzystać?
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > po pół roku, ale czy można tu uzyć weksla wpisując datę np. dzisiejszą ?

    Weksel przedawnia się w terminie trzech lat od daty płatności, również między
    osobami fizycznymi.

    Aby skorzystać z tego weksla, powinieneś wpisać wszystkie brakujące elementy
    (np. kwotę oraz datę płatności), udać się w tym dniu do sąsiada (najlepiej ze
    świadkiem), pokazać mu weksel i zarządać zapłaty. Jeśli tego nie uczyni, możesz
    dochodzić roszczenia w sądzie na drodze postępowania nakazowego.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl