  • 11. Data: 2008-01-02 16:18:45
    Temat: Re: oszustwo
    Od: "adam.eu" <a...@g...pl>

    > Według mnie nie warto. Wystarczy że zezna "u mnie działało, może się
    > w trakcie transportu popsuło" i sprawa umorzona. Większość tego typu
    > spraw bardziej prawidłowo się rozwiązuje na drodze cywilnej, a nie
    > karnej...

    Gdybym był pewny, że to wina sprzedającego, miał czas na włóczenie się po
    policji, to pewnie bym zgłosił chociażby dlatego, że nawet jak tą sprawę
    umorzą, to może za innym razem łatwiej gość wpadnie, albo trudniej będzie mu
    już naciągać innych.

    Adam

  • 12. Data: 2008-01-02 20:15:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zgodnie z prawem możesz zapłacić za ekspertyzę biegłego, który określi
    > uszkodzenie, najlepiej jakby uprawdopodobnił, że powstało dawno, jeszcze
    > przed zakupem. Następnie wezwij sprzedawcę do zwrotu poniesionej przez
    > Ciebie ceny, a jak się nie zgodzi, skieruj sprawę do sądu.

    Nie ta kolejność. Biegłego powołuje sąd po wniesieniu pozwu.

    > A z metod pozaprawnych, to możesz mu uprzykrzyć życie spuszczając
    > powietrze z opon, czy malując jego okno ;) Chodzi o to, że prawo - co do
    > zasady - nie służy do uprzykrzania życia.

    No właśnie.

  • 13. Data: 2008-01-02 20:16:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    Podstawowym problemem będzie brak możliwości udowodnienia, że akurat ten
    uszkodzony dysk kupiłeś od niego. Gdyby to przeskoczyć, to juz można się
    bawić w pozew i ekspertyzę.

  • 14. Data: 2008-01-02 20:40:09
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > prawo - co do zasady - nie służy do uprzykrzania życia.

    Ale czasem świetnie się nadaje.

  • 15. Data: 2008-01-03 08:35:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:flg31n$q9s$2@news.onet.pl...

    > Nie ta kolejność. Biegłego powołuje sąd po wniesieniu pozwu.

    Czasem wykonanie takiej ekspertyzy przed pozwaniem ma ten sens, że po
    zapoznaniu się z jej wynikami odchodzi ochota na proces :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 16. Data: 2008-01-03 09:21:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.01.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Czasem wykonanie takiej ekspertyzy przed pozwaniem ma ten sens, że po
    > zapoznaniu się z jej wynikami odchodzi ochota na proces :)

    Jak jakaś tania to pewnie można. Jeśli nie to chyba nie warto za własne
    pieniądze przekonywać, że ktoś nie ma racji i narazi się na koszty.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2008-01-03 09:31:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Jak jakaś tania to pewnie można. Jeśli nie to chyba nie warto za własne
    > pieniądze przekonywać, że ktoś nie ma racji i narazi się na koszty.

    Myślisz, że sąd nie zasądziłby zwrotu jej kosztów?

  • 18. Data: 2008-01-03 10:49:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Myślisz, że sąd nie zasądziłby zwrotu jej kosztów?

    Ekspertyzy dokonanej przed procesem przez stronę do tego niezobowiązaną?
    Nie znam się za bardzo, ale na jakiej miałby podstawie?

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2008-01-03 11:02:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Ekspertyzy dokonanej przed procesem przez stronę do tego niezobowiązaną?
    > Nie znam się za bardzo, ale na jakiej miałby podstawie?

    Choćby na tej podstawie, że kupujący nie musi być ekspertem w danej
    dziedzinie i może nie wiedzieć, czy roszczenie do sprzedawcy mu
    przysługuje. Skoro sprzedawca dostarczył wadliwy produkt, a sprawdzenie
    stopnia uszkodzenia wymaga poniesienia przez klienta pewnych kosztów, to
    powinny być one - imho - zwrócone.

  • 20. Data: 2008-01-03 12:44:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > przysługuje. Skoro sprzedawca dostarczył wadliwy produkt, a sprawdzenie
    > stopnia uszkodzenia wymaga poniesienia przez klienta pewnych kosztów, to

    Ale to w sensie etycznym. W prawnym nie przychodzi mi do głowy żadna
    podstawa.

    --
    Marcin