  • 1. Data: 2008-01-02 12:25:29
    Temat: Łamanie demokracji na forum stowarzyszenia ?!?
    Od: "pps96" <p...@o...pl>

    Witam
    Mam:czy moglibyście mi Państwo podpowiedzieć w kilku sprawach.
    Jestem użytkownikiem jednej z kablówek.Kablówka jest jednocześnie dostawcą
    internetu-jest to Stowarzyszenie.
    Od jakiegos czasu zarząd oraz obsługa stowarzyszenia całkowicie neguje
    wszelkie normy i zasady etyczne (ale nie tylko).
    Od ponad miesiąca na forum kablówki ja (jako delegat oraz członek
    stowarzyszenia, ),oraz parę innych osób zadaje na forum niewygodne pytania
    co do działań "włodarzy "stowarzyszenia.Pytania dotyczą spraw szczegółowych
    a także było parę wypowiedzi nt. kanału lokalnego , który stanowi jeden
    wielki wydatek,pomimo braku oglądalności.
    Nie mogę podać tutaj nazwy stowarzyszenia (proszę nie sugerować się adresem
    internetowym).
    Odpowiedzią na niewygodne dyskusje na forum ze strony kablówki (nie
    wulgarne, ani nie obrażające nikogo)jest zmiana regulaminu forum.Odpowiedzi
    biura na zadawane posty byłuy dla biura kompromitujące.

    1.Czy ten regulamin jest zgodny z prawem (przypominam że jest to
    stowarzyszenie a nie prywatna firma,władze stowarzyszenia są wybrane przez
    delegatów a oni przez ludzi w wyborach)?W moim przekonaniu od punktu f do k
    jest to powrót do czystej komuny, i odgranicza prawa członków
    stowarzyszenia?
    Bardzo proszę o opinie zanim podejmę jakieś działania-szczegółami podzielę
    się na priv mail.
    2.Do kogo skierować sprawę (komisja rewizyjna odpada , bo są powiązania jej
    członków z pracownikami, delegaci też bo większość jest od prezesa i
    pracowników)

    p.s. pomimo już uzyskanej konsultacji chciałbym się upewnić co do innych
    kwestii związanymi z nieprawidłowościami w stowarzyszeniu (jak mam prawo
    podejrzewać)więc jeśli tematyka prawa w stowarzyszeniach nie jest komuś obca
    to bardzo proszę o kontakt na mail. p...@o...pl

    Bardzo proszę o podpowiedzi.

    Oto regulamin :
    Postanowienia ogólne
    1. Niniejszy regulamin (dalej nazywany także "Regulaminem") określa zasady
    wykonywania i korzystania ze świadczonej drogą elektroniczną usługi,
    polegającej na umożliwieniu użytkowania forum internetowego, dostępnego pod
    adresem (dalej zwanego "Forum").
    2. Usługa, o której mowa w niniejszym Regulaminie, polega na umożliwieniu
    publikowania za pośrednictwem Forum pomysłów, opinii, komentarzy, pytań,
    informacji i innych danych, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym
    Regulaminie.
    3. Usługa świadczona jest na rzecz członków
    ..........................(nazywanych dalej "Użytkownicy"), którzy wyrazili
    chęć korzystania z Forum poprzez zarejestrowanie się za pośrednictwem strony
    internetowej , określając samodzielnie swój identyfikator (tzw. "login") i
    hasło dostępu do Konta.
    4. Umożliwienie Użytkownikowi korzystania z Forum polega na udostępnieniu
    indywidualnego konta, przy pomocy, którego dochodzi do identyfikowania
    danego Użytkownika na Forum. Dane konto może być przypisane tylko jednemu
    Użytkownikowi jednocześnie. Konto Użytkownika, który utracił uprawnienia do
    korzystania z Forum (niezależnie od przyczyny), nie może zostać przydzielone
    innemu Użytkownikowi.
    5. Użytkownik może korzystać wyłącznie z jednego Konta. Korzystanie z
    większej ilości Kont jak i wypowiadanie się pod zmienionym "loginem"
    (sprawdzane na podstawie adresu ip) przez tego samego Użytkownika jest
    zabronione.
    6. Użytkownicy mogą korzystać z Konta wyłącznie osobiście. Zabronione jest
    udostępnianie przez Użytkownika swojego loginu lub hasła osobom trzecim.
    7. ............................ oświadcza, że proces rejestracji
    Użytkowników i rejestracja Konta pozwala na pełne identyfikowanie danych
    osobowych Użytkowników Forum. Korzystanie z Forum nie zapewnia, zatem
    zachowania anonimowości. Uzyskanie nieuprawnionego dostępu do innych Kont
    jest przestępstwem.

    Zasady korzystania z Forum
    1. Użytkownicy zobowiązani są do korzystania Forum, zgodnie z
    postanowieniami niniejszego Regulaminu i obowiązującymi przepisami prawa.
    2. Zabronione jest:
    a. rozpowszechnianie za pośrednictwem Forum treści naruszających dobra
    osobiste osób trzecich (w tym innych użytkowników Forum) lub zagrażających
    naruszeniem takich dóbr osobistych;
    b. podejmowanie działań spełniających znamiona przestępstwa lub
    zachęcających do popełniania przestępstw (w tym zniesławienia lub
    pomówienia);
    c. wzywanie za pośrednictwem Forum do nienawiści rasowej, wyznaniowej lub
    etnicznej, czy też propagowanie przemocy i agresji;
    d. rozpowszechnianie za pośrednictwem Forum materiałów naruszających lub
    zagrażających prawom autorskim lub innym prawom podmiotowym osób trzecich;
    e. rozpowszechnianie danych informatycznych zawierających wirusy
    komputerowe lub inne informatyczne rozwiązania destrukcyjne.
    f. formułowanie wypowiedzi stanowiących przejaw braku szacunku wobec
    innych Użytkowników Forum bądź też zachowania powszechnie uznawane za
    sprzeczne z zasadami kultury osobistej;
    g. rozpowszechnianie za pośrednictwem Forum treści obraźliwych,
    obscenicznych lub naruszających powszechnie uznawane zasady etyczne.
    h. prowadzenie zbędnych sporów i dyskusji za pośrednictwem Forum
    i. rozpowszechnianie albo prowadzenie za pośrednictwem Forum wypowiedzi,
    prowadzących do konfliktów między Użytkownikami bądź między Użytkownikami a
    j. krytykowanie, wyśmiewanie lub obraźliwe komentowanie wypowiedzi (pytań
    lub odpowiedzi) publikowanych na Forum przez innych Użytkowników;
    k. składanie za pośrednictwem Forum żądania wyjaśnienia przyczyn
    postępowania administratora Forum (zamknięcia dostępu, usunięcia wypowiedzi
    itp.)
    3. Wypowiedzi rozpoczynające dyskusję na nowy temat (wątki) powinny być
    umieszczane we właściwym dziale Forum, odpowiadającym kategorii danej
    problematyki. Te same wypowiedzi nie mogą być powtarzane w różnych miejscach
    Forum.
    4. Użytkownik chcący uzupełnić lub zmodyfikować wypowiedź uprzednio
    rozpowszechnioną przez siebie na Forum, zobligowany jest do dokonania tej
    czynności z wykorzystaniem funkcji "Edytuj".
    Postanowienia końcowe
    1. Administrator może w trybie natychmiastowym bez podawania wyjaśnień
    usunąć post lub Użytkownika, który nie stosuje się do postanowień
    niniejszego Regulaminu.
    2. ................................ nie odpowiada za treść wypowiedzi
    publikowanych na Forum.
    3. Każdy z Użytkowników ponosi wyłączną i osobistą odpowiedzialność wobec
    .....................................i osób trzecich za zamieszczenie na
    Forum wypowiedzi naruszającej przepisy prawa lub zasady wynikające z
    niniejszego Regulaminu.
    4. Korzystanie z Forum jest równoznaczne z akceptacją przez danego
    Użytkownika treści niniejszego Regulaminu wraz z zobowiązaniem się tego
    Użytkownika do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
    5. Wszelkie zastrzeżenia dotyczące działania Forum można zgłaszać na konto
    6. ...................... zastrzega sobie prawo do modyfikowania
    niniejszego Regulaminu.
    7. Wszelkie zmiany wchodzą w życie w momencie ich opublikowania.

  • 2. Data: 2008-01-02 20:20:31
    Temat: Re: Łamanie demokracji na forum stowarzyszenia ?!?
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pps96" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Od jakiegos czasu zarząd oraz obsługa stowarzyszenia całkowicie neguje
    > wszelkie normy i zasady etyczne (ale nie tylko).

    Przeczytaj statut Stowarzyszenia.
    Jeśli nie ma w nim żadnych rewelacji i jeśli to co opisałeś to prawda to w
    zasadzie nic nie możesz zrobić. Niestety.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-01-02 22:16:24
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pps96" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Przeczytaj statut Stowarzyszenia.
    > Jeśli nie ma w nim żadnych rewelacji i jeśli to co opisałeś to prawda to w
    > zasadzie nic nie możesz zrobić. Niestety.

    Zawsze się może wypisać, innych do tego nawoływać
    oraz założyć własne... ;)