  • 1. Data: 2004-04-04 19:13:54
    Temat: opuszczanie kraju przez oskarzonego
    Od: "Marek" <b...@W...gazeta.pl>

    witam!

    mam takie zapytanie, czy osoba oskarzona o przestepstwo oczekujaca na
    rozprawe (terminu nie ma, jak to w polsce oczekuje juz 4 miesiace, a zanosi
    sie na jeszcze raz tyle) ma prawo do opuszczania (czasowego) kraju? czy na
    granicy okaze sie ze na podstawie jakiegos rejestru oskarzonych (jesli
    wogole cos takiego istnieje) zostanie zatrzymana?

    bede wdzieczny za wszelkie informacjie lub odnosniki do materialow zrodlowych
    pozdrawiam - M.

  • 2. Data: 2004-04-04 19:17:01
    Temat: Re: opuszczanie kraju przez oskarzonego
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@W...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > kraju? czy na granicy okaze sie ze na podstawie jakiegos rejestru
    > oskarzonych (jesli wogole cos takiego istnieje) zostanie zatrzymana?

    jesli nie bylo zakazu opuszczania kraju, to tak na zdrowy rozsadek moze,
    co nie?
    pomijam juz fakt tego jak to wyglada na granicy. ostatnio niby lepiej,
    ale jak ktos chce, to wyjedzie...

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 3. Data: 2004-04-04 19:33:56
    Od: "Marek" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    moze,
    > co nie?
    > pomijam juz fakt tego jak to wyglada na granicy. ostatnio niby lepiej,

    tylko mi zalezy na sprawdzonej informacji lub materiale zrodlowym
    "na zdrowy rozsadek" na granicy raczej nie zwracaja uwagi :)

    nadmienie ze nie chodzi tu o "jak ktos chce to wyjedzie" czyli
    nie ma mowy o zadnym uciekaniu tylko o tym czy planowany wyjazd wakacyjny
    nie spali na panewce a pieniadze nie okaza sie wyrzucone w bloto

  • 4. Data: 2004-04-04 19:38:50
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@N...gazeta.pl> napisał:

    > tylko mi zalezy na sprawdzonej informacji lub materiale zrodlowym
    > "na zdrowy rozsadek" na granicy raczej nie zwracaja uwagi :)

    no to poczekaj. IMO jesli taka osoba nie dostala wyraznego zakazu
    opuszczania, to moze...

> [...]
    > nie ma mowy o zadnym uciekaniu tylko o tym czy planowany wyjazd
    > wakacyjny nie spali na panewce a pieniadze nie okaza sie wyrzucone w

    i ja o zadnym uciekaniu nie pisalem... masz w paszporcie tyle pieczatek,
    ile razy granice przekraczales?

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 5. Data: 2004-04-04 21:25:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli nie ma zakazu opuszczenia kraju (nikt nie zażąda wydania paszportu),
    to możesz wyjechać. Nie zapomnij tylko poinformować organ prowadzący to
    postępowanie o zmianie adresu. Obowiązek ten wynika z wręczonego Ci w
    chwili przesłuchania w charakterze podejrzanego pouczenia. Masz obowiązek
    do podania nowego adresu. Ale może to być adres gdziekolwiek na świecie.
    Dobrze by było byś napisał, kiedy masz zamiar wrócić.

    I wyślij to pismem poleconym tuż przed wyjazdem. Obowiązek dopełnisz, a
    nie zdążą przeprowadzić procedury środka zapobiegawczego polegającego na
    zakazie opuszczenia Polski. Dokąd nie jesteś poszukiwany, z całą pewnością
    nikt na granicy zatrzymać Cię nie ma prawa, bo na jakiej podstawie. Dla
    tego też wyślij to w dniu wyjazdu.