  • 1. Data: 2004-04-04 15:03:14
    Temat: podrobienie pieczątki w legitymacji studenckiej ....
    Od: "Madzia" <g...@i...pl>

    Witam !!!

    Co grozi za takie wykroczenie w momencie kiedy dana osoba zostaje "złapana"
    z takową legitymacją i sprawa zostaje przekazana prokuraturze ?? I jakie
    postępowanie sie toczy w tej sprawie ...

    Dziękuje za odpowiedz ...
    Pozdrowionka ....

  • 2. Data: 2004-04-04 15:09:38
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Madzia" <g...@i...pl> napisał:

    > Co grozi za takie wykroczenie w momencie kiedy dana osoba zostaje
    > "złapana" z takową legitymacją i sprawa zostaje przekazana
    > prokuraturze ??

    mowi laik:
    1. to jest chyba raczej przestepstwo, a nie wykroczenie
    2. jesli osoba poslugujaca sie taka legitymacja jest studentem i "nalezy
    sie" ta pieczatka, to moze sie z tego wylgac, ale kosztem kogo innego
    3. jesli sie nie nalezy, to szykuj manatki - idziesz za kratki ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 3. Data: 2004-04-04 15:13:38
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Madzia wrote:
    > Co grozi

    od 3 mies. do 5 lat
    może też być ograniczenie wolności albo grzywna

    > za takie wykroczenie

    przestępstwo

    > w momencie kiedy dana osoba zostaje "złapana"
    > z takową legitymacją i sprawa zostaje przekazana prokuraturze ?? I jakie
    > postępowanie sie toczy w tej sprawie ...

    karne

    KG

  • 4. Data: 2004-04-04 15:34:05
    Od: "Madzia" <g...@i...pl>

    Jeżeli tej osoba jest w tym czasie studentem, to jaka kara grozi ??

    Pozdrowienia....

    howuser&userid=360448

  • 5. Data: 2004-04-04 15:39:46
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Madzia" <g...@i...pl> napisał:

    > Jeżeli tej osoba jest w tym czasie studentem, to jaka kara grozi ??

    1. odpisuj POD cytatem
    2. ZTCW, to karalne jest _swiadome_ poslugiwanie sie falszywym
    dokumentem. jesli legitymacja jest prawdziwa, osoba jest studentem, ale np.
    sama zrobila sobie pieczatke, bo pojechala do domu przed 31 marca, a
    wracajac chciala tez miec znizke, to wina bedzie tego komu sie ja udowodni.
    jesli taka osoba bedzie sie migac, ze "oddala legitymacje do dziekanatu
    (starosta oddawal), jak zawsze, i legitymacja nie wzbudzala zadnych podejzen
    po powrocie", to raczej nie poniesie zadnych konsekwencji.
    jesli jednak, pieczatka jest ewidentnie i widocznie "lewa" i/lub kobity
    w dziekanacie beda mialy zaznaczone, ze *akurat* *ta* legitymacja nie byla
    stemplowana, a do tego prokuratura bedzie dociekliwa, to moga byc klopoty.
    czesto taka sprawe zalatwia sie w ten sposob (to czesta sytuacja -
    prokuratury "kolejowe" maja takich teraz na peczki), ze stwierdza sie, ze
    pieczatka jest nieczytelna i sprawa wraca z prokurtury na policje, skad
    legitymacja zostaje odeslana na uczelnie (tam gdzie zostala wystawiona) i
    pozostaje teraz walka z dziekanatem, ale to juz chyba mniejszy problem...
    mam nadzieje, ze pomoglem :-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 6. Data: 2004-04-04 18:35:39
    Od: "TOmek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Madzia" napisał :> Witam !!!

    > Co grozi za takie wykroczenie w momencie kiedy dana osoba zostaje
    "złapana"
    > z takową legitymacją i sprawa zostaje przekazana prokuraturze ?? I jakie
    > postępowanie sie toczy w tej sprawie ...

    Witam
    Znajomy podrobil kiedys pieczatke na legitymacji studencjkiej, zlapali go w
    pociagu, sprawe
    przekazano do prokuratury, nie odebral wezwania na sprawe bo go nie bylo w
    kraju - jest marynarzem.
    Po powrocie z rejsu zawineli go na ponad miesiac za to ze nie odbieral
    wezwan. Na sprawie sedzina zaliczyla
    ten miesiac aresztu na poczet kary. Chyba jeszcze musial wplacic cos okolo
    1000 zl na pck.

    Tomek

  • 7. Data: 2004-04-04 21:07:29
    Od: "Madzia" <g...@i...pl>

    A jaka była kara..??

  • 8. Data: 2004-04-04 21:21:19
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Madzia" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z takową legitymacją i sprawa zostaje przekazana prokuraturze ?? I jakie
    > postępowanie sie toczy w tej sprawie ...

    Wystarczy przeczytać kodeks karny:

    Art. 270.
    § 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia dokument lub
    takiego
    dokumentu jako autentycznego używa,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    od 3 miesięcy do lat 5.

    Jeśli to pierwszy konflikt z prawem proponuję dobrowolnie poddać się karze i
    wyznaczyć sobie grzywnę. Jeśli prokurator się zgodzi, to skończy się na
    tym... jednak różnie to bywa.

    Chyba że jesteś w stanie wybronić się przed sądem. Znam przypadki, kiedy
    przestępca (bo tak trzeba nazwać kogoś kto fałszuje legitymacje ) zdołał
    przekonac sąd o znikomej szkodliwości czynu. Oczywiście nalezy wykazać
    skruchę.

    Osoby złapane w pociągu na takim przestepstwie często dostają wyroki 2 lata
    pozbawienia wolnosci w zawieszeniu na 3 letni okres próby.
    Czasem zdarzają się wyroki ograniczenia wolności. Znam przypadek, kiedy
    trzeba się meldować na posterunku policji 2 razy dziennie rano i wieczorem,
    takze w sob i niedz. Jest to wystarczająco uciążliwe, że odechciewa się
    fałszowania legitymacji raz na zawsze.

    Pozdrawiam
    kw1618

  • 9. Data: 2004-04-05 06:53:00
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Krzysztof 'kw1618 wrote:

> [...]
    > i wieczorem, takze w sob i niedz. Jest to wystarczająco uciążliwe, że
    > odechciewa się fałszowania legitymacji raz na zawsze.

    Nie zapominając o pewnych dodatkowych efektach takiej kary...
    "Znajomy znajomego" tak sobie ułatwił życie. Studiował na którejś
    uczelni ekonomicznej FIBĘ, czyli finanse i bankowość. W banku to on
    przez dłuższy czas pracy nie dostanie (jako karany, i to w dodatku za
    przestępstwo fałszerstwa)...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2004-04-05 12:49:58
    Od: "miru6.tuMalpe.wp.pl" <m...@w...pl>

    A czy ktos mial przypadek ze PKP sprawdzalo mu orginalna (legalna) i bez
    zarzutu wygladajaca legitymacje ?