  • 1. Data: 2004-04-04 14:37:33
    Temat: Prawo spadkowe - uznanie spadkobiercy niegodnym
    Od: PJ <i...@g...pl>

    Witam serdecznie,
    Mam pytanie do fachowców z dziedziny prawa spadkowego - nigdzie tego nie znalazlem
    (szukalem tez w archiwum grupy)

    Chodzi mi o konkretne przyklady uznania kogos niegodnym nabycia spadku związane z tym
    pkten:

    "1) dopuścił się umyślnie ciężkiego przestępstwa przeciwko spadkodawcy, "

    jakie zdarzenia wchodzą tutaj w grę ?

    z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-04 14:48:11
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    PJ wrote:
    > "1) dopuścił się umyślnie ciężkiego przestępstwa przeciwko spadkodawcy, "
    >
    > jakie zdarzenia wchodzą tutaj w grę ?

    tak najprościej - zabił go
    a poza tym wszystkie zbrodnie skierowane przeciwko spadkodawcy, ale nie
    tylko, bo np. niealimentacja, pozbawienie wolności też może być za takie
    uznana - w zależności od okoliczności

    KG