  • 1. Data: 2004-04-04 13:47:56
    Temat: Zmiana miejsca zameldowania.
    Od: Nomysz <e...@o...pl>

    Witam.
    Nie wiem, czy to odpowiednia grupa na to pytanie, no ale... warto
    sprobowac. Niedawno przeprowadzilem sie, zmienilem adres zameldowania i
    w zwiazku z tym mialem wymieniany dowod osobisty. Czy w zwiazku z tym,
    musze takze wymieniac wszystkie inne dokumenty (paszport, prawo jazdy..
    etc.) ? Czy nie bedzie problemu, jezeli w dowodzie osobistym i
    pozostalych dokumentach bedzie inny adres ?

    I przy okazji pytanie drugie. Jakies pol roku temu dostalem wyrok, wg
    ktorego mialem miec zatrzymane prawo jazdy na rok (mniejsza o
    szczegoly...przyznaje sie do winy, czuje sie winny, wiecej czegos
    takiego nie zrobie :) ). Na tym samym wyroku byla adnotacja, ze
    przysluguje mi odwolanie od wyroku, przy czym odwolanie od wyroku
    automatycznie jest powodem anulowania biezacego wyroku. Odwolanie
    napisalem oczywiscie, wyslalem listem poleconym i tak juz czekam pol
    roku. W sumie nie wiem nawet, czy odwolanie dotarlo do sadu, czy jest
    rozpatrywane, czy nie. Czy mozecie mi powiedziec, jaki jest w tej chwili
    moj "stan prawny" ? Tzn. jestem karany/winny/.... oraz czy moge (bez
    przykrych konsekwencji) jezdzic samochodem (prawo jazdy nie zostalo mi
    wtedy zabrane, ale w wyroku zaznaczone bylo, ze mam je oddac, tylko co z
    tym wyrokiem....) ?

    Dzieki za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    nomysz

  • 2. Data: 2004-04-04 18:49:42
    Temat: Re: Zmiana miejsca zameldowania.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Nomysz" <e...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > Czy nie bedzie problemu, jezeli w dowodzie osobistym i
    > pozostalych dokumentach bedzie inny adres ?

    Moze byc problem na przykald w banku przy kredycie albo przy zakupie
    telefonu komórkowego. W pozostalych wypadkach z reguly problem nie
    wystepuje.

> [...]
    > przykrych konsekwencji) jezdzic samochodem (prawo jazdy nie zostalo mi
    > wtedy zabrane, ale w wyroku zaznaczone bylo, ze mam je oddac, tylko co z

    Nie jestes karany.

  • 3. Data: 2004-04-04 20:19:09
    Od: "pablio" <p...@p...onet.pl>

    jesli uscislisz jaki to wyrok (od którego sie odwolales)

    na pierwszy rzut oka
    ---- byl to wyrok zaoczny
    wiec skoro sie odwolales tzn. wnioseles zarzuty to nie jestes karany bo
    wyrok sie nieuprawomocnil

    dobra rada zainteresuj sie i staw na nastepne rozprawy
    zawsze lepiej wiedziec

  • 4. Data: 2004-04-04 23:24:17
    Od: Nomysz <e...@o...pl>

    pablio wrote:
> [...]
    > wyrok sie nieuprawomocnil
    >
    > dobra rada zainteresuj sie i staw na nastepne rozprawy

    Tak, byl to wyrok zaoczny. Odwolanie wyslalem litem poleconym, zeby miec
    w razie czego dowod, ze cokolwiek wysylalem. Tylko zastanawia mnie po
    prostu to, ze sprawa jakos ucichla (wysylalem odwolanie pol roku temu).
    Po glowie chodza mi dwie rzeczy: albo cale formalnosci tyle trwaja, albo
    list przepadl na poczcie. W pierwszym przypadku w sumie nic sie nie
    dzieje. Co natomiast w drugim ? Rozumiem, ze moge korzystac z prawa
    jazdy skoro wyrok jest niewazny (tak sie wydaje na zdrowy rozsadek).
    Tylko czy nie bedzie problemow, w razie jakby jakims przypadkiem moje
    odwolanie nie dotarlo do sadu ?
    Wiem, ze lepiej stawiac sie na rozprawach, niestety to jestniewykonalne
    z racji tego, ze sprawa toczy sie w sadzie jakies 500km od miejsca
    zamieszkania. Stad tez moja korespondencja z sadem.

    Jeszcze raz powtorze pytanko, coby miec "czarno na bialym": moge bez
    problemu w obecnej sytuacji prowadzic samochod ?

    Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
    nomysz

  • 5. Data: 2004-04-04 23:27:55
    Od: Nomysz <e...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >

    > Moze byc problem na przykald w banku przy kredycie albo przy zakupie
    > telefonu komórkowego. W pozostalych wypadkach z reguly problem nie

    A co w wypadkach, kiedy nie mam przy sobie dowodu osobistego, a zostaje
    legitymowany okazujac np. paszport ? Nic nie mowic o rozbieznosciach
    adresowych, czy informowac o tym fakcie ? I czy nie mam obowiazku (moze
    cos jest w prawie okreslone ??) zglaszania faktu o zmianie zameldowania
    do jakichs instytucji ? Moze mam po prostu obowiazek wymienic pozostale
    dokumenty ??

    Pozdrawiam
    nomysz

  • 6. Data: 2004-04-05 00:07:35
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Nomysz" <e...@o...pl> napisał:

    > Odwolanie wyslalem litem poleconym, zeby
    > miec w razie czego dowod, ze cokolwiek wysylalem.

    wyslales za potwierdzeniem odbioru? to ja bym sie udal na poczte i
    sprawdzil, czy doszlo...

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 7. Data: 2004-04-05 00:55:03
    Od: Nomysz <e...@o...pl>

    > Psychik wrote:
    >
    > wyslales za potwierdzeniem odbioru? to ja bym sie udal na poczte i
    > sprawdzil, czy doszlo...

    Wysylalem listem poleconym... mam tylko pokwitowanie :/ Musze zadzwonic
    chyba i zapytac czy cokolwiek ode mnie otrzymali... Tylko teraz mam
    kolejne pytanie: w razie jakbym uslyszal, ze moje odwolanie nie dotarlo,
    to czy na podstwie papierka z poczty potewierdzajacego nadanie listu,
    moge "walczyc o swoje" ? Tzn. czy moge wywalczyc, ze faktycznie
    odwolanie zlozylem i sprawa powinna byc ponownie rozpatrzona ?

    Pozdrawiam
    nomysz

  • 8. Data: 2004-04-05 14:46:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A co w wypadkach, kiedy nie mam przy sobie dowodu osobistego, a zostaje
    > legitymowany okazujac np. paszport ? Nic nie mowic o rozbieznosciach
    > adresowych, czy informowac o tym fakcie ?

    A w paszporcie masz wpisany adres? :-)) Wiec jakie rozbieznosci chcesz
    wyjasniac?

    > czy nie mam obowiazku (moze
    > cos jest w prawie okreslone ??) zglaszania faktu o zmianie zameldowania
    > do jakichs instytucji ? Moze mam po prostu obowiazek wymienic pozostale
    > dokumenty ??

    Oczywiscie, ze masz i nawet nie tak dawno byl watek o tym. Powiadamiasz
    Urzad Skarbowy (NIP-3) oraz Pracodawce albo ZUS. No i wszystkich, z kim
    laczy Cie umowa. Na przyklad: bank, operatora telefonicznego itp.

  • 9. Data: 2004-04-06 03:25:20
    Od: Nomysz <e...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Uzytkownik "Nomysz" <e...@o...pl> napisal w wiadomosci
    >

    > A w paszporcie masz wpisany adres? :-)) Wiec jakie rozbieznosci chcesz
    > wyjasniac?

    No dobra... paszport nie. Ale prawo jazdy, legitymacja studencka ? :) Co
    z tymi "papierkami" ?

    Pozdrawiam
    nomysz

  • 10. Data: 2004-04-07 10:42:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No dobra... paszport nie. Ale prawo jazdy, legitymacja studencka ? :) Co
    > z tymi "papierkami" ?

    To jest to, co napisalem wczesniej. W wypadku prawa jazdy policjant raczej
    innego dokumentu nie zada, wiec nie bedzie zadnych rozbieznosci. Gorzej w
    wypadku kredytu lub na przykald telefonu komórkowego. Jak pójdziesz z
    dwoma rozbieznymi dokumentami, to najpewniej ich nie dostaniesz i tyle.