  • 1. Data: 2003-08-05 20:06:14
    Temat: oplaty nocne w aptece
    Od: "Kwizak" <r...@p...lublin.pl>

    Czy za sprzedaz lekow w godzinach nocnych apteka calodobowa ma prawo
    pobierac dodatkowo oplate w wysokosci 2,5 zl??

  • 2. Data: 2003-08-05 21:15:13
    Temat: Re: oplaty nocne w aptece
    Od: "Jacek W." <j...@p...onet.pl>

    Tak. Moze. Jest to oplata zryczaltowana.

    Jacek

  • 3. Data: 2003-08-06 09:09:09
    Od: "G.Ł." <g...@g...pl>

    Te zagadnienia są uregulowane normatywnie szczegółowymi przepisami dla
    aptekarzy. wiem ze oprogramowanie KAMSOFTU uwzględnia te rzeczy, bo kiedyś
    opiniowałem im to od strony prawnej. Pozdrawiam,

    Grzegorz

  • 4. Data: 2003-08-06 12:26:01
    Od: "Sekret" <s...@b...pl>

    Użytkownik "G.Ł." <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Te zagadnienia są uregulowane normatywnie szczegółowymi przepisami dla
    > aptekarzy. wiem ze oprogramowanie KAMSOFTU uwzględnia te rzeczy, bo kiedyś
    > opiniowałem im to od strony prawnej. Pozdrawiam,

    Oprogramowanie ILC też zawiera tak zwaną opłatę dyżurową :-) generalnie
    każdy program do obslugi pracy Apteki powinien być zgodny z obowiązującymi
    przepisami.

    M.

  • 5. Data: 2003-08-06 18:54:47
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "Kwizak" napisał w wiadomości
    > Czy za sprzedaz lekow w godzinach nocnych apteka calodobowa ma prawo
    > pobierac dodatkowo oplate w wysokosci 2,5 zl??

    Tak ma prawo, z tym że opłaty nie pobiera się za wydanie:
    - antybiotyków
    - środków odurzających
    - "produktów leczniczych przepisanych na recepcie,
    na której zamieszczono adnotację "cito" lub inną równoznaczną,
    jeżeli realizacja recepty następuje w porze nocnej w dniu jej
    wystawienia
    lub w dniu następnym"

    Podstawa prawna:
    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 14 czerwca 2002 r.
    w sprawie maksymalnej wysokości dopłat pobieranych przez
    aptekę za ekspedycję produktów leczniczych w porze nocnej
    oraz określenia grupy produktów leczniczych, za które wydanie
    w porze nocnej nie pobiera się opłaty.
    (Dz.U. nr 85 poz. 778)

    ______
    Robert