  • 1. Data: 2003-08-05 16:36:11
    Temat: Wspolnik spolki z o.o. podpisujacy umowe spolki - co najwazniejsze?
    Od: "ss" <s...@h...pl>

    Witam Grupowiczow!

    Mam kilka pytan dotyczacych podpisywania umowy spolki przez
    nowego wspolnika:

    1. Czy umowa spolki bezwzglednie musi miec forme aktu notarialnego?

    2. Czy konieczna jest obecnosc notariusza pod rygorem niewaznosci,
    czy z notariuszem mozna zalatwic wczesniej sprawe, a umowe podpisac
    pozniej juz tylko w gronie wspolnikow?

    3. Czy od czynnosci cywilnoprawnej zwiazanej z nabyciem udzialow
    wspolnik musi odprowadzic podatek? Jesli tak to w jakiej stawce?
    Czy odpowiada za to notariusz, czy wspolnik samodzielnie musi sie
    o to zatroszczyc?

    4. Czy wspolnik moze wziac wypis umowy spolki od notariusza
    w dowolnym pozniejszym terminie, czy musi o to zadbac juz w
    momencie spotkania u notariusza?

    5. Czy sa jakies szczegolnie wazne rzeczy (formalnosci), o ktorych powinien
    pamietac przyszly wspolnik spolki z o.o. w momencie podpisywania umowy
    spolki?

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 2. Data: 2003-08-06 08:58:43
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Mam kilka pytan dotyczacych podpisywania umowy spolki przez
    > nowego wspolnika:
    >
    > 1. Czy umowa spolki bezwzglednie musi miec forme aktu notarialnego?

    To nie lapie. Nowy wspolnik "podpisuje umowe"..? Kupujesz udzialy i po robocie. Z
    zachowanie dopowiedniej formy oczywiscie. Patrz 180 k.s.h.
    Jesli obejmujesz nowe udzialy w podwyzsonym kapitale zakladowym to 259 k.s.h. A czy
    podwyzka wymaga zamiany um. spolki i tym samym formy aktu notarialnego to musisz
    sprawdzic sam, poczytaj um. spolki.

    Pozdr.