  • 21. Data: 2008-02-20 08:38:10
    Temat: Re: oplata za zastrzyk
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

    > No i jakim dziełem jest sprzątanie? Owszem, można by tu ryzykować U-Z, ale
    > dzieło?

    Wg. mnie dzieło w postaci *po*sprzątania jest ok (ale są tacy którzy się z
    tym nie zgadzają :) ).

    p. m.

  • 22. Data: 2008-02-20 09:13:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 20 luty 2008 09:38
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fpgorn$qo7$1@inews.gazeta.pl>):

    > Wg. mnie dzieło w postaci *po*sprzątania jest ok (ale są tacy którzy się z
    > tym nie zgadzają :) ).

    No to weź zrób mi je na jutro i przynieś do mnie o 13.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 23. Data: 2008-02-20 09:50:24
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 20 Feb 2008 10:13:41 +0100, Tristan napisał(a):

    > No to weź zrób mi je na jutro i przynieś do mnie o 13.
    Ja bym takiej umowy nie podpisał/przyjął, jak zgodzisz się
    odebrać od wykonawcy własnym sumptem
    - to możemy negocjować dalej ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 24. Data: 2008-02-20 15:46:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > ale ma to sens tylko w przypadku, jesli pracodawca na umowe o dzielo da
    > ci ta sama kwote brutto co na etacie, bo jesli nie to tak czy siak
    > jestes na takim interesie do tylu, a tylko pracodawca zyskuje

    Primo: człowiek nie chciał płacić ZUSu i tyle.

    Secundo: zawsze można się spotkać finansowo "w połowie drogi" -
    wykonujący dzieło zyskuje na tym większą kasę "na rękę", a zamawiający
    dzieło płaci i tak mniej.

  • 25. Data: 2008-02-20 15:51:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:

    > Tak? Już widzę jak księgowa, kadrowa, dyrektor, nauczyciel i stado innych
    > robią na dzieło....

    Czego nie rozumiesz w określeniu *konkretny* *rezultat*?

    Swoją szosą księgowy może mieć konkretny rezultat. Nauczyciel też (np.
    przeprowadzenie wykładu, przeprowadzenie egzaminu, sprawdzenie prac
    egzaminacyjnych).

    > No i ? Pomijam sensowność tego, to to tylko 1 wąska dziedzina.

    To był tak zwany przykład. Znasz znaczenie słowa "przykład", czy masz z
    nim jakiś problem?

    > No i jakim dziełem jest sprzątanie?

    Nie "sprzątanie" a "posprzątanie". Przychodzi wykonawca dzieła - pokój
    jest brudny i zabałaganiony. Wychodzi - jest czyściutki i uporządkowany.
    Jest rezultat? Jest.

    W przypadku zlecenia wykonawca zlecenia musi tylko starać się posprzątać
    - rezultat nie jest tak na prawdę gwarantowany umową.

  • 26. Data: 2008-02-20 15:52:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:

    > No to weź zrób mi je na jutro i przynieś do mnie o 13.

    Na prawdę jesteś tak głupi, czy tylko udajesz?

  • 27. Data: 2008-02-20 16:02:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fpgorn$qo7$1@inews.gazeta.pl>):

    > No to weź zrób mi je na jutro i przynieś do mnie o 13.

    Popatrz, w sąsiednim wątku akurat pojawił się post który jest idelną
    odpowiedzią na twoją wątpliwość:

    p. m.

  • 28. Data: 2008-02-21 09:07:49
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > No i jakim dziełem jest sprzątanie? Owszem, można by tu ryzykować U-Z, ale
    > dzieło?

    "Uzyskanie czystej i niezapylonej powierzchni o metrazu xxx w pomieszczeniu yyy"?
    Sposob uzyskania dowolny, w szczegolnosci - sprzatanie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek