  • 1. Data: 2008-02-18 14:45:52
    Temat: Spółdzielnia mieszkaniowa pod blokiem wymalowala koperte, czy straż miejska może karać za stanie tam samochodem?
    Od: "xlx" <x...@o...pl>

    Witam,
    Spółdzielnia mieszkaniowa pod blokiem wymalowała kopertę, czy straż miejska może
    karać za stanie tam samochodem? nie ma miejsca u nas pod blokiem na samochody,
    czy jeśli zaparkuje np na 2 godz to czy wezwana straż miejska może mnie jakoś
    ukarać?? tylko pod moją klatką jest taki zakaz, bo jeden sąsiad, z ostatniego
    piętra się tego domagał... pod innymi nawet po 2 samochody stoją...
    Jeśli mogą to na jakiej podstawie??
    Pozdrawiam,
    xlx

  • 2. Data: 2008-02-19 09:46:33
    Od: "Piotr Woźniak" <n...@p...niestety.com>

    Użytkownik "xlx" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ostatniego
    > piętra się tego domagał... pod innymi nawet po 2 samochody stoją...

    Przerabiam ten temat u siebie. Ta sama sytuacja.
    Po przeprowadzeniu "badan" okazuje sie że:
    teren parkingu należy do spóldzielni, wiec jako zarzadca drogi ( w tym
    wypadku parkingu) moze sobie ustawic niemal dowolne znaki.
    SM genralnie nie reaguje na terenach "prywatnych", ale w moim wypadku
    zostali oficjalnie poproszeni o pomoc w utrzymaniu porzadku
    Chore dla mnie jest tylko to, ze spóldzielnia wyznacza miejsca parkingowe w
    strefie zamieszkania. Nie ma tu zadnych obiektów uzytecznosci publicznej. W
    jakiejs czesci jestem rowniez wlascicielem tego terenu i naprawde nie widze
    powodu, dla ktorego mam rezygnowac z miejsca parkingowego, bo pani Zosia
    spod "dwojki" zalatwila sobie plakietke. O ile potrafie zrozumiec osoby
    poruszajace sie specjalnie przystosowanymi samochodami, dla któych autpo
    jest jedynym sposobem na opuiszczenie mieszkania, to tworzenie przywilejów
    dla pewnej grupy.

  • 3. Data: 2008-02-19 12:11:11
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Wyłącznie ustawa o ruchu drogowym.
    Musi być zatwierdzony przez wydział komunikacji projekt organizacji ruchu.
    Być może wypowiada się tez straż pozarna.
    Niestety do miast najechało strasznie duzo buraków, którzy musza poldolotem do windy
    wjechac.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-02-19 12:17:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    xlx pisze:
> [...]
    > ukarać?? tylko pod moją klatką jest taki zakaz, bo jeden sąsiad, z ostatniego
    > piętra się tego domagał... pod innymi nawet po 2 samochody stoją...

    A czy to jest normalna droga, strefa zamieszkania, czy "droga
    wewnętrzna" oznaczona odpowiednimi znakami?

    W strefie zamieszkania parkowanie dozwolone jest tylko w określonych
    miejscach.

    Droga wewnętrzna - co do zasady - jest wyłączona z obowiązywania
    kodeksu drogowego, wyjątkowo tylko "Przepisy ustawy stosuje się również
    do ruchu odbywającego się poza drogami publicznymi, jeżeli jest to
    konieczne dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego
    ruchu. ...""

    Trochę do poczytania na ten temat:
    http://www.wspol.edu.pl/pci/base/pci_odpview.php?id=
    1