  • 1. Data: 2008-02-18 07:46:50
    Temat: delegacja a kierowca tira
    Od: "pio" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Jestem właścicielem jednoosobowej firmy transportowej. Auto prowadze sam.
    Od poniedziałku do piątku jestem w trasie - nie ma mnie w domu.
    Śpię w kabinie ciężakrówki.
    Moje pytanie jest czy mogę odliczyć sobie delegację wraz z ryczałtem za
    nocleg ?
    Doczytałem gdzieś na necie że jeżeli praca wykonywana jest stale poza domem
    to nie nalezy się delegacja.\
    Czy to prawda ?

    Piotr

  • 2. Data: 2008-02-27 07:59:23
    Temat: Re: delegacja a kierowca tira
    Od: "pio" <a...@p...onet.pl>

    Niestety nie doczekałem si opowiedzi wiec udałęm się do US.
    I dla potomnych powiem tylko że w przypadku gdy istotą prowadzenia
    działalności są ciągłe wyjazdy to właścicielowi nie przysługuje delegacja.
    Pani w US zucała jakimiś ustawami lecz tego to już nie zapamiętałem :)

  • 3. Data: 2008-02-27 08:43:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 27 Feb 2008 08:59:23 +0100, pio napisał(a):

> [...]
    > działalności są ciągłe wyjazdy to właścicielowi nie przysługuje delegacja.
    > Pani w US zucała jakimiś ustawami lecz tego to już nie zapamiętałem :)

    Chwali ci się, że piszesz - będzie dla googla.

    Ja tematu takich delegacji nieb miałem powodu zgłębiać. Wiem tylko, że
    temat ten pojawia się dość często w artykułach w "Rzeczypospolitej" przy
    okazji kolejnych oficjalnych interpretacji Urzędów Skarbowych/ministrów
    oraz wyroków sądów. Zdaje się, że nie wszystkie zwłaszcza te ostatnie są
    niekorzystne dla podatników. W twoim US powiedzieli ci oczywiście tylko to
    co wygodniejsze dla nich. Więc radzę ci poszukać takich
    wyroków/interpretacji albo nawet może być warto zapłacić dobremu doradcy
    podatkowemu, który zrobi to za ciebie.

  • 4. Data: 2008-02-27 11:16:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2008, pio wrote:

    > Niestety nie doczekałem si opowiedzi

    wKF: pewnie po części dlatego, że było NTG - kwalifikuje się na
    .prawo.podatki, a podatkowicze tylko z rzadka tu zaglądają :)
    Dlaczego na .podatki? - a bo delegację *wystawić* wolno (w tym
    sobie) - zawsze. Pytaniem jest tylko czy można ją zaliczyć w koszty!

    > wiec udałęm się do US.
    > I dla potomnych powiem tylko że w przypadku gdy istotą prowadzenia
    > działalności są ciągłe wyjazdy to właścicielowi nie przysługuje delegacja.

    No niestety istnieje taki pogląd.

    Dodam jeszcze (IMO ważny) komentarz do tego co pisałeś:

    > czy mogę odliczyć sobie delegację wraz z ryczałtem za nocleg ?

    Prowadzący DG *nie ma prawa* ujmować w kosztach żadnych innych
    ryczałtów! Prawo do rozliczania ryczałtowych kosztów noclegu
    i dojazdów (BTW: bzdurnie niskich, na dwa bilety autobusowe
    nie starcza) przysługuje wyłącznie pracownikom!
    Prowadzący DG musi mieć "kwity", zaliczenie ryczałtu delegacyjnego
    jest wyraźnie wymienionym, rzadkim wyjątkiem.
    Oczywiscie pomijając to, czy w ogóle dany wyjazd jest podstawą kosztu.

    pzdr, Gotfryd