  • 1. Data: 2004-07-23 19:14:05
    Temat: Re: odszkodowanie za skradziony samochód
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości
    news:ce6682$ri4$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > wplywu raczej nie masz - wycena bedzie na podstawie Audatex'u lub
    Eurotax'u
    > (czy czegos podobnego - jesli bedzie razaco zanizona, mozesz powolac na
    swoj
    > koszt rzeczoznawce i ewentualnie rozscic zwrot kosztow rzeczoznawcy.

    no to chyba ma wpływ :)

    seb

  • 2. Data: 2004-07-27 12:28:11
    Temat: odszkodowanie za skradziony samochód
    Od: leszek<m...@o...pl>

    Witam

    28-go Maja z pod supermarketu Tesco skradziono mi samochód
    Zdarzenie zarejestrowane przez kamery przemysłowe.Zgłoszone na
    policji i w Towarzystwie ubezpieczeniowym natychmiast.20-go lipca
    śledztwo zostaje umorzone( dostałem papier z prokuratury
    )

    Mam prośbę żeby ktoś,kto zna temat z własnego doświadczenia
    lub skądinąd odpowiedział mi na kilka pytań:
    1.Jakie czynności muszę jeszcze wykonać aby dostać
    odszkodowanie.
    2.Na co muszę zwrócić uwagę żeby nie dać się " wykręcić" przez
    ubezpieczalnię
    3 Na jaką sumę mogę liczyć, jeżeli samochód był ubezpieczony
    w lutym( 25-go ) tego roku na kwotę 14 500 zł. Czy ja mogę mieć
    wpływ na wysokość odszkodowania ?

    Z góry dziękuję
    Leszek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-07-27 18:17:42
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "leszek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > 1.Jakie czynności muszę jeszcze wykonać aby dostać
    > odszkodowanie.
    zglosic na policje i do zakladu ubezpieczen - rozumiem, ze zrobione

    > 2.Na co muszę zwrócić uwagę żeby nie dać się " wykręcić" przez
    > ubezpieczalnię
    termin 30 dni na wyplate, lub informacje o niemoznosci wyplaty calosci lub
    czesci odszkodowania (ZU musi wskazac przyczyny, uzasadnic, podac
    przewidywany termin rozwiania watpliwosci - czesc bezsporna musi wyplacic w
    30 dni od zgloszenia szkody.

    p.
    W,

  • 4. Data: 2004-07-27 20:44:47
    Od: leszek<m...@o...pl>

> [...]
    powolac na swoj
    > koszt rzeczoznawce i ewentualnie rozscic zwrot kosztow rzeczoznawcy.

    Chciałbym jeszcze dodać że od chwili zgłoszenia szkody minęlo już
    dwa miesiące a ubezpieczyciel uzależnił podjęcie czynności mających
    na celu wypłatę odszkodowania z chwilą umorzenia śledztwa przez
    prokuraturę.Takie umorzenie otrzymałem wczoraj i powiadomiłem o
    tym ubezpieczyciela telefonicznie(ze względu na dzielącą nas
    odległość) .Oznajmiono mi że to jeszcze nie koniec ponieważ mam do
    załatwienia jeszcze kilka spraw w urzędach októrych zostanę
    poinformowany wkrótce korespondencyjnie.Czy jest to normalna
    procedura?
    pozdrawiam Leszek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-07-28 16:20:29
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

> [...]
    > załatwienia jeszcze kilka spraw w urzędach októrych zostanę
    > poinformowany wkrótce korespondencyjnie.Czy jest to normalna

    ZU zawsze czeka na swistek o umorzeniu postepowania.
    Rozumiem, ze dostales zawiadomienie, ze w 30 dni od zgloszenia kasy nie
    dostaniesz, i ze dostaniesz po spelnieniu sie takich to a takich warunkow
    (np. umorzenie postepowania).
    Jesli ZU cie nie zawiadomil, dlaczego nie dostales kasy w 30 dni po
    zgloszeniu szkody, to ma obowiazek placic - 817kc

    Wyjasnianie dodatkowych okolicznosci tez nie moze trwac wiecznosc - zmiana w
    zeszlym roku w 817par2 kc - teraz dodano termin [w normalnym toku
    czynnosci - "przy zachowaniu szczegolnej starannosci mozna by wyjasnic"].

    pozdr,
    W,

  • 6. Data: 2004-07-28 20:06:34
    Od: leszek<m...@o...pl>

> [...]
    >
    > pozdr,
    > W,
    > Otrzymałem pocztą złożony wcześniej w ZU oryginał dowodu
    rejestracyjnego wraz z kartą pojazdu celem wyrejestrowania w Wydziale
    komunikacji.Dostałem także druk zatytułowany " Cesja" w którym
    przenoszę prawo własności na rzecz ZU.
    Cesję,oryginał postanowienia o umorzeniu dochodzenia , decyzję o
    wyrejestrowaniu pojazdu , dowód rejestracyjny i kartę pojazdu mam
    odesłać do centrali ZU. Czy jest to normalna procedura?Czy mam to
    zrobić przed otrzymaniem odszkodowania ?
    pozdr. Leszek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-07-30 08:01:51
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

> [...]
    > odesłać do centrali ZU. Czy jest to normalna procedura?Czy mam to
    > zrobić przed otrzymaniem odszkodowania ?

    przejrzyj papiery, czy gdzies ZU wzmiankowal, kiedy bedzie wyplata. Jesli
    tego nie zrobil, a w szczegolnosci nie podal przyczyn z powodu ktorych nie
    placi (to tylko przeslanka formalna) to powolujac sie na 817kc wystaw
    wezwanie do zaplaty, z 7 dniowym terminem platnosci na rachunek bankowy. Z
    tego co opisujesz, to ZU niedopelnil obowiazku poinformowania cie o
    przyczynie opoznienia wyplaty, wiec ma obowiazek placic.

    p.
    W,