  • 1. Data: 2004-07-23 19:12:34
    Temat: Re: OC - wyplata zamiast bezgotowkowej naprawy ? :(
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <U...@T...interia.pl> napisal w wiadomosci
    news:ce5toe$tl3$1@shodan.interia.pl...

    CIACH

    Nie ma sie czym przejmowac, tylko poinformowac ubezpieczyciela, ze
    zamierzasz naprawic samochód i przedstawisz im faktury po naprawie, a
    wyplate traktujesz jako zaliczke. Do Ciebie nalezy wybór sposobu naprawienia
    szkody - art. 363 kc.

    seb

  • 2. Data: 2004-07-27 15:57:39
    Temat: OC - wyplata zamiast bezgotowkowej naprawy ? :(
    Od: Adam <U...@T...interia.pl>

    Witam !

    Pod koniec maja'2004 mialem stluczke (ja poszkodowany). Wszystkie
    formalnosci ze sprawca zalatwilismy, jego ubezpieczyciel potwierdzil na
    pismie, ze sprawa zostala przyjeta. Podczas zglaszania szkody pytalem o
    terminy jej rozliczenia, uslyszalem "nie ma okreslonego, byle nie za
    dlugo".

    Samochod chcialem naprawic (klepanie blotnika - mozna jezdzic) w
    autoryzowanym serwisie producenta, bezgotowkowo, ale dopiero pod koniec
    wakacji, gdyz w tym czasie potrzebowalem samochodu.

    Tymczasem dzis przyszedl przelew do domu, rodzice odebrali go (niestety)
    - sa wspowlascicielami... No i oczywiscie ta kwota... okolo 6x nizsza
    niz koszty naprawy w serwisie :(

    Orientacyjna kwote naprawy serwis podal mi wczesniej podczas 1-szej
    rozmowy o kosztach, terminach, umowieniu sie na robote na koniec
    wakacji... (oprocz klepania malowanie, cieniowanie sasiednich blach,
    pomiary geometrii - wszystko wg specyfikacji producenta, do ktorej musi
    stosowac sie autoryzowany warsztat)

    Chcialem bezgotowkowo. Nie moglem teraz. Pieniadze odebrane. Stanowczo
    za malo.

    Jak teraz postepowac z ubezpieczycielem sprawcy ?

    Pewien fakt ze sprawy:
    1) Gdybym chcial odebrac te pieniadze w kasie ubezpieczyciela, musieliby
    sie wstawic wszyscy wspolwlasciciele samochodu.
    2) Na konto bankowe rowniez nie przeleja (podalem w zgloszeniu), bo jest
    osobiste (a nie 3 wspolwlascicieli)
    3) Ale gdy przyszly przekazem, odebral je tylko jeden wspolwlasciciel.
    Czy to nie jest jakas niekonsekwencja ???
    Mozna jakos wykorzystac ten fakt ???

    pozdrawiam, Adam

    PS1. oczywiscie bede rozmawial z ubezpieczycielem (dzis juz zamkniete),
    ale wczesniej chce troche uspokoic sie i nabrac szczypty wiedzy o
    praktykach stosowanych w takich przypadkach

    PS2. w moim zgloszeniu w polu "sposob zwrotu kosztow
    [wyplata/bezgotowkowo]" wpisalem zgodnie z sugestia rzeczoznawcy
    "okresle potem". Mimo ze to pole wypelnia poszkodowany, czynnosc podjal
    sam ubezpieczyciel bez konsultacji ze mna

    PS3. zalozmy, ze wyplata zostala dokonana na podstawie regulaminu
    ubezpieczyciela - czy ja jako poszkodowany, nieposiadajacy z nim zadnej
    umowy a dokonujacy jedynie zgloszenia szkody musze bezwglednie
    zaakceptowac ten regulamin bez mozliwosci negocjacji ???

  • 3. Data: 2004-07-27 16:16:53
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > 3) Ale gdy przyszly przekazem, odebral je tylko jeden wspolwlasciciel.
    > Czy to nie jest jakas niekonsekwencja ???
    > Mozna jakos wykorzystac ten fakt ???

    Tak.

    Pieniadze powinni byli podzielic na rowno dla wszystkich
    wspolwlascicieli i wyslac kazdemu z osobna. Jesli wiec wyslali pieniadze
    tylko jednemu, to teraz pozostalych dwoch niech monituje PZU o wyplate
    identycznej kwoty ;-) Badz co badz jest faktem, ze nie otrzymali zadnej
    wyplaty odszkodowania.

    A jesli nie wystarczy, to niestety ... trzeba brac rzeczoznawce z PZMot
    i isc do sądu ...

    U mnie zrobili taki numer, ze wyslali kase na staly adres zameldowania
    do zony i na staly adres do mnie po polowie kasy. Troche mnie to
    rozbawilo, badz co badz jestesmy we wspolnocie majątkowej.

    -spaliny potrafia wrocic do silnika i zrobic np . tuning dziurke w tloku

  • 4. Data: 2004-07-27 18:56:19
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <U...@T...interia.pl> napisal w wiadomosci
    > Witam !