  • 1. Data: 2004-07-23 17:58:20
    Temat: Mieszkanie z lokatorem
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    W zamierzchłych czasach moja mama otrzymała mieszkanie złużbowe od
    ZOZ-u w którym zamieszkiwała paredziesiąt ładnych lat
    W międzyczasie ja sie urodziłem i siłą rzeczy zostałem tam
    zameldowany.

    Później ZOZ został rozwiązany a budynek został przejęty przez
    Starostwo Powiatowe które z pomieszczeń gospodarczych zrobiło
    mieszkania i je posprzedawała po cenach dosyć wysokich. Mieszkanie w
    którym mieszkaliśmy nie zostało w jakikolwiek sposób przekwalifikowana
    na lokal inny niż służbowy, stan prawny pozostał jak przed przejęcia
    go przez Starostwo.

    Z mieszkań w w/w budynku własnością starostwa pozostały dwa, moje i
    sąsiadów, Starostwo swego czasu odmówiło sprzedaży w/w mieszkania po
    cenach preferencyjnych (tak jak robiła to komunalka) tylko żądali ceny
    w pełni rynkowej za nie.

    Obecnie moja mamusia jest w trakcie wymeldowywania się, więc pozostaje
    jedyną osobą zameldowaną w w/w lokalu.

    Co ja moge zyskać przez to, w zasadzie to chciałbym tutaj mieszkać ale
    na uregulowanych zasadach prawnych (jeśli jakaś opłata to strawna
    żebym był w stanie regularnie i terminowi wywiązywać się z
    zaciągniętych zobowiązań)

    Co zyskam jeśli bym kupił w/w mieszkanie ??? (od odpowiedzi na w/w
    pytanie zalezy czy mi sie to będzie opłacało)
    Co mi mogą zrobić jeśli się upre i nie będę chciał przystać na ich
    warunki ???
    Ile czasu trwa ewentualny proces eksmisyjny, jak można go maksymalnie
    wydłużyć (odwoływania od ewentualnych wyroków sądowych i tym podobe)
    ???
    Czy właściciel może nie wyrazić zgody na instalowanie sobie we własnym
    zakresie ogrzewania (i przez to zaprzestanie korzystania z ich
    ogrzewania za którego opłata stanowi połowe czynszu) ???
    Co mi mogą zrobić jak im oświadcze któregoś dnia że zainstalowałem
    sobie własne ogrzewanie i od tego dnia zaprzestaje wnoszenia opłat za
    ich ogrzewanie ???
    Czy można zakwestionować wysokość opłaty za czynsz z tytułu obniżonego
    standardu (brak wywietrznika w klopie, niesprawne ogrzewanie,
    pełzający grzyb w ścianach i podłodze) ???

    Niestety (tak mi się wydaje w tym wypadku) jestem kawalerem, nie
    posiadam na utrzymaniu rodziny :(

    Gdzie można znaleźć tekst jakiejś ustawy czy innego prawa które
    mógłbym sobie poczytać i wiedzieć na co można być przygotowanym ???

    --
    futszaK
    598339018 888010641