  • Data: 2014-12-23 12:36:13
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: <4...@9...123614.invalid> (Tom N) szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz w
    <news:m7bf1e$87b$2@node2.news.atman.pl>:

    > tak czy siak czy się grzeje, czy nie, i tak trzeba proporcjonalnie
    > do metrażu (do użycia nieruchomości) płacić za ciepło.

    Od m2 też nie jest sprawiedliwie, bo ja mam 20 stopni, a sąsiad z dołu 24.

    Ale spółdzielnia wymyśliła bardzo chytry sposób na opomiarowanie zużycia
    ciepła:
    mierzą ilość wody (przepływ) i różnicę temperatur na wejściu i wyjściu z
    układu i wyliczają pobraną energię.
    Trzeba uważać wyłącznie na tzw. złodzieje ciepła, czyli kaloryfery rurkowe w
    łazience, gdzie przepływ jest duży, różnica temperatur duża, a oddanego
    ciepła prawie wcale...

    W ten sposób w zeszłym roku zapłaciłem za grzanie 120PLN (od października
    2013 do kwietnia 2014). Z metrów kwadratowych wychodziło 350PLN/miesiąc,
    czyli 20 razy więcej.

    > Ale wydaje mi się, że już moda na podzielniki minęła na szczęście gdzieś
    > wraz z upływem ostatniej dekady.

    I owszem.

    --
    'Tom N'