  • Data: 2014-12-23 12:59:49
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    > No i po co to wszystko, tak czy siak czy się grzeje, czy nie, i tak
    > trzeba proporcjonalnie do metrażu (do użycia nieruchomości) płacić za
    > ciepło. Ludzie chyba myśleli, że podzielniki ciepła będą działać jak
    > wodomierze - tam jest bezpośrednie przełożenie pomiędzy zmniejszeniem
    > zużycia a faktyczną oszczędnością - niemal co do kropli. No i nie ma
    > takich aberracji, że ktoś ciągnie wodę z rury sąsiada.
    >
    > Ale wydaje mi się, że już moda na podzielniki minęła na szczęście
    > gdzieś wraz z upływem ostatniej dekady.

    Przyznam ze nie wiem - nigdy tego tematu nie przerabiałem dokładniej.

    Fakt jest faktem, ze mam ciepło z cieplika osiedlowego i to rozumiałem
    zawsze jako powód duzych strat ciepła.
    Albowiem za grzanie 50 metrowego meiszkania płace około 140 x 12 = 1700zł
    rocznie. Z tego co wiem - ludzie tyle płaca za ogrzanie całego domu gdzie
    tych metrów jest duzo wiecej.

    Pytanie jakie są alternatywy?
    Założenie licznika na blok i podział mieszkań według metrazu?
    Rezygnacja z cieplika i założenie pieca dla danego bloku? Ale jakiego -
    przecież to tez ktoś musi obsługiwać. Gaz? Chyba drogi.
    Jakich oszczednosci mozna sie spodziewac?

    Ogólnie pewnie podzielniki wzieły sie z tego, zeby ludzie czuli ze ciepło
    warto oszczedzac a nie kaloryfery na maks i otwarte okna...