  • Data: 2014-12-23 12:44:14
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-12-23 12:36, (Tom N) pisze:
    > Liwiusz w

    > Od m2 też nie jest sprawiedliwie, bo ja mam 20 stopni, a sąsiad z dołu 24.
    >
    > Ale spółdzielnia wymyśliła bardzo chytry sposób na opomiarowanie zużycia
    > ciepła:
    > mierzą ilość wody (przepływ) i różnicę temperatur na wejściu i wyjściu z
    > układu i wyliczają pobraną energię.
    > Trzeba uważać wyłącznie na tzw. złodzieje ciepła, czyli kaloryfery rurkowe w
    > łazience, gdzie przepływ jest duży, różnica temperatur duża, a oddanego
    > ciepła prawie wcale...

> [...]

    z metrów tak wychodziło, żeby zachęcić wszystkich do założenia
    podzielników. 350 to chyba za 2 mieszkania musiałbym zapłacić, fakt
    niewielkie mieszkanie (m4), a liczone z metra... A jak napisałem, spadły
    opłaty po zainstalowaniu nowych zaworów, bo starych nie można było
    zakręcić (były zazwyczaj zapieczone, albo jakakolwiek manipulacja
    powodowało, że zaczynały cieknąć). Okazało się, że ludzi nie trzeba było
    zachęcać do oszczędności podzielnikami, jak nie potrzebują to nie grzeją
    nadmiernie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl