  • Data: 2018-05-05 19:39:04
    Temat: Re: odpowiedź na pozew
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytanie - czy mogę upubliczniać i cytować odpowiedź na pozew? Jeśli nie,
    > to gdzie jest granica, komu mogę go udostępnić?

    To zależy :
    czy proces jest utajniony, czy dotyczy np prawa pracy, czy podpisywałeś
    jakieś cyrografy, gdzie masz zamiar podać te dane itp.

    Jeśli idzie np o prawo pracy, to możesz wszystko podać wszędzie, bo są to od
    dawna procesy w pełni jawne, każdy nawet
    redaktorek może wziąść teczkę z aktami dowolnej sprawy i coś tam, a raczej
    wszystko spisać.

    Oczywiście - są wyjątki- widzimi się użędnika sądowego,
    sprawiającego, że na terenie sądu, ża żądanie dostępu do akt własnej sprawy
    o ostatnią pensję,
    będą do obrabowanego z tej pensji stszelać, jak do mnie na terene sądu na
    Terespolskiej w Warszawie,
    ale to realne fakty, a nie teoria prawa, a o teorię pytasz , nie prawdaż?

    Zdaj się, ze tak samo jest ze spadkami, ale nie jestem pewna (że wszystko ci
    wolno).

    W prawie rodzinnym jest odwrotnie: wszystko jest w pewnym sensie niejawne,
    nic nie wolno.

    Jeśli nic nie podpisywałeś, to tutaj możesz pisać co ci się podoba, byle to
    była prawda,
    ponieważ tu- w internecie np. na pl.soc.prawo rozmawiasz prywatnie, a nie
    publikujesz.
    A rozmowa prywatna to to samo co być gadał z sąsiadką i możesz jej
    powiedzieć, że masz takie, a nie inne problemy sądowe, i możesz jej
    powiedzieć i podać takie czy inne dane - wszystko to wolno ci - o ile nic
    nie podpisywałeś, że będziesz tszymać język za zębami.

    W innym dziele prawa: prawo karne, cywilne itp - spytaj prawnika, albo sam
    poszukaj.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)