  • 21. Data: 2013-04-15 19:57:20
    Temat: Re: odmowa uznania reklamacji
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/15/2013 04:30 PM, Bydlę wrote:

    > A skąd założenie, że używanie było normalne?

    Nawet sprzedawca ani jego biegły tego nie zakwestionowali.

    p. m.

  • 22. Data: 2013-04-15 21:27:09
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-15 19:57:20 +0200, m <m...@g...com> said:

    > Nawet sprzedawca ani jego biegły tego nie zakwestionowali.

    OK, kupuję to.

    --
    Bydlę

  • 23. Data: 2013-04-15 22:07:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale nawet ja, facet, wiem że damska torebka "szmaciana" długo nie
    > wytrzyma intensywnego użytkowania.

    można też domniemywac że torebka za 160 jest do dupy, a trzymac sie ma
    dopiero taka za 600 ;-)

  • 24. Data: 2013-04-15 22:08:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 15.04.2013 22:07, Marek Dyjor pisze:

    > można też domniemywac że torebka za 160 jest do dupy, a trzymac sie ma
    > dopiero taka za 600 ;-)

    Bardziej chodzi o materiał jak o cenę.

  • 25. Data: 2013-04-15 22:15:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m wrote:

    > A ja uważam że torebka powinna starczyć na tyle samo co każda inna
    > zwyczajna torebka. Niezależnie od tego czy była za 1zł czy za 1000zł.
    > Zwyczajna - czyli że nie było ani informacji o tym że jest to torebka
    > "heavy duty", nie do zdarcia, ani że to jest atrapa pogrzebowa.

    dochodzimy jednak do tematu trwałości i oceny normalnego zużycia.

    Gdybyśmy w sposób radyklany uznawali ze każdy przedmiot ma wytrzymac co
    najmniej 2 lata w stanie niewiele ustepujacym nowemu, to dochodzimy do
    paranoii:

    skarpetki, rajstopy czy pończochy, szczoteczka do zębów, majtki... itp.

    to sa przedmioty któe z natury nie mają szansy wytrzymac 2 lata, ba często
    nie wytrzymuja nawet miesiąca czy kilku dni.

    W przypadku tej torebki producent powinien dołączyć instrukcję użytkowania,
    oraz informację o wadach uznawanych za zwykłe zużycie. "Skajowa" czy
    szmaciana torebka nie ma prawo wytrzymac dłużej niż kilka mieisięcy
    intensywnej eksploatacji, bo jest wykonana z dość słabego materiału.

    Po kilku miesiącach można sie spodziewać, przetarć powłoki lakierniczej,
    spękań i pęknięć, taka jest natura pseudo skóry.

  • 26. Data: 2013-04-16 00:29:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Bardziej chodzi o materiał jak o cenę.

    cena jest pochodną matriałów.

  • 27. Data: 2013-04-16 02:01:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek Dyjor wrote:

    > cena jest pochodną matriałów.

    eeeeeee bo ci uwierze.

  • 28. Data: 2013-04-16 04:12:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-16 02:01, witek pisze:

    > eeeeeee bo ci uwierze.

    Nie jest to może jakaś sztywna reguła, ale często tak jest faktycznie :)

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2013-04-16 04:48:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Nie jest to może jakaś sztywna reguła, ale często tak jest faktycznie :)

    tylko w klasie najtanszych produktow "dla ludu".
    Dla wszystkiego co powyzej cena ma dokladnie zero wspolnego z kosztami
    produkcji.

    Oczywiscie sa wyjatki od reguly dla pewnych kategorii produktow typu
    leki, produkty pierwszej potrzeby itp itd.

  • 30. Data: 2013-04-16 05:17:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-16 04:48, witek pisze:

    > tylko w klasie najtanszych produktow "dla ludu".
    > Dla wszystkiego co powyzej cena ma dokladnie zero wspolnego z kosztami
    > produkcji.

    Nie może mieć zero wspólnego, choćby dlatego, że cena nie będzie niższa
    niż koszty produkcji. Poza tym stwierdzenie "cena jest pochodną
    materiałów" jest rzeczywiście trochę niefortunne. Bardziej skłaniałbym
    się ku "cena jest pochodną jakości".

    --
    Liwiusz