  • 1. Data: 2013-04-14 21:55:02
    Temat: odmowa uznania reklamacji
    Od: Justyna <j...@g...pl>

    Cześć
    Czy ktos może mi doradzić?
    Kupiłam torebkę za 160 zł. Po 4,5 miesiącach zareklamowałam torebkę
    (niezgodność towaru z umową, żądanie zwrotu pieniędzy) ponieważ na jej
    elementach pojawiły się przetarcia i pęknięcia włącznie z przerwaniem
    paska. Sklep oddalił reklamację powołując się na opinię rzeczoznawcy-
    cytuję "W reklamowanym wyrobie nie stwierdzam niezgodności z umową.
    Wierzch torebki wykonany został z tkaniny co rozsądnie oceniając klient
    widział przy zakupie! Materiały tego typu z natury rzeczy mają
    ograniczoną trwałość i są znacznie słabsze niż skóra naturalna.
    Miejscowe wytarcia tkaniny przy dolnych brzegach ma podłoże mechaniczne
    i wynika z okoliczności za które sprzedawca nie ponosi winy. Reklamacja
    bez podstaw do uznania"
    Powiatowy rzecznik konsumentów nic nie zdziałał- sklep potrzymał opinię
    powołując się na ww rzeczoznawcę.
    Chciałabym oddać sprawę do sądu- jak to zrobić?
    Czy mam szansę wygrać?
    Czy mogę wystąpić oprócz zasądzenia wartości torebki o zwrot kosztów np
    rzeczoznawcy czy dojazdów do sklepu?
    Czy musze mieć na to rachunki?
    Chciałabym także wystąpić o to aby sklep np 10-krotną wartośc torebki
    przekazał na cele charytatywne np dom dziecka czy hospicjum- czy jest to
    możliwe?
    Gdzie będzie odbywać się sprawa sądowa?- w moim miejscu zamieszkania czy
    w miejscu gdzie kupiłam torebkę?
    pozdrawiam
    Justyna

  • 2. Data: 2013-04-14 22:08:30
    Temat: Re: odmowa uznania reklamacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-14 21:55, Justyna pisze:
> [...]
    > Miejscowe wytarcia tkaniny przy dolnych brzegach ma podłoże mechaniczne
    > i wynika z okoliczności za które sprzedawca nie ponosi winy. Reklamacja

    Uściślijmy jedną rzecz - niezgodność z umową oznacza to, że dostałaś nie
    to, na co się umawiałaś. Nie oznacza to, że produkt ma "działać" dwa
    lata. To nie jest gwarancja. Z tego względu jeśli sprzedawca nie
    obiecywał jakieś szczególnej trwałości produktu, a z charakteru
    materiału, z którego wykonana jest torba, wynika jego szybkie zużycie
    się, to nie można mówić o niezgodności.

    W tym sensie odpowiedź rzeczoznawcy ma sens, a Ty nawet tutaj temu nie
    zaprzeczyłaś.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-04-14 22:42:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.04.2013 21:55, Justyna pisze:

    > Kupiłam torebkę za 160 zł. Po 4,5 miesiącach zareklamowałam torebkę
    > (niezgodność towaru z umową, żądanie zwrotu pieniędzy) ponieważ na jej
    > elementach pojawiły się przetarcia i pęknięcia włącznie z przerwaniem

    Ale w jakim sensie jest to niezgodność z umową??

    [ciach]

    > Chciałabym oddać sprawę do sądu- jak to zrobić?

    Składasz pozew.

    > Czy mam szansę wygrać?

    W tym przypadku to podobnie jak w lotto.

    [ciach]

    > Chciałabym także wystąpić o to aby sklep np 10-krotną wartośc torebki
    > przekazał na cele charytatywne np dom dziecka czy hospicjum- czy jest to
    > możliwe?

    A żeby cię kierownik sklepu w dupcię pocałował nie chcesz?

    > Gdzie będzie odbywać się sprawa sądowa?- w moim miejscu zamieszkania czy
    > w miejscu gdzie kupiłam torebkę?

    A gdzie zawarto umowę?

  • 4. Data: 2013-04-15 07:59:02
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 22:08:30 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Uściślijmy jedną rzecz - niezgodność z umową oznacza to, że dostałaś nie
    > to, na co się umawiałaś. Nie oznacza to, że produkt ma "działać" dwa
    > lata. To nie jest gwarancja.

    No, przez osiem miesięcy, w dużym uproszczeniu, działa jak gwarancja,
    obowiązkowo udzielana przez sprzedawcę.

    Rzeczonej torebki nie widziałem, co autorka z nią robiła, też nie wiem, ale
    jeśli rzeczoznawca stwierdza, że kupiony towar ma prawo się rozpaść w kilka
    miesięcy, to coś jest nie tak.

    AK

  • 5. Data: 2013-04-15 08:26:07
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/15/2013 07:59 AM, Andrzej Kubiak wrote:

    > No, przez osiem miesięcy, w dużym uproszczeniu, działa jak gwarancja,
    > obowiązkowo udzielana przez sprzedawcę.

    A dlaczego 8 a nie 6?

    > Rzeczonej torebki nie widziałem, co autorka z nią robiła, też nie wiem, ale
    > jeśli rzeczoznawca stwierdza, że kupiony towar ma prawo się rozpaść w kilka
    > miesięcy, to coś jest nie tak.

    Ano właśnie - czy domniemaną częścią umowy nie jest "torebka będzie
    działała jak torebka a nie jak poprzecierana szmata"?

    p. m.

  • 6. Data: 2013-04-15 08:42:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-15 07:59, Andrzej Kubiak pisze:

    > No, przez osiem miesięcy, w dużym uproszczeniu, działa jak gwarancja,
    > obowiązkowo udzielana przez sprzedawcę.

    Nie uważam tak. Inaczej rozkłada się tylko ciężar dowodu. W tym
    przypadku sprzedawca we własnym zakresie udowodnił, że towar niezgodny z
    umową nie był (powołał rzeczoznawcę), więc nawet w pierwszych 6
    miesiącach jest kryty.

    > Rzeczonej torebki nie widziałem, co autorka z nią robiła, też nie wiem, ale
    > jeśli rzeczoznawca stwierdza, że kupiony towar ma prawo się rozpaść w kilka
    > miesięcy, to coś jest nie tak.

    Co jest nie tak? Coś jest nie tak, jak ktoś uważa, że wszystko ma
    wytrzymać 2 lata, na przykład cienkie skarpetki :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-04-15 08:43:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-15 08:26, m pisze:

    > A dlaczego 8 a nie 6?

    Bo jest 2 miesiące na poinformowanie sprzedawcy o wadzie i można
    ściemniać, że wada powstała w 8. miesiącu powstała w 6.

    > Ano właśnie - czy domniemaną częścią umowy nie jest "torebka będzie
    > działała jak torebka a nie jak poprzecierana szmata"?

    Domniemanie zależy od okoliczności. Jak się kupi torebkę z papieru, to
    wiadomo, ze długo nie wytrzyma.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-04-15 09:18:11
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/15/2013 08:43 AM, Liwiusz wrote:

    > Domniemanie zależy od okoliczności. Jak się kupi torebkę z papieru, to
    > wiadomo, ze długo nie wytrzyma.

    No ale można domniemać że jak się kupi torebkę z papieru, to będzie
    służyć do tego do czego służy torebka z papieru.

    A jak się kupi torebkę damską, to IMHO będzie służyć do tego do czego
    służy torebka damska (a ta służy głównie do tego żeby wyglądała i
    mieściła w sobie wszystko oprócz słonia (patrzy czy nie torebka mojej
    żony)). Więc jeżeli przy normalnym damskorotrebkowym użytkowaniu torebka
    się przeciera - to moim skromnym zdaniem została po prostu źle zrobiona.

    p. m.

  • 9. Data: 2013-04-15 09:31:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.04.2013 09:18, m pisze:

> [...]
    > żony)). Więc jeżeli przy normalnym damskorotrebkowym użytkowaniu torebka
    > się przeciera - to moim skromnym zdaniem została po prostu źle zrobiona.

    Ale nawet ja, facet, wiem że damska torebka "szmaciana" długo nie
    wytrzyma intensywnego użytkowania.

  • 10. Data: 2013-04-15 09:45:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-15 09:18, m pisze:

> [...]
    > żony)). Więc jeżeli przy normalnym damskorotrebkowym użytkowaniu torebka
    > się przeciera - to moim skromnym zdaniem została po prostu źle zrobiona.

    Papier to tylko taki przejaskrawiony przykład. Wystarczy sobie podłożyć
    materiał, który z natury wytrzyma kilka miesięcy.

    --
    Liwiusz