  • 1. Data: 2008-06-25 14:01:27
    Temat: odholowanie pojazdu i wraku
    Od: "Miki" <m...@p...pl>

    Wiem, że jest jakiś przepis, że straż miejska odholowuje pojazdy i
    wraki.
    Mam 2 przykłady:
    -grat stojący na osiedlowym parkingu, przebite opony, popękane szyby,
    pokryty pajęczynami, od lat nie był używany, ma jeszcze czarne tablice
    rejestracyjne
    -przyczepa z reklamą, stojąca w niedozwolonym miejscu, po prostu ktoś
    sobie ją postawił na trawniku przy ulicy, z tyłu ma białą rejestrację

    Który z tych przypadków mogę zgłosić do SM i mieć pewność, że się nim
    zajmą?

  • 2. Data: 2008-06-25 14:35:25
    Temat: Re: odholowanie pojazdu i wraku
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > sobie ją postawił na trawniku przy ulicy, z tyłu ma białą rejestrację
    >
    > Który z tych przypadków mogę zgłosić do SM i mieć pewność, że się nim

    Jak na mój gust, to prędzej 1. Z tym, że nie odholują tak szybko.
    Najpierw będą ustalać właściciela (po blachach), i dopiero po
    nieskutecznym wezwaniu go do usunięcia pojazdu mogą podjąć jakieś
    działania. Jeśli chodzi o punkt 2, prawdopodobnie przyjadą,
    obfotografują i wezwą właściciela po mandat za parkowanie w
    niedozwolonym miejscu.

  • 3. Data: 2008-06-25 14:39:12
    Od: "K. Mackiewicz" <d...@o...pl>

    Miki pisze:
> [...]
    > sobie ją postawił na trawniku przy ulicy, z tyłu ma białą rejestrację
    >
    > Który z tych przypadków mogę zgłosić do SM i mieć pewność, że się nim
    i pierwszy i drugi :)

  • 4. Data: 2008-06-25 14:57:26
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sobie ją postawił na trawniku przy ulicy, z tyłu ma białą rejestrację
    >
    > Który z tych przypadków mogę zgłosić do SM i mieć pewność, że się nim

    Zgłosić możecie każdy. W pierwszym mogą tylko szukać właściciela w drugim
    odholować przyczepę. Z wrakiem dobrze by było gdyby nocą jacyś huligani
    zerwali mu tablice rejestracyjne lub pomalowali sprajem. Wówczas już SM może
    legalnie go usunąć.

  • 5. Data: 2008-06-25 15:06:54
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    William wrote:

    > Z wrakiem dobrze by było gdyby nocą jacyś
    > huligani zerwali mu tablice rejestracyjne lub pomalowali sprajem.

    Racja.
    Huligani muszą zerwać tablice, samo pomalowanie nic tu nie zmienia.
    Przecież i tak można dojść to tego, jaki to numer - tablice są wypukłe.

    --

    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2008-06-25 16:23:35
    Od: "atooto" <k...@c...lp>

> [...]
    > rejestrację
    >
    > Który z tych przypadków mogę zgłosić do SM i mieć pewność, że się

    Możesz zgłosić oba :-/ a "sm" i tak zrobi co biedzie chciała. Poczytaj
    http://www.motofakty.pl/artykul/klopoty_z_usuwaniem.
    html

    A z własnego doświadczenia - miałem samochód bardzo stary i bardzo
    rzadki model stał na parkingu przy zakładzie pracy z daleka od drogi
    publicznej. Robiłem w nim remont, stał na kobyłkach w środku narzędzia
    części itp. dłubałem przy nim raz w tygodniu. Poszedłem na urlop i po
    trzech dniach dostaje tel. ze "sm" zabiera moje auto. Nie pomogła
    informacja kolegów, że właściciel jest na urlopie, że przecież w
    trakcie remontu itp. Przyjechała laweta i zabrała. Po urlopie chciałem
    odzyskać moja własność ale okazało się, że musze zapłacić za
    odholowanie i każdy dzień postoju na parkingu strzeżonym (sumy z
    księżyca niestety). Powodem zabrania samochodu było "zagrożenie dla
    ruchu publicznego" - to jedyny podstawa do odholowania. A zagrożenie
    stanowił otwarty wlew paliwa do zbiornika który był zdemontowany i też
    leżał w środku samochodu. Co ciekawsze kiedy szedłem na urlop wlew był
    zakręcony, niestety nie zamykany na kluczyk (jak to w starych
    samochodach) a koledzy widzieli jak strażnicy majstrowali przy zamkach
    i wlewie. Radziłem się prawników, Policji i wszyscy twierdzili, że nie
    było podstaw do zabrania pojazdu :-( niestety "sm" może robić co chce
    to banda złodziei i nierobów niestety utrzymują się z moich podatków.

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 7. Data: 2008-06-25 17:52:56
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "WitCha" <c...@d...vito> napisał w wiadomości

    > Racja.
    > Huligani muszą zerwać tablice, samo pomalowanie nic tu nie zmienia.
    > Przecież i tak można dojść to tego, jaki to numer - tablice są wypukłe.

    Stare nie musiały być wypukłe.

  • 8. Data: 2008-06-25 18:13:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > -grat stojący na osiedlowym parkingu, przebite opony, popękane szyby,
    > pokryty pajęczynami, od lat nie był używany, ma jeszcze czarne tablice

    Pojazd oczywiście kwalifikuje się do odholowania, ale w praktyce dość
    opornie się to dzieje. U mnie "we wsi" raz widziałem, jak w...ni"
    mieszkańcy po prostu wypchnęli wrak na środek ulicy. Uprzątnięto go w kilka
    chwil. Sprawcy z tego co wiem nie ustalono.

    > -przyczepa z reklamą, stojąca w niedozwolonym miejscu, po prostu ktoś
    > sobie ją postawił na trawniku przy ulicy, z tyłu ma białą rejestrację

    To silnie zależy od tego, kto jest właścicielem trawnika i czy wyrażał
    zgodę na zaparkowanie rzeczonej przyczepy. Nie jest ona budowlą, więc nie
    podlega prawu budowlanemu. Z kolei, skoro znajduje sie poza drogą, to
    również nie podlega przepisom PoRD. Przecież na własnym podwórku -
    przykładowo - mogę sobie postawić taką przyczepę.

  • 9. Data: 2008-06-29 19:34:14
    Od: "jarek" <j...@o...pl>

> [...]
    > Huligani muszą zerwać tablice, samo pomalowanie nic tu nie zmienia.
    > Przecież i tak można dojść to tego, jaki to numer - tablice są wypukłe.

    zerwanie tablic obliguje SM do odholowania ?? - poprosze o jakis przepis -
    mam u siebie na podworku dwa takie graty obydwa bez tablic i SM odmawia
    stwierdzajac ze sa jacys pewnie wlasciciele i bez przeprowadzenia
    postepowania sadowego nic nie moga zrobic...

  • 10. Data: 2008-06-29 21:28:49
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "jarek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stwierdzajac ze sa jacys pewnie wlasciciele i bez przeprowadzenia
    > postepowania sadowego nic nie moga zrobic...

    Niestety na terenie prywatnym nie. Huligani mogliby jeszcze przesunąc wrak
    na drogę....