  • 1. Data: 2003-01-03 22:39:31
    Temat: odbieranie cudzej korespondencji
    Od: "salma&cornick" <s...@...pl>

    witam,

    jak "ugryzc" czlowieka, ktory dzialajac prawdopodobnie w zmowie z
    listonoszem odbiera cudza korespondencje spod innego adresu rowniez
    polecona?
    co mozna mu zrobic jesli w ten sposob powoduje niestawienie sie strony
    pozwanej w urzedzie w sprawie w ktorej sam jest powodem i doprowadza tym do
    niekorzystego dla pozwanego werdyktu w tej sprawie?

    pozdrawiamy

    --
    >^-_-^< salma&cornick
    www.teczowy-most.w.pl
    'Kot nie czlowiek- to stworzenie delikatne'

  • 2. Data: 2003-01-03 23:25:36
    Temat: Re: odbieranie cudzej korespondencji
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    do
    > niekorzystego dla pozwanego werdyktu w tej sprawie?

    Zgłosic sie do naczelnika poczty w danym miescie i przedstawic sprawe.
    Listonosz bedzie miał przechlapane.

    Cichy

  • 3. Data: 2003-01-04 05:57:48
    Od: "salma&cornick" <s...@...pl>

    "Cichy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Listonosz bedzie miał przechlapane.

    a ten, ktory odbiera moja korespondencje? Jest do udowodnienia, ze czynil to
    w zlej wierze.

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

  • 4. Data: 2003-01-04 07:47:01
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    > a ten, ktory odbiera moja korespondencje? Jest do udowodnienia, ze czynil
    > w zlej wierze.

    Na początek załatw listonosza bo to najprostsze. Generalnie Poczta dba o
    wizerunek i wezwie takiego na dywanik.
    Prawdopodobnie nie bedzie dalej współpracował z tamta osobą (jezeli zalezy
    mu na pracy)
    Gdyby sprawa była bardzo powazna ja posunął bym się do małej prowokacji. W
    obecności urzednika kontroli poczty i Policji kazałbym wysłałać do siebie
    jakiś ważny list z Urzedu. Czysty bez odcisków palców. A nastepne kazałbym
    ten list sprawdzić na okoliczność tych odcisków.

    Wszystko zależy czy nie jest to przerost formy nad treścia. Jeżeli sprawa
    jest naprawde powazna to nalezy do tego działania zmusić policje i pocztę.

    Cichy

  • 5. Data: 2003-01-04 21:32:28
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "salma&cornick" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    > a ten, ktory odbiera moja korespondencje? Jest do udowodnienia, ze czynil
    > w zlej wierze.

    Jeśli odbiera przesyłki polecone, to ktoś musi kwitować
    ich odbiór. Sprawdź w instytucjach, które piszą do Ciebie,
    czy na potwierdzeniach odbioru jest Twój podpis, jeśli
    jest podrobiony - złóż zawiadomienie o przestępstwie
    z art. 270 kk. Przestępstwo to popełnia ten, kto za
    Ciebie podpisuje, a listonosz jest pomocnikiem.
    Obydwaj odpowiadają z tego artykułu.

  • 6. Data: 2003-01-05 08:48:14
    Od: "salma&cornick" <s...@...pl>

    <m...@n...pl> napisał w wiadomości news:av7kao$ne4$2@news.tpi.pl...

> [...]
    > z art. 270 kk. Przestępstwo to popełnia ten, kto za
    > Ciebie podpisuje, a listonosz jest pomocnikiem.

    na potwierdzeniu odbioru jest podpis odbierajacego,
    ale odebral przesylke, ktora nie byla adresowana do niego (inny adres).

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-01-05 11:49:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | na potwierdzeniu odbioru jest podpis odbierajacego,
    | ale odebral przesylke, ktora nie byla adresowana do niego (inny adres).

    No to złóż zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

    Art. 276. Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa
    dokument, którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Uważam, że zawiadomienie o pewnej czynności prawnej lub decyzja organu (bo
    nie napisałeś czego ten dokument dotyczył) jest dokumentem w rozumieniu
    kodeksu karnego. Dla porządku definicja i może mnie ktoś poprawi:

    115 $ 14. Dokumentem jest każdy przedmiot lub zapis na komputerowym nośniku
    informacji, z którym jest związane określone prawo albo który ze względu na
    zawartą w nim treść stanowi dowód prawa, stosunku prawnego lub okoliczności
    mającej znaczenie prawne.

    Nie jestem do końca pewien, czy samo zawiadomienie czy wezwanie spełnia te
    kryteria, ale wydaje mi się, iż skoro w wyniku nieotrzymania stosownego
    pisma nastąpiły jakieś komplikacje, to raczej spełnia.

    Co do samego listonosza, to gość się łapie pod art. 231 kk, ponieważ zgodnie
    z Ustawą z dnia 30 lipca 1997 r. o państwowym przedsiębiorstwie użyteczności
    publicznej "Poczta Polska". (Dz. U. z dnia 11 września 1997 r.)

    Art. 6. Pracownikom Poczty Polskiej przysługuje ochrona prawna przewidziana
    w przepisach prawa karnego dla funkcjonariuszy publicznych.

    Wręczając korespondencję osobie trzeciej listonosz świadomie działa na
    szkodę adresata.

  • 8. Data: 2003-01-05 12:21:38
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    salma&cornick <s...@...pl> napisał(a):

    > na potwierdzeniu odbioru jest podpis odbierajacego,
    > ale odebral przesylke, ktora nie byla adresowana do niego (inny adres).

    Proponuję udać się do urzędu pocztowego i zapoznać się z dokumentacją
    dotyczącą odebranych przesyłek (karta doręczeń, dowód odbioru) oraz wyjaśnić
    sprawę z naczelnikiem.

    Generalnie przesyłki rejestrowane doręcza się adresatowi lub dorosłemu
    domownikowi, który zgodzi się przekazać przesyłkę adreasatowi (chyba, że
    adresat złożył w placówce oddawczej pisemny sprzeciw).

    Jednak doręczanie przesyłek zawierających pisma w postępowaniach cywilnych,
    karnych i administracyjnych rządzi się swoimi prawami. Jest to zbyt zawiłe,
    żeby tu dokładnie opisać. Zasadniczo, to komu można doręczyć pisma opisane
    jest w kpc, kpk i kpa. Być może listonosz działa w dobrej wierze, gdyż pewne
    pisma ma prawo doręczyć np. dozorcy, przedstawicielowi administracji domu,
    sołtysowi a nawet innej osobie pełnoletniej - pod warunkiem, że podejmą się
    przekazania pisma adresatowi. Musi przy tym zgodnie z procedurą zawiadomić
    adresata o tym komu i gdzie pozostawił pismo (w zalezności od rodzaju
    postępowania, zawiadomienie pozostawia w skrzynce na korespondencję lub
    umieszcza na drzwiach mieszkania adresata lub biura lub innego
    pomieszczenia, w którym wykonuje on swoje cynności zarobkowe).
    Oczywiście dokumentacja dotycząca odbioru przesyłki musi być prowadzona
    prawidłowo - musi być np. podpis osoby, która odebrała pismo. Jeśli jest ona
    stroną postępowania, w którym pismo zostało wysłane, lub/oraz nie przekazuje
    pisma adresatowi - działa w złej wierze i ponosi za to odpowiedzialność.

    Procedury są na tyle skomplikowane, iż często doręczenia nie są wykonane
    prawidłowo, można wtedy wnosić (jeśli w danej sprawie jest to możliwe) o
    stwierdzenie, iż doręczenie nie odniosło skutku, jaki miało odnieść.

    Jarosław Łysio

  • 9. Data: 2003-01-05 19:28:56
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokument, którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać, podlega grzywnie,
    > karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Dodam jeszcze art. 267 par. 1 kk.

  • 10. Data: 2003-01-05 20:17:20
    Od: "salma&cornick" <s...@...pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@n...pl> napisał
    w wiadomości news:ava1ob$7o2$4@news.tpi.pl :

    > Dodam jeszcze art. 267 par. 1 kk.

    Dziekujemy zbiorowo za odpowiedzi na nasze pytanie.