  • 1. Data: 2003-01-03 21:04:50
    Temat: urlop i rozne umowy
    Od: "Darek" <d...@t...pl>

    Dzien dobry.
    Mam 2 pytania zwiazane z urlopem.
    Moja sytuacja wyglada nastepujaco:
    Pierwsza w zyciu prace (na umowe o prace) rozpoczalem 4 lutego 2002.
    Wczesniej, bedac studentem, pracowalem na umowe-zlecenie i umowe o dzielo -
    w sumie ok. 5 tygodni. W sierpniu 2002 wykorzystalem 10 dni urlopu.

    1. Czy do stazu pracy (zaliczanego do prawa do urlopu) wliczane sa okresy
    przepracowane na umowe o dzielo i umowe-zlecenie? Czy prawo do urlopu w
    pelnym wymiarze przysluguje mi juz od 1 stycznia 2003, czy nabede je dopiero
    za rok, tzn. czy okres przepracowany na umowe-zlecenie i umowe o dzielo jest
    wliczany do okresu przepracowanego.

    2. Jak wyglada sprawa z urlopami zaliczkowymi: Jezeli dostalem taki urlop na
    2 stycznia 2003 to czy 4 lutego 2003 bedzie mi przyslugiwalo prawo do 9 dni,
    czy do 10?

    Darek

  • 2. Data: 2003-01-03 23:39:00
    Temat: Re: urlop i rozne umowy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 3 Jan 2003 22:04:50 +0100, "Darek"
    <d...@t...pl> zakodował:

    >1. Czy do stazu pracy (zaliczanego do prawa do urlopu) wliczane sa okresy
    >przepracowane na umowe o dzielo i umowe-zlecenie?

    Nie

    > Czy prawo do urlopu w
    >pelnym wymiarze przysluguje mi juz od 1 stycznia 2003,

    Nie

    > czy nabede je dopiero
    >za rok,

    Nie

> [...]

    >2 stycznia 2003 to czy 4 lutego 2003 bedzie mi przyslugiwalo prawo do 9 dni,

    Po _przepracowaniu_ 1/2 roku na umowę o pracę masz prawo zaliczkowo do
    1/2 pełnego wymiaru urlopu (jeżeli ukończyłeś studia to jest to 10
    dni) a po _przepracowaniu_ pełnego roku do pełnego pierwszego urlopu
    (do którego wlicza się też zaliczkowy). Skoro w sierpniu wykorzystałeś
    10 dni urlopu, to na 2 stycznia nie miałeś prawa do żadnego urlopu
    wypoczynkowego (chyba, że w umowie o pracę masz inaczaj -
    postanowienia umowy mogą być lepsze od KP). Więc albo dostałeś urlop
    bezpłatny, albo prezent od pracodawcy.
    Jeżeli teraz zmienisz pracę, to nowy pracodawca będzie miał obowiązek
    udzielić Ci 10 dni urlopu w momencie, gdy skończysz rok pracy na umowę
    o pracę.

    KP

    Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem
    6 miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługuj?cego mu
    po przepracowaniu roku.

    § 2. Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej
    czę?ci urlopu przysługuj?cego mu po przepracowaniu roku.

    § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    roku kalendarzowym.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775