  • 1. Data: 2004-11-02 17:06:38
    Temat: od kiedy urlop macieżyński ?
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    Co jest "pretekstem" do rozpoczęcia urlopu macieżyńskiego
    2 tygodnie przed urodzeniem dziecka ?

    Słyszałem że jeśli kobieta jest na zwolnieniu od ginekologa
    to pracodawca może "rozpocząć" ww urlop już wlasnie
    2 tyg przed urodzeniem tym samym 2 tyg. wcześniej urlop się
    skończy a to nie jest w niczyim interesie.

    --
    Urko
    GG 1521634

  • 2. Data: 2004-11-02 17:25:52
    Temat: Re: od kiedy urlop macieżyński ?
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 2 Nov 2004 18:06:38 +0100, na pl.soc.prawo, Urko napisał(a):

    > Słyszałem że jeśli kobieta jest na zwolnieniu od ginekologa
    > to pracodawca może "rozpocząć" ww urlop już wlasnie
    > 2 tyg przed urodzeniem tym samym 2 tyg. wcześniej urlop się
    > skończy a to nie jest w niczyim interesie.

    Lekarz nie wypisze L4 na 2 tygodnie przed porodem, ale jak już takie jest
    to zakład nie może nic zrobić.
    Jako kobieta uważam, że te 2 tygodnie w domu to był fajny odpoczynek i nie
    żałuję ich.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2004-11-02 17:52:46
    Temat: Re: od kiedy urlop macieRZyński ?
    Od: "magia" <m...@g...pl>

    Użytkownik "MEva" <x...@x...pl> napisał w wiadomości news:13fahlehk01c2
    > Lekarz nie wypisze L4 na 2 tygodnie przed porodem, ale jak już takie jest
    > to zakład nie może nic zrobić.

    Oczywiscie ze wypisze. Jesli nie bedzie chcial ginekolog (choc nie ma
    podstaw) to zrobi to internista.

    > Jako kobieta uważam, że te 2 tygodnie w domu to był fajny odpoczynek i nie
    > żałuję ich.

    Ja tam bym wolala te 2 tyg. dluzej pobyc z dzieckiem na macierzynskim.

    m.
    w 34 tc z Kajtusiem

  • 4. Data: 2004-11-03 10:20:51
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

    > Tue, 2 Nov 2004 18:06:38 +0100, na pl.soc.prawo, Urko napisał(a):

    > Lekarz nie wypisze L4 na 2 tygodnie przed porodem, ale jak już takie jest
    > to zakład nie może nic zrobić.

    Nie wypisze, chyba, że pójdziesz pruwatnie, to Ci nawet po terminie wypisze.
    A co jeśli pójdziesz na urlop macierzński 2 tygodnie przed planowanym
    terminem, a poród będzie 2 albo nawet 3 tygodnie po terminie?

    --
    pozdrawiam
    Schwester

  • 5. Data: 2004-11-03 10:24:57
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    Użytkownik "MEva" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Lekarz nie wypisze L4 na 2 tygodnie przed porodem, ale jak już takie jest
    > to zakład nie może nic zrobić.

    czemu lekarz nei wypisze?
    czemu pracodawca nic nie moze zrobic?

    chodzi mi ofc o to jak uniknąć takiej sytuacji czyli rozpoczęcia wcześniej
    urlopu.
    --
    Urko
    GG 1521634

  • 6. Data: 2004-11-03 15:22:55
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Wed, 3 Nov 2004 11:24:57 +0100, na pl.soc.prawo, Urko napisał(a):

    > Użytkownik "MEva" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > chodzi mi ofc o to jak uniknąć takiej sytuacji czyli rozpoczęcia wcześniej
    > urlopu.

    Art. 180 par. 3 kodeksu pracy mówi, że co najmniej 2 tygodnie urlopu
    macierzyńskiego MOGĄ być wykorzystane przed porodem. Jak mama jest zdrowa i
    czuje się dobrze to niech sobie pracuje do końca, ale jak nie, to na tę
    okoliczność wymyślono macierzyński. Od jakichś 30 lat zawsze tak było.
    Co oczywiście nie oznacza, że mi osobiście to się podoba.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 7. Data: 2004-11-03 21:43:42
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

> [...]
    > okoliczność wymyślono macierzyński. Od jakichś 30 lat zawsze tak było.
    > Co oczywiście nie oznacza, że mi osobiście to się podoba.

    tylko kto decyduje kiedy zaczyna sie ów macierzyński?
    bo dwa tyg przed to mozna albo przecierpieć albo na zwolnieniu
    posiedzieć, a dwa tyg pod koniec macieżyńskiego to bardzo duzo czasu
    uwzgledniając malucha.
    --
    Urko
    GG 1521634