  • 1. Data: 2004-11-02 15:34:52
    Temat: Niezgodność z umową - terminy
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Witam!

    Zgłosiłem sprzedawcy niezgodność towaru z umową. Po 2 tygodniach dostałem
    odpowiedź, że autoryzowany serwis stwierdził, że coś jest nie tak, sprowadzają
    części i będą naprawiać. O możliwości odbioru sprzętu mają mnie powiadomić
    oddzielnym pismem.
    Ponieważ nie znalazłem w ustawie dokładnych wytycznych co do terminów ile mam
    czekać na efekty?

    Czy jest jakiś termin po, którym mogę uznać, że naprawa nie została dokonana i
    zarządać zwrotu pieniędzy? Czy wręcz przeciwnie - moga to naprawiać do końca
    moich dni :-)

    Jak postąpić w przypadku kiedy uznam, że wada powodująca niezgodność nie
    została w pełni usunięta? Odebrać sprzęt i zaraz zgłosić niezgodność? Czy od
    razu wbić noż w stół i rządać zwrotu pieniędzy?

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 2. Data: 2004-11-02 16:46:39
    Temat: Re: Niezgodność z umową - terminy
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Konrad wrote:
    > Czy jest jakiś termin po, którym mogę uznać, że naprawa nie została dokonana i
    > zarządać zwrotu pieniędzy? Czy wręcz przeciwnie - moga to naprawiać do końca
    > moich dni :-)

    termin ma być odpowiedni...
    po 3-4 tygodniach możesz uznać, że już minął

    > Jak postąpić w przypadku kiedy uznam, że wada powodująca niezgodność nie
    > została w pełni usunięta? Odebrać sprzęt i zaraz zgłosić niezgodność? Czy od
    > razu wbić noż w stół i rządać zwrotu pieniędzy?

    możesz wbijać (przecież nie przywrócono towarowi zgodności z umową),
    możesz żądać poprawek...

    KG

  • 3. Data: 2004-11-03 13:05:50
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > po 3-4 tygodniach możesz uznać, że już minął

    > możesz wbijać (przecież nie przywrócono towarowi zgodności z umową),

    Dzięki!

    Ale jak mnie zignorują to co dalej?
    Do sądu, czy najpierw do jakiegoż urezędu (np. UOKIK)?

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 4. Data: 2004-11-03 15:28:37
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    k...@p...onet.pl wrote:
    > Ale jak mnie zignorują to co dalej?
    > Do sądu, czy najpierw do jakiegoż urezędu (np. UOKIK)?

    UOKIK na pewno nie
    możesz zgłosić się do Federacji Konsumentów
    www.federacja-konsumentow.org.pl albo miejskiego/powiatowego rzecznika
    konsumentów - adresy na www.uokik.gov.pl - może coś to pomoże, ale żadna
    z tych instytucji nie może niczego nakazać sprzedawcy
    ewentualnie złożyć wniosek o rozstrzygniecie sporu przez Polubowny Sąd
    Konsumencki przy Inspekcji Handlowej (www.giih.gov.pl); postępowanie
    bezpłatne i dość szybkie, ale po złożeniu wniosku przez konsumenta zgodę
    musi wyrazić również sprzedawca.

    KG