  • 1. Data: 2006-12-08 09:29:56
    Temat: ocena produktów
    Od: "daro852" <d...@p...onet.pl>

    Witam, chciałbym założyć stronkę na której ludzie oceniali by pewne komercyjne
    produkty wg. własnego uznania.

    Czy jest to legalne ? Czy dany producent będzie mógł mnie pozwać twierdząc, że
    np. robię mu antyreklamę ? ( zakładając, że jego produkt byłby akurat oceniony
    krytycznie przez internautów ).
    Uprzejmie proszę o rzeczowe wypowiedzi.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-12-08 09:50:03
    Temat: Re: ocena produktów
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu daro852 porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > np. robię mu antyreklamę ? ( zakładając, że jego produkt byłby akurat oceniony
    A kupowales kiedys cos przez internet? Wiekszosc sklepow internetowych i
    serwisow porownujacych ceny pozwala na ocenianie/komentowanie produktow.
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-12-08 11:47:15
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 08 Dec 2006 10:50:03 +0100, badzio napisał(a):

    > A kupowales kiedys cos przez internet? Wiekszosc sklepow internetowych i
    > serwisow porownujacych ceny pozwala na ocenianie/komentowanie produktow.

    Tja... jasne... jak raz napisałem niezbyt przychylny komentarz to już
    następnego miałem e-maila od producenta - najpierw z propozycją software
    a jak odmówiłem to gotówki - za usunięcie mojego komentarza. Mój komentarz
    został - ale nie wierzę że większość by nie uległa.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2006-12-08 13:43:50
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > a jak odmówiłem to gotówki - za usunięcie mojego komentarza. Mój komentarz
    > został - ale nie wierzę że większość by nie uległa.

    No właśnie. No to jak to w końcu jest ? Bardziej interesujują mnie podstawy prawne
    niż czyjeś praktyki.

  • 5. Data: 2006-12-08 14:22:02
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Henry (k) porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > a jak odmówiłem to gotówki - za usunięcie mojego komentarza. Mój komentarz
    > został - ale nie wierzę że większość by nie uległa.
    Znaczy sie probowano Cie przekupic?;)
    Autor watku pytal sie czy groza mu jakies konsekwencje prawne a nie czy
    ktos bedzie probowal przekonac go (argumentami finansowymi;) do
    autoryzowania tylko pozytywnych newsow.
    --
    badzio

  • 6. Data: 2006-12-08 14:27:24
    Od: "Bartosz Kowalski" <b...@p...onet.pl>

    > Witam, chciałbym założyć stronkę na której ludzie oceniali by pewne
    > komercyjne
    > produkty wg. własnego uznania.

    Powiem tyle, że to wspaniały pomysł ( oby tylko ludzie rzetelnie pisali
    komentarze)
    Coś w stylu "Co kupić ?? "

    Np. chce kupic zmywarke...i na tym się kńczy.... jka kupować, czym sie
    sugerować , czego unikać ITP

    POWODZENIA

    Bartek

  • 7. Data: 2006-12-08 14:33:06
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    > Powiem tyle, że to wspaniały pomysł ( oby tylko ludzie rzetelnie pisali
    > komentarze)
    > Coś w stylu "Co kupić ?? "

    Nie da się założyć, że wszyscy będą pisać rzetelnie.
    W skrajnych przypadkach jest możliwość celowego pisania nierzetelnie (
    złośliwość, konkurencja itp... ). Czy w takich sytuacjach producent może pozwać
    właściciela strony ? Czy może wystarczy zapis, że za opinie internautów
    właściciel strony nie odpowiada ? W tej drugiej sytuacji może pojawić się
    zarzut, że właściciel sam krytykuje, bo np. zapłaciła mu za to konkurencja.
    Czy zmienia to sedno problemu od strony prawnej ?

  • 8. Data: 2006-12-08 16:13:57
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2006-12-08 12:47 użytkownik Henry (k) napisał :

> [...]
    > a jak odmówiłem to gotówki - za usunięcie mojego komentarza. Mój komentarz
    > został - ale nie wierzę że większość by nie uległa.

    Bądź tak miły i powiedz gdzie można tak zarobić? Poza tym wybacz, ale
    wydaje mi się, że mijasz się z prawdą. Dlaczego producent miałby ponosić
    stratę zamiast po prostu wyciąć komentarz?

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 9. Data: 2006-12-08 16:42:35
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 08 Dec 2006 15:22:02 +0100, badzio napisał(a):

    > Autor watku pytal sie czy groza mu jakies konsekwencje prawne a nie czy
    > ktos bedzie probowal przekonac go (argumentami finansowymi;) do
    > autoryzowania tylko pozytywnych newsow.

    Polemizuję z Badzio który uważa że komentarze na stronach sklepów
    wystarczą i nie warto w ogóle robić takiej strony - taki lekki OT ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2006-12-08 16:48:57
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 08 Dec 2006 17:13:57 +0100, Mikołaj Menke napisał(a):

    > Bądź tak miły i powiedz gdzie można tak zarobić? Poza tym wybacz, ale
    > wydaje mi się, że mijasz się z prawdą. Dlaczego producent miałby ponosić
    > stratę zamiast po prostu wyciąć komentarz?

    Kupiłem przez Amazon produkt innego sprzedawcy - Amazon ma taką opcję
    udostępniania swojego sklepu internetowego innym producentom - taka
    sprzedaż pośrednia.
    No i komentarz wystawiłem na stronie Amazon więc producentowi zostały
    tylko próby "poprawienia mojego samopoczucia", przy okazji podając
    mi link do usunięcia komentarza na stronie Amazon ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry