  • 1. Data: 2006-12-08 08:52:16
    Temat: rozwod bez orzekania a kwestia dzieci ??
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Witam,
    czy w momecie zlozenia wniosku o rozwod bez orzekania o winie, gdy obie
    strony chca rozwodu, a malzenstwo ma dziecko (13 lat) jest wymog powolania
    swiadkow, ktorzy potwierdza prawidlowy rozwoj dziecka?
    Przeczytalam taka informacje w prasie kolorowej, ale znajac rzetelnosc
    takich pism, budzi to moja watpliwosc.
    Dziekuje.
    J.

  • 2. Data: 2006-12-08 15:43:54
    Temat: Re: rozwod bez orzekania a kwestia dzieci ??
    Od: k...@g...com

    Joanna napisał(a):
> [...]
    > strony chca rozwodu, a malzenstwo ma dziecko (13 lat) jest wymog powolania
    > swiadkow, ktorzy potwierdza prawidlowy rozwoj dziecka?

    Zapewne chodzi Ci o wywiad środowiskowy (o którym stanowi art. 434
    k.p.c.) podczas którego ustala się warunki w których żyją i
    wychowują się dzieci stron. Przepis ten nie nakłada bezwzględnego
    obowiązku zarządzenia przez Sąd takowego wywiadu, jest on zazwyczaj
    przeprowadzany sprawach, w których dochodzi do sporu pomiędzy
    stronami co do wykonywania władzy rodzicielskiej nad małoletnimi
    dziećmi.

    Pzdr.

  • 3. Data: 2006-12-08 19:11:08
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Joanna napisał(a):
    > czy w momecie zlozenia wniosku o rozwod bez orzekania o winie, gdy obie
    > strony chca rozwodu, a malzenstwo ma dziecko (13 lat) jest wymog powolania
    > swiadkow, ktorzy potwierdza prawidlowy rozwoj dziecka?

    świadka może niekoniecznie, ale postępowanie nie może ograniczyć się do
    przesłuchania stron (małżonków) więc najprościej przesłuchać świadka

    KG