  • 1. Data: 2006-12-07 23:22:57
    Temat: jak odroczyc WKU
    Od: "marcin" <r...@o...pl>

    Hej w czerwcu 2005 zostałem skreslony z listy studentow, we wrzesniu dostalem
    wezwanie zeby przyjsc do wku przyszedlem i w grudniu napisalem podanie o
    odroczenie ze wzgledu na ciezka sytuacje rodzinna, niestety konczy sie ono w
    grudniu, moja sytuacja nie poprawila sie, i teraz mam pytanie w jaki sposob sie
    moge odroczyc?
    Czy odroczenie ze wzgledu na pobieranie nauki skutkuje? jestem 79 rocznik
    chcialem zapisac sie na jakies studia, po to zeby w miedzy czasie moc spokojnie
    dokonczyc moja prace mgr i zakonczyc studia z ktorych zostalem skreslony.
    Czy ktos wie co mozna zrobic zeby nie zostac nagle wezwanym?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-07 23:34:06
    Temat: Re: jak odroczyc WKU
    Od: "marcin" <r...@o...pl>

    wyczytałem tak:

    Od 3 stycznia 2006 r. zniknęła granica końca roku szkolnego, w którym poborowy
    kończy 27 rok życia, do czasu której można było korzystać z odroczenia ze
    względu na pobieranie nauki. Obecnie można pobierać naukę bezterminowo. Trzeba
    jednakże pamiętać, że zniknęła granica końca roku kalendarzowego, w którym
    poborowy kończy 28 rok życia, po której poborowy, który nie odbył służby
    wojskowej był automatycznie przenoszony do rezerwy. Nawet absolwenci mający 29
    lat i więcej mogą zostać wezwani do WKU celem powołania ich do służby wojskowej.

    to oznacza ze moge podjąc nauke i ze wzgledu na nia odraczac sie jeszcze?
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-08 08:07:27
    Od: Grzesio <a...@d...com>

    marcin napisał(a):
> [...]
    >
    > to oznacza ze moge podjąc nauke i ze wzgledu na nia odraczac sie jeszcze?

    tak, bierzesz dokument z dziekanatu i wysylasz do WKU.
    Ale musisz wiedziec, ze jesli o Tobie w tym WKU "pamietaja" to i tak
    Cie wezma. Zniknal dotychczasowy limit wiekowy, a do 60 roku zycia
    przeciez nie bedziesz studiowal, z drugiej strony jesli ciagle
    bedziesz odraczal z najrozniejszych powodow to komendant moze w
    koncu stracic cierpliwosc i odroczenia nie udzielic. Moze wiec warto
    sie zastanowic, swoje odbebnic i miec to z glowy (teraz na studiach
    jest chyba przeszkolenie 6 tyg. na wakacjach). Bo nieuregulowane
    wojsko to problemy (umowa o prace, kredyt, ...)

    --
    Grzesiek

  • 4. Data: 2006-12-08 08:40:53
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Grzesio" <a...@d...com> wrote in message news:elb6a9$8cc$1@news.interia.pl...

> [...]
    > to z glowy (teraz na studiach jest chyba przeszkolenie 6 tyg. na wakacjach).
    > Bo nieuregulowane wojsko to problemy (umowa o prace, kredyt, ...)

    Można jeszcze postudiować w oczekiwaniu na armię zawodową.

    Stach

  • 5. Data: 2006-12-08 09:32:01
    Od: "Piotr" <c...@m...cl>

    Użytkownik "Grzesio" <a...@d...com> napisał w wiadomości
    > Moze wiec warto
    > sie zastanowic, swoje odbebnic i miec to z glowy (teraz na studiach
    > jest chyba przeszkolenie 6 tyg. na wakacjach). Bo nieuregulowane
    > wojsko to problemy (umowa o prace, kredyt, ...)

    Do armii napewno NIE warto iść. Metodą na odroczenie może być wyjazd za
    granicę, tam go szukać nie będą a jeszcze i na studia zarobi

    pozdrawiam
    .

  • 6. Data: 2006-12-08 09:52:41
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 8 gru o godzinie 10:32, na pl.soc.prawo, Piotr napisał(a):

    > Do armii napewno NIE warto iść. Metodą na odroczenie może być wyjazd za
    > granicę, tam go szukać nie będą a jeszcze i na studia zarobi

    A co to za metoda "odroczenie poprzez wyjazd za granicę"?
    Kto mu tego odroczenia udziela? :P

  • 7. Data: 2006-12-08 11:12:54
    Od: Marcin 'dethar' Jurasz <n...@o...pl>

    08.12.2006 @ 10:32:01, Piotr napisał:

    > Do armii napewno NIE warto iść. Metodą na odroczenie może być wyjazd za
    > granicę, tam go szukać nie będą a jeszcze i na studia zarobi

    Tak... ale z tego co wiem (a to się raczej nie zmieniło), to wyjeżdżając
    za granicę jest zobowiązany powiadomić o tym WKU (i chyba podać też
    miejsce pobytu - jeśli się nie mylę). To tak z pamięci :P.
    --
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-12-08 11:15:42
    Od: Marcin 'dethar' Jurasz <n...@o...pl>

    08.12.2006 @ 12:12:54, Marcin 'dethar' Jurasz napisał:

    > wyjeżdżając za granicę jest zobowiązany powiadomić o tym WKU

    http://www.wojsko-polskie.pl/wortal/download/index.p
    hp?act=category&id=5
    012 Informacja o wyjeździe za granicę

    to raczej potwierdza sprawę ;)