  • 11. Data: 2008-10-14 21:45:22
    Temat: Re: ocena jakości wykonania usług budowlanych
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > A czego ma ta ekspertyza dotyczyć i jaka jest wielkość tego mieszkania.
    > W praktyce praca biegłego na terenie to pewnie góra kilka dni. Ile
    > będzie później pisał, to już jego sprawa. Cena trudna do oceny, ale
    > później zapłaci to pozwany, jeśli przegra.

    mieszkanie 79 metrów kwadratowych. Ocena wykończenia - położenie
    kafelek, postawienie ścianek karton-gips, położenie paneli...

    Jaki byłby realny okres oczekiwania na ocenę biegłego?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 12. Data: 2008-10-14 22:38:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości

    > mieszkanie 79 metrów kwadratowych. Ocena wykończenia - położenie kafelek,
    > postawienie ścianek karton-gips, położenie paneli...
    > Jaki byłby realny okres oczekiwania na ocenę biegłego?

    Sama ocena przez biegłego, to jakieś ze 2-3 dni. Ekspertyza wykończenia
    małej szkoły nie tak dawno kosztowała 8.000 zł. Mieszkania może kosztować
    pewnie w granicach 1-2 tyś. złotych. Ale co do czasu, jaki upłynie od pozwu
    do wykonania ekspertyzy, to niestety nie potrafię się już w żaden sposób
    odnieść, bo to zależy od miejscowego sądu.

  • 13. Data: 2008-10-15 06:20:06
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > upłynie od pozwu do wykonania ekspertyzy, to niestety nie potrafię się
    > już w żaden sposób odnieść, bo to zależy od miejscowego sądu.

    Warszawa Wola :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 14. Data: 2008-10-15 07:56:58
    Od: wombi <w...@n...onet.eu>

    Kocureq pisze:

> [...]
    > 1) wykonywanie orzeczeń sądowych w sprawach o roszczenia pieniężne i
    > niepieniężne oraz o zabezpieczenie roszczeń;
    > 2) wykonywanie innych tytułów wykonawczych wydanych na podstawie
    > odrębnych przepisów oraz tytułów egzekucyjnych, które zgodnie z odrębnymi
    > przepisami podlegają wykonaniu w drodze egzekucji sądowej bez
    > zaopatrywania ich w klauzulę wykonalności;
    > 3) sporządzanie protokołu stanu faktycznego przed wszczęciem procesu
    > sądowego lub przed wydaniem orzeczenia na zarządzenie sądu lub prokuratora.
    >
    > Nie znam się, ale czy "na zarządzenie sądu lub prokuratora" nie jest tu
    Na pierwszy rzut oka można tak rozumieć ten przepis. Na "zarządzenie
    sądu lub prokuratora" należy odczytywać w ten sposób, że w trakcie
    trwającego już procesu sądowego tylko te organy mogą zarządzić
    sporządzenie protokołu stanu faktycznego. Natomiast przed wszczęciem
    procesu z żądaniem sporządzenia takiego protokołu może wystąpić osoba,
    która ma chce wytoczyć powództwo albo osoba, która wie, że będzie
    pozwana oraz prokurator lub organizacja społeczna.

    > Dodatkowo - czy komornik ma obowiązek taki protokół sporządzić?
    Tak. Nie jest to jego uprawnienie z którego może skorzystać bądź nie.
    > Jakiś termin w jakim może / musi tego dokonać?
    Rozumien, że chodzi o termin w jakim musi podjąć czynności od złozenia
    przez Ciebie wniosku? W ustawie takikiego terminu brak. Myślę, że jest
    to kwestia w której powinieneś dogadać się z komornikkiem. Pisałeś, że
    jesteś z Warszawy. Podzwoń do kancelarii komorniczych i popytaj.
    http://www.komornik.pl/baza_p.php3?miasto=WARSZAWA

  • 15. Data: 2008-10-15 09:05:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 15 Oct 2008 08:20:06 +0200, Kocureq napisał(a):

    (...)
    > Warszawa Wola :)

    O, jakbys szukał kogoś do poprawek, to daj znać :)

    --
    best regards,
    scream