  • 1. Data: 2008-10-13 10:55:56
    Temat: Ile kosztuje rozdzielność majątkowa
    Od: "Marek Kownacki" <m...@g...com>

    witam,

    Załóżmy, że dobrowolnie idziemy do notariusza i podpisujemy tam cyrograf o
    rozdzielności majątkowej.

    Jakie są związane z tym koszty u notariusza?

    Czy płacimy jakieś podatki fiskusowi?

    Od kiedy zaczyna działać rozdzielność majątkowa?

    Serdecznie pozdrawiam
    SMi

  • 2. Data: 2008-10-13 13:55:58
    Temat: Re: Ile kosztuje rozdzielność majątkowa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek Kownacki wrote:
    > witam,
    >
    > Załóżmy, że dobrowolnie idziemy do notariusza i podpisujemy tam cyrograf
    > o rozdzielności majątkowej.
    >
    > Jakie są związane z tym koszty u notariusza?

    kilkaset złotych, dokładnie nie wiem

    > Czy płacimy jakieś podatki fiskusowi?

    oprocz tego co pobierze notariusz to nie

    > Od kiedy zaczyna działać rozdzielność majątkowa?

    od podpisania
    z tym, że są wyjątki kiedy nie działa nawet po podpisaniu. notariusz wam
    o tym powinien powiedziec.

  • 3. Data: 2008-10-14 06:56:06
    Od: "Jotemwu " <h...@N...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > od podpisania
    > z tym, że są wyjątki kiedy nie działa nawet po podpisaniu. notariusz wam
    > o tym powinien powiedziec.

    Czy można by ciut bliżej na ten temat, chociaż jakiś istotny dział w
    którym "nie działa" rozdzielność. Czy to jest np. nasz wspaniały kodeks
    rodzinny i opiekuńczy rodem z ery Gomułki?

    "Robiłem" sobie rozdzielność z moją obecną (drugą) żoną ale notariuszka nic
    nie wspomniała o ograniczeniach. Mam roszczeniowo nastawioną 22-letnią córkę
    i pomimo tego, że pozostawiłem mieszkanie pierwszej żonie, własnego majątku
    nie mam ale mam powody do obaw jeśli chodzi o majątek obecnej czy nie
    wyciągnie córka łap po niego.

  • 4. Data: 2008-10-14 08:25:23
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Jotemwu " <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    Mam roszczeniowo nastawioną
    > 22-letnią córkę i pomimo tego, że pozostawiłem mieszkanie pierwszej
    > żonie,

    Jedno z drugim nie ma absolutnie żadnego związku.
    Myślę, że mylisz dwie sprawy. Pozostawienie mieszkania jako podział majątku,
    a alimenty jakie masz pładzić dziecku do momentu gdy się nie usamodzielni.
    Nawet jeśli oddasz swojej byłej żonie wszystko co masz to i tak płacić
    alimenty musisz. To zupełnie inny rodzaj zobowiązania. I wobec innej osoby.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 5. Data: 2008-10-14 10:08:05
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    > alimenty musisz. To zupełnie inny rodzaj zobowiązania. I wobec innej osoby.

    Myślę, że Ty mylisz dwie sprawy. Ja rozumiem, że Jotemwu chciał
    intercyzą przyszłościowo zabezpieczyć swoją drugą żonę przed
    roszczeniami córki.

    D.

  • 6. Data: 2008-10-14 16:57:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotemwu wrote:

> [...]
    > i pomimo tego, że pozostawiłem mieszkanie pierwszej żonie, własnego majątku
    > nie mam ale mam powody do obaw jeśli chodzi o majątek obecnej czy nie

    KRIO art 47
    Małżonek może powoływać się względem innych osób na umowę majątkową
    małżeńską, gdy jej zawarcie oraz rodzaj były tym osobom wiadome.

    Ciebie raczej to nie dotyczy w takim przypadku.

  • 7. Data: 2008-10-15 04:27:00
    Od: "Jotemwu " <h...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > małżeńską, gdy jej zawarcie oraz rodzaj były tym osobom wiadome.
    >

    > Ciebie raczej to nie dotyczy w takim przypadku.

    Nic z tego nie rozumiem ale dziękuje za dobre chęci pomocy i wytłumaczenia.

    PS.Ci prawnicy mówią językiem zupełnie niezrozumiałym dla laików. :)

  • 8. Data: 2008-10-15 05:15:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotemwu wrote:

    > Nic z tego nie rozumiem ale dziękuje za dobre chęci pomocy i wytłumaczenia.
    >
    > PS.Ci prawnicy mówią językiem zupełnie niezrozumiałym dla laików. :)

    http://www.infor.pl/biznes-finanse/aktualnosci/56298
    ,Intercyza---umowa-miedzy-malzonkami.html
    http://www.rp.pl/artykul/56242,57063_Zona_nie_ingeru
    je_w_firme_meza_i_nie_odpowiada_za_jej_dlugi.html

    masz po ludzkiemu