    From: wombi <w...@n...onet.eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ocena jakości wykonania usług budowlanych
    Date: Wed, 15 Oct 2008 09:56:58 +0200

    Kocureq pisze:

> [...]
    > 1) wykonywanie orzeczeń sądowych w sprawach o roszczenia pieniężne i
    > niepieniężne oraz o zabezpieczenie roszczeń;
    > 2) wykonywanie innych tytułów wykonawczych wydanych na podstawie
    > odrębnych przepisów oraz tytułów egzekucyjnych, które zgodnie z odrębnymi
    > przepisami podlegają wykonaniu w drodze egzekucji sądowej bez
    > zaopatrywania ich w klauzulę wykonalności;
    > 3) sporządzanie protokołu stanu faktycznego przed wszczęciem procesu
    > sądowego lub przed wydaniem orzeczenia na zarządzenie sądu lub prokuratora.
    >
    > Nie znam się, ale czy "na zarządzenie sądu lub prokuratora" nie jest tu
    Na pierwszy rzut oka można tak rozumieć ten przepis. Na "zarządzenie
    sądu lub prokuratora" należy odczytywać w ten sposób, że w trakcie
    trwającego już procesu sądowego tylko te organy mogą zarządzić
    sporządzenie protokołu stanu faktycznego. Natomiast przed wszczęciem
    procesu z żądaniem sporządzenia takiego protokołu może wystąpić osoba,
    która ma chce wytoczyć powództwo albo osoba, która wie, że będzie
    pozwana oraz prokurator lub organizacja społeczna.

    > Dodatkowo - czy komornik ma obowiązek taki protokół sporządzić?
    Tak. Nie jest to jego uprawnienie z którego może skorzystać bądź nie.
    > Jakiś termin w jakim może / musi tego dokonać?
    Rozumien, że chodzi o termin w jakim musi podjąć czynności od złozenia
    przez Ciebie wniosku? W ustawie takikiego terminu brak. Myślę, że jest
    to kwestia w której powinieneś dogadać się z komornikkiem. Pisałeś, że
    jesteś z Warszawy. Podzwoń do kancelarii komorniczych i popytaj.
    http://www.komornik.pl/baza_p.php3?miasto=WARSZAWA