  • 1. Data: 2004-12-22 16:10:06
    Temat: obraźliwy napis
    Od: Jacek <m...@...pl>

    Witam
    Na klatce, gdzie mieszkam zostało napisane ołówkiem "Uwaga !!! Sąsiad z pod
    xx to Gey". Te obrazilwe zdanie tyczy się mnie. Ponieważ wielokrotnie
    interweniowałem na Policji w sprawie "oczyszczenia" klatki z osób które tu
    nie mieszkają i zakłócają spokój. W związku z tym napisem, również
    powiadomiłem Policje. Dzielnicowy, który przyszedł i obejrzał napis
    powiedział, że jest możliwość założenia sprawy cywilnej, ale mało
    prawdopodobne jest ustalenie przeciwko komu. Moim zdaniem krąg osób, które
    mogły to napisać sięga około 10 - 15 osób. Przecież instniała by możliwość
    porównania charakteru pisma...
    Co Wy o tym sądzicie ?
    Jacek

  • 2. Data: 2004-12-22 19:09:16
    Temat: Re: obraźliwy napis
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    Ekspertyza grafologiczna kosztuje 200-300 zł. Razy 15 osób, to 3.000-4.500
    zł. Sprawca zapłaci Ci tylko za swoją. Czyli będziesz w plecy. Sąd zasądzi
    najpewniej jakieś tam odszkodowanie, ale czy wyrówna straty? Wątpię. W
    praktyce, to pewnie góra kilkaset złotych na cele społeczne.

    To już prędzej można by było wyjść od strony uszkodzenia mienia. Bo to
    chociaż jest ścigane na wniosek.

  • 3. Data: 2004-12-22 19:30:48
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Jacek napisał(a) w wiadomości
    > Na klatce, gdzie mieszkam zostało napisane ołówkiem "Uwaga !!! Sąsiad z pod
    > xx to Gey". Te obrazilwe zdanie tyczy się mnie.

    Czemu uważasz że to obraźliwe? Według najnowszej mody to komplement. Będzie ci
    łatwiej w życiu.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-12-22 20:07:48
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > praktyce, to pewnie góra kilkaset złotych na cele społeczne.
    >
    > To już prędzej można by było wyjść od strony uszkodzenia mienia. Bo to

    A z jakiej racji "sprawca zwróci za swoją?" sprawca w procesie cywilnym
    jeśli przegra najprawdopodobniej pełne koszty procesu będzie musiał
    zwrócić, przecież wcześniej mógł zadość uczynić roszczeniu i nie
    przyczyniać się do kosztów..

  • 5. Data: 2004-12-22 23:28:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@s...waw.towyrzuc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeśli przegra najprawdopodobniej pełne koszty procesu będzie musiał
    > zwrócić, przecież wcześniej mógł zadość uczynić roszczeniu i nie

    Ale sprawca przegrywa swoją sprawę, a nie wszystkie. Przecież pokrzywdzony
    musi pozywać wszystkich podejrzanych. Najpewniej jest jeden sprawca, więc
    pozostałe sprawy przegra.

  • 6. Data: 2004-12-23 01:51:24
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

> [...]
    > jeśli przegra najprawdopodobniej pełne koszty procesu będzie musiał
    > zwrócić, przecież wcześniej mógł zadość uczynić roszczeniu i nie

    heh, no a dlaczego ma placic :) skoro Ty zakladasz sprawe i szykasz
    wsrod kilku-kilkunastu osob :) za kazda sprawe ma placic osobno czy jak :D

  • 7. Data: 2004-12-23 17:10:21
    Od: Jacek <m...@...pl>

    Robert Tomasik napisał:

    [...]
> [...]
    > praktyce, to pewnie góra kilkaset złotych na cele społeczne.
    >
    > To już prędzej można by było wyjść od strony uszkodzenia mienia. Bo to

    To byłoby najrozsądniejsze wyjście. Ponieważ tak jak powiedział Policjant
    jest to sformowane, w taki sposób, że może się tyczyć wszyskich mieszkańców
    bloku mieszkających pod xx, czyli jedynanie mieszkań. Mieszkanie jest
    własnościowe, razem z innymi mieszkańcami bloku tworzymy spółdzielnie.
    Dlatego wydaje mi się, że z tego powodu z wnioskiem o uszkodzeniem mienia
    powinna wystąpić spóldzielnia. Czy dobrze myślę ?
    Jacek

  • 8. Data: 2004-12-23 17:16:50
    Od: Jacek <m...@...pl>

    Napisałem:

    [...]

    > To byłoby najrozsądniejsze wyjście. Ponieważ tak jak powiedział Policjant
    > jest to sformowane, w taki sposób, że może się tyczyć wszyskich
    > mieszkańców bloku mieszkających pod xx, czyli jedynanie mieszkań.

    Oczywiście ma być sześć mieszkań, nie wiem dlaczego myślałem o 11, a
    napisałem jedynanie. Pewnie jestem jeszcze wzburzony...

    Jacek

  • 9. Data: 2004-12-23 23:20:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Dlatego wydaje mi się, że z tego powodu z wnioskiem o uszkodzeniem mienia
    > powinna wystąpić spóldzielnia. Czy dobrze myślę ?

    Zawiadomienie może złożyć każdy. ale wniosek o ściganie musi pochodzić od
    pokrzywdzonego. W tym wypadku na pewno będzie to spółdzielnia. Jeśli tam
    jest wspólnota mieszkaniowa, to już moim zdaniem wniosek może pochodzić od
    każdego członka jako współwłaściciela tej części wspólnej.