  • 1. Data: 2004-12-22 17:11:56
    Temat: Zniszczenie mienia w szkole
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Kto odpowiada za zniszczenie ubrania i kradzieze w szatni szkolnej? Szatnia
    jest oczywiscie zamykana.

    --
    Remek www.remig.cad.pl
    Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

  • 2. Data: 2004-12-22 20:01:48
    Temat: Re: Zniszczenie mienia w szkole
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    Remek wrote:

    > Kto odpowiada za zniszczenie ubrania i kradzieze w szatni szkolnej?
    > Szatnia jest oczywiscie zamykana.

    oczywiście szkoła - umowa przechowania kodeks cywilny. Niezależnie od
    wywieszek, jakie tam sobie może powiesiła. Tylko warto sprawę udokumentować
    (świadkowie)

  • 3. Data: 2004-12-22 20:55:36
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Remek <c...@c...tam.pl> napisał(a):

    > Kto odpowiada za zniszczenie ubrania i kradzieze w szatni szkolnej? Szatnia
    > jest oczywiscie zamykana.

    Zobacz tu (obszerna analiza problemu z punktu widzenia rzecznika praw ucznia):
    http://www.eduinfo.pl/index.php?section=temat_miesia
    ca&id=20

    RG

  • 4. Data: 2004-12-22 22:08:10
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał >
    > Zobacz tu (obszerna analiza problemu z punktu widzenia rzecznika praw
    ucznia):
    > http://www.eduinfo.pl/index.php?section=temat_miesia
    ca&id=20

    O ...tekst bardzo sie przyda w mojej sytuacji, wychodzi na to ze szkola
    zadnej łaski nie robi

    Art. 837.

    Przechowawca powinien przechowywać rzecz w taki sposób, do jakiego się
    zobowiązał, a w braku umowy w tym względzie, w taki sposób, jaki wynika z
    właściwości przechowywanej rzeczy i z okoliczności.

    Jeśli kurtka zginie - trzeba będzie płacić.
    Za kurtkę - tak. Ale na przykład za drogi przenośny odtwarzacz CD - już nie.
    Szkoła ma bowiem obowiązek chronić tylko te przedmioty, które uczeń musiał
    wnieść do szkoły dlatego, że były mu niezbędne i które musiał gdzieś
    odłożyć, żeby móc pracować na lekcjach.

    Jeszcze raz dziekuje.
    pozdrawiam Hej Wesolych Swiat

  • 5. Data: 2005-01-06 22:04:14
    Temat: Zniszczenie mienia w szkole ciag dalszy
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

> [...]

    > Szkoła ma bowiem obowiązek chronić tylko te przedmioty, które uczeń musiał
    > wnieść do szkoły dlatego, że były mu niezbędne i które musiał gdzieś

    Ale jakos sie wzbraniaja przed odpowiedzialnoscia.
    Co robic w takiej sytuacji gdy szkola sie ociaga
    ze zwrotem pieniedzy za zniszczone mienie na terenie szkoly?
    (Ubranie zostalo pociete zyletka w szatni szkolnej a kupione bylo pare dni
    wczesniej!!!!)
    Kto ma placic?
    Kto o tym decyduje?
    Ostatnio sie dowiedzialem ze musi sie wypowiedziec na ten temat Komitet
    Rodzicielski
    i jesli wyraza zgode :( (łaske robia ? ) to doloza sie do kosztow. Mija
    juz miesiac.
    Podanie zlozone !!!
    Wychodzi na to ze sam sie doloze do zniszczonej odziezy, bo przeciez tez
    oplacam skladki na KR.
    Kolejna rzecz to nawet gdy zwroca pieniadze to zniszcone ubranie(dowod) nie
    zostanie zwrocone.
    Wydaje mi sie ze ktos tu nagina prawo!
    Chcialbym sie mylic.
    Dobrze i co dalej?

  • 6. Data: 2005-01-06 22:29:06
    Temat: Re: Zniszczenie mienia w szkole ciag dalszy
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    Remek wrote:

    > Wydaje mi sie ze ktos tu nagina prawo!
    > Chcialbym sie mylic.
    > Dobrze i co dalej?

    Chyba na początek skarga do rzecznika praw ucznia, skoro się tak chętnie
    wypowiada.

    No i trzeba się będzie liczyć z koniecznością wystąpienia w sądzie
    cywilnym.. w świetle art. 65 par 2 kpc chyba osoba niepełnoletnia może to
    zrobić samodzielnie??