  • 1. Data: 2003-02-07 11:29:58
    Temat: ntg. legalnosc nagrywarek cd
    Od: "NukeR" <N...@w...pl>

    Moze NTG ale sprobuje... Jak to jest z nagrywarkami cd/rw?? Napewno mozna
    robic sobie kopie orginalow etc ale co z filmami diwix mp3 sciagnietymi z
    sieci itp... czy policja ma prawo w wypadku podejrzenia wejsc do mieszkania
    odpalic kompa a nastepnie skonfiskowac go z dyskografia? czy ma prawo do
    przeszukania mieszkania i wejscia bez nakazu??

    Za wszelkie info z gory dzieki.
    pozd. NukeR

  • 2. Data: 2003-02-07 12:50:23
    Temat: Re: ntg. legalnosc nagrywarek cd
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > odpalic kompa a nastepnie skonfiskowac go z dyskografia? czy ma prawo do
    > przeszukania mieszkania i wejscia bez nakazu??

    Oczywiscie, ze ma. Moze odpalic kompa i zabezpieczyc wszystko,
    dyski, kompa i inne badziewie komputerowcow (hehe ..)

    Ma prawo do przeszukania mieszkania. Nakaz musi miec, ale
    mozna to zalatwic po przeszukaniu. Na wejciu wystarcza
    legitymacja policjanta.

    Nie ma rady.

    Konrad

  • 3. Data: 2003-02-07 14:04:23
    Od: "NukeR" <N...@w...pl>

    ciach

> [...]
    >
    > Ma prawo do przeszukania mieszkania. Nakaz musi miec, ale
    > mozna to zalatwic po przeszukaniu. Na wejciu wystarcza

    Wiec co jak mam (a przyznam sie ze mam) skopiowanego windowsa i nagrywarke w
    domu to grozi mi wyzej wymienione?? Powiedzmy ze uzywam wielu programow na
    kompie offic itp i zaden z nich nie jest orginalny wiem ze to zle ale kurde
    nie handluje tym na gileldzie ani nie sprzedaje 100 kopi!! Czy samo
    podejrzenie wystarczy do przeszukania mieszkania aaa i co jak nic nie
    znajda? I jeszcze jedno co mozna nagrywac a co nie? mniemam ze
    oprogramowania nie ale mp3 filmy divix itp ??? wszystko oczywiscie na wlasny
    uzytek a nie na sprzedaz.....

    pozd. NukeR

    ps. a podczas mojej nieobecnosci i np: hasle na bios?

  • 4. Data: 2003-02-07 15:17:01
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > uzytek a nie na sprzedaz.....
    >
    > pozd. NukeR
    >
    > ps. a podczas mojej nieobecnosci i np: hasle na bios?

    1. jezeli dobrze interpretuje ustawe, to uzywanie nie jest karane

    2. karane jest m.in kupowanie takich programow (pirackich) itp

    3. podejrzenie oczywiscie wystarcza

    4. jak nic nie znajda to nic nie znajda, wyjda z domu, nawet
    nie przeprosza

    5. nie mozna nagrywac tak programow jak i innych utworow
    objetych prawami autorskimi

    6. podczas twojej nieobecnosci tez mozna ci przeszukac
    chalupe, policja musi jednak sprowadzic jakiegos swiadka

    7. haslo na bios ? no co ty ... wyciagna bateryjke z komputera,
    wloza i po hasle, a jak nie potrafia, to zabezpiecza i na komendzie
    jakis fachowiec to zrobi

    Konrad

  • 5. Data: 2003-02-07 15:22:47
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > uzytek a nie na sprzedaz.....
    >
    > pozd. NukeR
    >
    > ps. a podczas mojej nieobecnosci i np: hasle na bios?

    Nie sądzisz, że policja nie ma nic innego do roboty, tylko chodzić po
    prywatnych mieszkaniach i sprawdzać Windowsy.

    Tomek

    P.S. Za posiadanie nielagalnego Windowsa dostaniesz najwyżej 5 lat, więc nie
    ma się czym martwić. :)

  • 6. Data: 2003-02-07 15:33:04
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    pią, 07 lut 2003 o 15:04 GMT NukeR napisał(a):

> [...]
    > znajda? I jeszcze jedno co mozna nagrywac a co nie? mniemam ze
    > oprogramowania nie ale mp3 filmy divix itp ??? wszystko oczywiscie na wlasny

    Czy takie wyznanie +
    jest wystarczającym uzasadnieniem przeszukania
    adresu na które to SDI jest zadejestrowane?

    Swoją drogą ciekawe jak długo trwa ustalenie takiego adresu przez naszą
    Policję?
    Daj znać z jakiejś kafejki jak już będzie po wszystkim ;-)

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    [ KLoSS - Andrzej Koszarek - Poznań - 30 ]
    "Odwrotnością paranoi jest błędne, niczym nie uzasadnione

  • 7. Data: 2003-02-07 16:17:26
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Czy takie wyznanie +
    > jest wystarczającym uzasadnieniem przeszukania
    > adresu na które to SDI jest zadejestrowane?

    IMO tak

    > Swoją drogą ciekawe jak długo trwa ustalenie takiego adresu przez naszą
    > Policję?
    > Daj znać z jakiejś kafejki jak już będzie po wszystkim ;-)

    Nie zajmuje to duzo czasu, jak chca to potrafia naprawde
    blyskawicznie.

    Konrad

  • 8. Data: 2003-02-07 16:51:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | 1. jeżeli dobrze interpretuje ustawę, to używanie nie jest karane

    Nie jest.

    | 4. jak nic nie znajda to nic nie znajda, wyjdą z domu, nawet
    | nie przeprószą

    Zostawią kopię protokołu i oryginał postanowienia prokuratury o
    przeszukaniu. Czasem postanowienie przychodzi później pocztą.

    | 5. nie można nagrywać tak programów jak i innych utworów
    | objętych prawami autorskimi

    To zależy od licencji. niektóre dopuszczają wykonanie kopii zapasowych.

    | 6. podczas twojej nieobecności tez można ci przeszukać
    | chałupę, policja musi jednak sprowadzić jakiegoś świadka

    Teoretycznie tak. No wale w praktyce rzadko stosowane, bo jednak ktoś musi
    ich do środka wpuścić. Przy podejrzeniu nielegalnego kopiowania raczej
    decyzji o wysadzeniu drzwi nikt nie podejmie.

    | 7. hasło na BIOS ? no co ty ... wyciągną bateryjkę z komputera,
    | włożą i po haśle, a jak nie potrafią, to zabezpiecza i na komendzie
    | jakiś fachowiec to zrobi

    Bateryjki w żadnym wypadku bym nie zdejmował. Zawsze może paść BIOS i kto za
    to zapłaci. W sieci można znaleźć hasła serwisowe do danego rodzaju płyty.
    To o wiele prostsze.

  • 9. Data: 2003-02-07 17:21:31
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Nie jest.

    Dzieki za rozwianie moich watpliwosc. (uff.. tez czuje sie pewniej)

    > To zależy od licencji. niektóre dopuszczają wykonanie kopii zapasowych.

    Licencji? Gosc sie pytal wlasnie o takie bez licencji.

    > Teoretycznie tak. No wale w praktyce rzadko stosowane, bo jednak ktoś musi
    > ich do środka wpuścić. Przy podejrzeniu nielegalnego kopiowania raczej
    > decyzji o wysadzeniu drzwi nikt nie podejmie.

    Racja, ale teoretycznie mozliwe.

> [...]
    za
    > to zapłaci. W sieci można znaleźć hasła serwisowe do danego rodzaju płyty.

    Dobrze wiedziec :)

    Konrad

  • 10. Data: 2003-02-07 20:26:03
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Konrad vel Legislator wrote:
    > Nie zajmuje to duzo czasu, jak chca to potrafia naprawde
    > blyskawicznie.

    Sęk w tym, że nie chcą.
    Nawet jak im się położy sprawę na tacy i to nawet w tak
    wielkiej aferze jak obecna ze Lwem.

    pozdrawiam
    Arek

    --