  • 1. Data: 2003-02-07 08:52:44
    Temat: intercyza
    Od: "Iwona" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam..Mam pewien problem i nie wiem jak go rozwiazać. W niedługim czasie
    biore slub, moj przyszly maz ma dziecko z pierwszego malzenstwa. Z tego co
    wiem, to dziecko bedzie nalezalo do spadkobiercow majatku. Jak temu zaradzić?
    Nic do tego dziecka nie mam, ale to ja wnosze w tzw. posagu 99% wartosci
    majatku i jakim prawem nie moje dziecko - a męża - ma dziedziczyc po mnie??
    Byc moze tego nie rozumiem..ale jak przed tym sie uchronic?? Nie ukrywam, ze
    zamierzamy miec wlasne dziecko i to wlasnie jemu zamierzam przekazac caly
    majatek.Słyszałam o intercyzie..Prosze mi wytłumaczyć co to jest i czy w ten
    sposob moge ochronic wniesiony majatek przed dzieckiem meza???
    Z gory dziekuje o logiczne wytłumaczenie

  • 2. Data: 2003-02-07 13:49:32
    Temat: Odp: intercyza
    Od: "fifi" <j...@i...pl>

    Użytkownik Iwona <a...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1vs4s$i6d$...@i...gazeta.pl...
    > Witam..Mam pewien problem i nie wiem jak go rozwiazać. W niedługim czasie
    > biore slub, moj przyszly maz ma dziecko z pierwszego malzenstwa. Z tego co
    Bardzo rozsądna decyzja . Musisz ją otwarcie postawić przyszłemu
    małżonkowi . Będziesz miała na talerzu test moralności i lojalności
    przyszłego przed ślubem a nie PO .
    Może jeszcze jakiś prawnik się wypowie ???

  • 3. Data: 2003-02-07 14:03:35
    Temat: Re: intercyza
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Może jeszcze jakiś prawnik się wypowie ???

    w jaki sposób zrobić człowieka drugiej kategorii z dziecka męża?

    nie, dziękuję

  • 4. Data: 2003-02-07 14:20:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Marcin Surowiec"

    Dlaczego drugiej ?

    Jesli o mnie chodzi to akurat chcialem, by syn mojej zony widzial we mnie
    lepsze oparcie niz w rodzonym Ojcu.... ale tak dla formalnosci
    co w tym zlego, ze ktos ne che by po nim dzidziczyl
    syn meza z poprzedniego malzenstwa ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-02-07 15:19:45
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b20f9i$323$...@g...uci.agh.edu.pl...
> [...]
    > lepsze oparcie niz w rodzonym Ojcu.... ale tak dla formalnosci
    > co w tym zlego, ze ktos ne che by po nim dzidziczyl

    nie będzie dzidziczył tej wartości 99% jako odrebnego majątku ale powstanie
    wspólność i myśle,że biologiczny ojciec jak kocha dziecko to dobrze je
    również ustawi ...więc również bedzie dziedziczył jak nam wiadomo minus
    odrębny ... cichutka nadziej ,że będa żyli długo i szczęśliwie i będzie czym
    dzielić :-)

    Sandra

  • 6. Data: 2003-02-08 11:29:50
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > również ustawi ...więc również bedzie dziedziczył jak nam wiadomo minus
    > odrębny ... cichutka nadziej ,że będa żyli długo i szczęśliwie i będzie

    Prawda ?...

    Wiec nie widze nic niestosownego w tym, by jakis prawnik
    (ja nie jestem prawnikiem) wytlumaczyl kobiecie co i jak.

    Ale jakjuz sie wcialem to cobie mysle, ze gdyby wieksza czesc
    owego majatku do wniesienia stanowily nieruchomosci,
    to inc nie trzeba pisac, zadnej intercyzy. Wystarczy po narodzeniu dziecka
    napisac w testamencie - ze ono dziedziczy.

    Boguslaw