  • 11. Data: 2003-02-07 22:06:15
    Temat: Re: ntg. legalnosc nagrywarek cd
    Od: "NukeR" <N...@w...pl>

    ciach

    > Nie sądzisz, że policja nie ma nic innego do roboty, tylko chodzić po
    > prywatnych mieszkaniach i sprawdzać Windowsy.
    >
    > Tomek
    >
    > P.S. Za posiadanie nielagalnego Windowsa dostaniesz najwyżej 5 lat, więc
    nie
    > ma się czym martwić. :)

    Wlasnie chyba nie ma :> zamiast scigac tych z gieldy to w moim 10 tys
    miescie jest 60 osob na liscie !! do sprawdzenia .... juz kilka osob wpadlo
    miedzy innymi wlasnie za windowsy i kopiowanie cd (ale na uzytek wlasny a
    nie hurtowo na sprzedaz)

    Swiat wariuje :]

    pozd. NukeR

  • 12. Data: 2003-02-07 22:12:45
    Od: "NukeR" <N...@w...pl>

    ciach

    > Czy takie wyznanie +
    > jest wystarczającym uzasadnieniem przeszukania
    > adresu na które to SDI jest zadejestrowane?
    >
    > Swoją drogą ciekawe jak długo trwa ustalenie takiego adresu przez naszą
    > Policję?
    > Daj znać z jakiejś kafejki jak już będzie po wszystkim ;-)
    >
    > Pozdrawiam
    > KLoSS
    > --
    > [ KLoSS - Andrzej Koszarek - Poznań - 30 ]
    > "Odwrotnością paranoi jest błędne, niczym nie uzasadnione
    > przeświadczenie, że nikt nas nie obserwuje."

    Pewnie i wystarczy ale i po co :> biorac pod uwage ze moglaby to byc siec na
    40 osob udowodnij mi to czy tamto... a moze sie lacze przez inne konto...
    btw: ze 100 osob znam 2 prywatne z orginalnym win 98 SE a reszta watpie zeby
    na linuxie pracowala....

    I powielam pytanie czy sciagniete z sieci mp3 etc jest legalne na wlasny
    uzytek?? wkoncu na dysku moge miec wiec czemu nie moge nagrac 1 kopi na cd
    (przyjmujemy ze pracuje na unixie i programy uzywane sa free)

    pozd. NukeR

  • 13. Data: 2003-02-07 22:28:33
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > uzytek?? wkoncu na dysku moge miec wiec czemu nie moge nagrac 1 kopi na cd
    > (przyjmujemy ze pracuje na unixie i programy uzywane sa free)

    No niech ktos pomoze, bo sam mam taki problem.

    Wg mnie to dopoki nie zamierzasz (-rzamy) tego rozpowszechniac
    to nagrac mozna ..hmm .. korzystac poprostu. Jednak
    nie jestem specjalista od prawa autorskiego i nie moge byc
    pewny poniekad swojej opinii.

    Konrad

  • 14. Data: 2003-02-08 00:47:55
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b21bvp$qau$1@wroclaw.wro.vectranet.pl>, Konrad vel Legislator wrote:
> [...]
    > to nagrac mozna ..hmm .. korzystac poprostu. Jednak
    > nie jestem specjalista od prawa autorskiego i nie moge byc

    No ja w ogóle nie jestem specjalistą od prawa, ale jedyna istniejąca tu
    "furtka" to MZ dozwolony użytek a ten ma np. takie zatrzeżenie:

    Art. 35. Dozwolony użytek nie może naruszać normalnego korzystania z
    utworu lub godzić w słuszne interesy twórcy.

    Czy robienie kopii, bo sciąganie z sieci nim jest, utworu który został
    nielegalnie powielony godzi w słuszne interesy twórcy? MZ tak.

    Poza tym jest jeszcze jedna rzecz. Ustawa w Art. 6. definiuje pojęcia
    rozpowszechniania i opublikowania które w dalszej częsci ustawy występują
    i m.in. p. Art.6. p.3)

    "utworem rozpowszechnionym jest utwór, który za zezwoleniem twórcy został
    udostępniony publicznie."

    To pojęcie <rozpowszechnianie> jest dalej użyte np. w Art. 23. 1.

    "Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego."

    Z czego MZ wynika, że użytek własny dotyczy wyłącznie utworów leganie
    rozpowszechnionych, a sciągnięte z sieci mp3 czy dvixy takie nie są bo nie
    zostały tam zapewne umieszczone za zezwoleniem twórcy.

    Reasumując: jak sie ktoś uprze to paragraf znajdzie.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2003-02-08 00:52:06
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b20pvu$bnq$1@wroclaw.wro.vectranet.pl>, Konrad vel Legislator wrote:
    > Dzieki za rozwianie moich watpliwosc. (uff.. tez czuje sie pewniej)

    Ale tam stoi "karane" a nie "karalne" :)

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2003-02-08 19:16:26
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b20a39$u18$1@wroclaw.wro.vectranet.pl>, Konrad vel Legislator wrote:
    > Ma prawo do przeszukania mieszkania. Nakaz musi miec, ale
    > mozna to zalatwic po przeszukaniu. Na wejciu wystarcza
    > legitymacja policjanta.

    Ale tylko od 6 do 22.

    Zawsze mnie zastanawialo co by sie stalo gdyby ten kto wydaje te
    nakazy przeszukania, znaczy dokladnie zatwierdzenia to sie chyba
    nazywaja jesli sa wydawane po fakcie, a wiec co by sie stalo gdyby
    przeszukanie nie zostalo zatwierdzone. Znaczy organ wydajacy nakaz
    stwierdzilby ze nie ma podstaw do wydania nakazu. A przeszukanie juz
    sie odbylo, czasu nie cofnie. I co wtedy?

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl