  • 1. Data: 2003-02-07 10:52:24
    Temat: RATUNKU.Postępowane Uproszczone.Oszustwo w majestacie prawa.
    Od: "jackhur-gd-onet" <j...@p...onet.pl>

    To opis problemu:
    Nie było mnie w domu i pani listonosz zostawiła awizo na blankiecie na
    którym pisało że należy pismo odebrać w ciągu 14 dni. Jakie było moje
    zdziwienie chcąc odebrać wczoraj pismo na poczcie okazało się że ono zostało
    zwrócone do adresata w 9-tym dniu od awizowania listu. Pani w okienku była
    zdziwiona iż mam jakiś pretensje bo przecież było to wezwanie do sądu które
    oni zwracają w ciągu 7- dni od awiza. To mnie zamurowało gdyż teraz nie wiem
    kto wysłał mi wezwanie i w jakiej sprawie.
    Wydobyłem tylko informację że pismo było z Sądu w Lublinie.
    Przewertowałem całą korespondencję i natknąłem się na firmę która
    współpracowała ze mną i znajdowała się w Lublinie i w lipcu ub.roku dostałem
    od nich pismo (a raczej z biura radcy prawnego) pismo o zapłatę faktury
    sprzed roku. Odpisałem że ta płatność była zapłacona w kilku ratach ,podałem
    dni kiedy wysyłałem przelewy ,kwoty ,podsumowanie z którego wynikało iż
    zapłaciłem wszystko i zapomniałem o sprawie.
    Dzwoniłem do Sądu Rejonowego w Lublinie do sekretariatu wydziału
    Gospodarczego , aby na miejscu dowiedzieć się coś więcej , lecz Pani
    powiedziała iż mają kilka tysięcy spraw i nie jest w stanie znaleźć mi
    sygnatur ę akt tylko po nazwisku pozwanego.
    Mogę napisać pismo które być może kiedyś trafi do akt sprawy, lub dostanę
    tylko odpowiedź iż nie było to możliwe aby dołączyć je do akt sprawy bez
    podania sygnatury.
    Cały szkopuł polega na tym iż jeżeli nie odwołam się w terminie to zapadnie
    wyrok i jak facet będzie cwany to natychmiast poleci do komornika i będę
    musiał zapłacić mu wszystko a potem mogę pozywać firmę (Sp. z o.o.)która
    być może już nie istnieje albo jest w upadłości, gdyż już 2 lata temu miała
    problemy finansowe.

    Co mam teraz robić?

    Czy ktoś maiła podobne problemy , i jak z nich wybrnął ?

    A swoją drogą to ciekawy temat do dyskusji bo wydaje mi się iż można w ten
    sposób pozywać dowolne osoby (np. wg wykazu z książki telefonicznej) i
    zupełnie legalnie i w majestacie prawa obrabiać je z kasy.....

    Czekam na pomoc i zapraszam do dyskusji

  • 2. Data: 2003-02-07 12:49:58
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Jeśli masz dowody wpłat poświadczające brak zaległości i pismo dotyczące
    wyjaśnień w związku z wezwaniem to możesz spać spokojnie.
    No i jeszcze jedno pytanie czy uregulowałeś odsetki od nieterminowej
    płatności jeśli nie to ureguluj to jeśli tak to dalej śpij snem spokojnego
    człowieka.
    I jeszcze jedno czy przy złożonym wyjaśnieniu przedstawiłeś im kopie
    przelewów. jeśli nie to może należy sprawdzić czy nie popełniłeś błędu w
    numerku rachunku bankowego i wszystkie kwoty wiszą sobie w bankowej
    księgowości na kontach przejściowych z adnotacją do wyjaśnienia. Jeśli
    jednak dostarczyłeś im kopie wpłat lub je okazywałeś a oni nie wzywali
    ciebie do dalszego wyjaśnienia lub nie poinformowali o błędach w przelewach
    a ty wysłałeś je na konto zgodne z tym co wskazali w dokumentach to śpij
    dalej. Jak przyjdzie komornik to stawiasz mu herbatkę okazujesz dowody
    wpłaty poświadczające uregulowanie należności wraz z ewentualnymi odsetkami
    dajesz panu rękę na zgodę i machasz na pożegnanie.

    Pozew bezpodstawny obciąża pozywającego

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-02-07 15:09:57
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik jackhur-gd-onet <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b2038m$m24$...@a...news.tpi.pl...

    wyslij fax pilne ...spytaj sikse jaki mają numer i wyślij ...a pewnie
    mają...
    podajac swój adres inf. ,że prawdopodobnie sprawa w toku ...
    Sandra

  • 4. Data: 2003-02-07 17:11:15
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b2038m$m24$1@atlantis.news.tpi.pl>, jackhur-gd-onet wrote:
    > Nie by?o mnie w domu i pani listonosz zostawi?a awizo na blankiecie na
    > którym pisa?o ?e nale?y pismo odebraae w ci?gu 14 dni. Jakie by?o moje
    > zdziwienie chc?c odebraae wczoraj pismo na poczcie okaza?o si? ?e ono zosta?o
    > zwrócone do adresata w 9-tym dniu od awizowania listu. Pani w okienku by?a
    > zdziwiona i? mam jaki? pretensje bo przecie? by?o to wezwanie do s?du które
    > oni zwracaj? w ci?gu 7- dni od awiza. To mnie zamurowa?o gdy? teraz nie wiem
    > kto wys?a? mi wezwanie i w jakiej sprawie.

    Ja wlasnie pare dni temu mialem identyczna sytuacje: list z sadu,
    awizo, z tylu informacja ze nalezy odebrac w ciagu 7 dni. Jedynie
    "paczki z zywymi zwierzetami" nalezy odebrac w ciagu 48 godzin.
    Swoja droga nie chcialbym byc na miejscu na przyklad kota i siedziec
    na poczcie w paczce chocby 48 godzin. Bez wody, jedzenia. A lesli ktos
    wysle cos wiekszego, na przyklad dzika, toz to przez ten czas
    rozniesie urzad pocztowy w drobiazgi!

    A co do tematu, to moze by tam pozew zbiorowy przeciwko
    Poczcie-Polskiej z zarzutem oszustwa (podawanie nieprawdziwego terminu
    odebrania przesylki) czym moga narazic klientow na znaczace straty.

    > Co mam teraz robiae?

    A Ty napierw powinienes zostac op*****ny za crosspost na
    pl.biznes.banki i pl.soc.prawo.podatki. Co nniejszym czynie.

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 5. Data: 2003-02-07 20:58:51
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    Nie radze lekcewazyc. Jesli nakaz zaplaty ma klauzule wykonalnosci to
    komornik moze nie miec checi do zartow, zwlaszcza ze w kazdym wypadku kasuje
    swoje koszty . Moze okazac sie konieczne powodztwo przeciwegzekucyjne i
    wystąpienie do sadu o uchylenie klauzuli wykonalnosci i przywrocenie terminu
    do zlozenia zarzutow.
    Wszystko to kosztuje sporo czasu, pieniedzy i nerwow..... lepiejuprzedzic
    wypadki i sprawdzic w Sadzie. Poczta musi miec rejestr odeslanej
    korespondencji wiec mozna stwierdzic skad byl polecony.
    Nie licz na to ze Twoja oczywista krzywda zostanie w oczywisty sposob przez
    Sad uznana.
    Poziom sadownictwa siegnął dna...

  • 6. Data: 2003-02-07 21:17:41
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie radze lekcewazyc. Jesli nakaz zaplaty ma klauzule wykonalnosci to
    > komornik moze nie miec checi do zartow, zwlaszcza ze w kazdym wypadku
    kasuje
    > swoje koszty .
    Może to głupie pytanie, ale czy jeżeli do mnie przyjdzie komornik, a okaże
    się że ktos mnie niesłusznie oskarżył o zaległości, to ja będe pokrywał jego
    koszty "przyjścia"?
    PawełJ

  • 7. Data: 2003-02-07 21:28:23
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się że ktos mnie niesłusznie oskarżył o zaległości, to ja będe pokrywał

    Jesli juz przyjdzie ... to znaczy ze ma nakaz prawomocny.
    To po Twojej stronie lezy wykazanie ze nieslusznie wydany.
    Jesli nie bedziesz sie umiejetnie bronic, moze sie okazac ze zaplacisz za
    wszystko.
    Nic tu sie nie dzieje samo i "z urzędu" i zadna sprawa nie jest "oczywista"
    .
    A Sedziowie bywają hmmm.... nieobliczalni .

  • 8. Data: 2003-02-08 12:06:25
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Po konsultacjach z żona ( bankową liczyrzepą ) proponuje jeszcze raz wrócić
    do punktu wyjścia.
    Czyli pofatygować się do banku, w którym dokonywałeś płatności za ową
    fakturę i poprosić o potwierdzenie dokonanych zleceń tz niech sprawdzą czy
    wyszły w odpowiednim terminie i czy nie dokonali jakiegoś błędu przy
    dokonywaniu tranzakcji między bankowej. Wszystko zdobądź na papierku. Jeśli
    otrzymasz potwierdzenie że wszystko było prawidłowo to jesteś w domu i
    odpoczywasz dalej.

    A tak gwoli uzupełnienia poprzedniej wypowiedzi bo nie ma w twoim poście
    jednoznacznych wskazówek
    CZY TO BYŁ PIERWZY LIST W TEJ SPRAWIE?
    Jeśli tak to oznacza to dopiero próbe dostarczenia pozwu oczywiście jeśli
    wcześniej nie uczynił tego radca rzeczonej firmy (DOKŁADNIE OBEJŻYJ
    KORESPONDENCJE) . Jeśli nie dostałeś niczego wcześniej to odpręz się. W
    postępowaniu uproszczonym powinienes dostać jeszcze wyrok, do którego złożyć
    możesz, w terminie 7 dni od otrzymania, zarzalenie na jego postanowienie
    podnosząc wszystkie zażuty wobec pozwu i wyroku. Wówczas wyrok bedzie
    nieprawomocny i sprawa trafi do ponownego rozpoznania w normalnym trybie
    procesowym.

    Stan_Z

  • 9. Data: 2003-02-08 12:24:41
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message

    > A co do tematu, to moze by tam pozew zbiorowy przeciwko
    > Poczcie-Polskiej z zarzutem oszustwa (podawanie nieprawdziwego terminu
    > odebrania przesylki) czym moga narazic klientow na znaczace straty.

    Ni etylko za to. Dostalem nakaz przeciw spóldzielni juz w grudniu a do
    dzisiaj nie ma w sadzie potwierdzenia odbioru przez spóldzielnie, choc
    dowiedzilismy sie, ze juz dostali. W tej sytuacji nie wiadomo, czy nakaz
    jest prawomocny i nie chca mi dac klauzuli. Jak spóldzielnie bedzie
    niewyplacalna, to bede skarzyc tych s...synów z POczty.

    Depi.

  • 10. Data: 2003-02-10 10:21:27
    Od: "jackhur-gd-onet" <j...@p...onet.pl>

    Rozmawiałem ze znajomym który miał podobny przypadek. Pana komornika nie
    ineteresuje nic tylko wyrok. Można na niego złożyć skargę ale on jak mi
    siądzie na kącie to nic na to nie poradzę i zajmie swoje.
    A potem mogę skarżyć firmę i może to trwać kilka latek a jak wspominałem
    może się okazać że nie mam od kogo odebrać mych pieniędzy.