  • 1. Data: 2010-08-15 17:12:48
    Temat: nieużywana działka
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam,

    Jeżeli chciałbym sobie kupić kawałek ziemi, w celach inwestycyjnych, to
    z jakimi obowiązkami lub zagrożeniami związanymi z tym powinienem się
    liczyć?

    Wiem już że jeżeli na działce stoi jakiś budynek i komuś się zwali na
    głowę to ja za niego odpowiadam.

    Tak samo, jeżeli z drzewa się gałąź urwie.

    Ale jeżeli jest działka na której ani budynków ani drzew, to czy jeżeli
    kupię i zapomnę o niej na parę lat (z wyjątkiem płacenia podatku) - to
    mogę spać spokojnie czy powinienem się liczyć z jeszcze innymi
    potencjalnymi niespodziankami?

    p. m.

  • 2. Data: 2010-08-15 17:54:11
    Temat: Re: nieużywana działka
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

> [...]
    > kupię i zapomnę o niej na parę lat (z wyjątkiem płacenia podatku) -
    > mogę spać spokojnie czy powinienem się liczyć z jeszcze innymi

    Jak ktoś bedzie przechodził, potknie się i zrobi sobie kuku to masz
    problem. Jak działka zarośnie trawą to musisz wykosić. Jak ktoś
    nawiezie ci śmieci to masz uprzątnąć. Jak ktoś wyleje ci tam
    chemikalia to musisz glebę zrekultywować czy wymienić grunt. Za każdym
    razem spore koszty a może i kary.
    Poza tym zZależnie od położenia i przeznaczenia działki możesz mieć
    obowiązek sprzątania przyległych chodników.
    Tak więc radziłbym przede wszystkim ogrodzić i regularnie kontrolować
    stan ogrodzenia oraz porządku na działce.

  • 3. Data: 2010-08-15 17:59:09
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-08-15 19:54, Alek pisze:
> [...]
    > Tak więc radziłbym przede wszystkim ogrodzić i regularnie kontrolować
    > stan ogrodzenia oraz porządku na działce.
    I regularnie kosić wszystko co na niej rośnie, bo jak drzewka krzewy
    samosiejki pourastają ponad pewien rozmiar i wielkość, to zaczyna być
    problem z ich legalnym wycięciem. Żeby się nie zdziwić że kupiłeś
    działkę, a za naście lat masz las, którego wyciąć nie możesz bo opłata
    karna za każdy mm średnicy pnia wyjdzie drożej niż ta działka warta.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-08-15 18:42:29
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    BartekK napisał(a) :
> [...]
    > działkę, a za naście lat masz las, którego wyciąć nie możesz bo opłata
    > karna za każdy mm średnicy pnia wyjdzie drożej niż ta działka warta.

    Na Oksywiu w Gdyni, około 3 lat temu, ku oburzeniu mieszkańców, w
    pień wycięto kawał lasu - 1000 drzew:
    http://gdynia-oksywie.mojeosiedle.pl/viewtopic.php?t
    =14427
    Okazało się potem, że w planach było tam pastwisko. I mimo, że w
    podejrzanie ekspresowym tempie wydano zezwolenie, jakoś rozeszło się
    tylko smrodkiem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 5. Data: 2010-08-15 21:04:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 19:12:48 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > kupię i zapomnę o niej na parę lat (z wyjątkiem płacenia podatku) - to
    > mogę spać spokojnie czy powinienem się liczyć z jeszcze innymi

    Jeśli to inwestycja na dłużej, to uważaj żeby Ci jakiś specjalista nie
    zasiedział tego,
    chyba nawet tutaj na grupie zgłosiła się kiedyś kobieta której lokalny
    cwaniak zasiedział łąkę,
    na bazie bodajże tego że kosił ją od święta.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-08-15 21:12:12
    Od: Michał Stępień <p...@o...pl>

    Tomek <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > cwaniak zasiedział łąkę,
    > na bazie bodajże tego że kosił ją od święta.

    Ale on pisał o kilku latach a nie 30-tu.

  • 7. Data: 2010-08-16 05:55:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BartekK pisze:

    > I regularnie kosić wszystko co na niej rośnie, bo jak drzewka krzewy
    > samosiejki pourastają ponad pewien rozmiar i wielkość, to zaczyna być
    > problem z ich legalnym wycięciem. Żeby się nie zdziwić że kupiłeś

    W tym przypadku regularnie == nie rzadziej, niż co 5 lat ;->

  • 8. Data: 2010-08-16 05:58:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Jak ktoś bedzie przechodził, potknie się i zrobi sobie kuku to masz
    > problem.

    Brednie.

    > Jak działka zarośnie trawą to musisz wykosić.

    Nie musi.

    > Jak ktoś nawiezie ci śmieci to masz uprzątnąć.
    > Jak ktoś wyleje ci tam chemikalia to musisz
    > glebę zrekultywować czy wymienić grunt.
    > Za każdym razem spore koszty

    No, jak mu ktoś kilka ciężarówek gruzu nawiezie, to owszem. A jak ktoś
    wrzuci tylko jakiś jeden worek - bez przesady.

    > a może i kary.

    Brednie.

    > Poza tym zZależnie od położenia i przeznaczenia działki możesz mieć
    > obowiązek sprzątania przyległych chodników.

    Tych nieistniejących też? ;)

    > Tak więc radziłbym przede wszystkim ogrodzić i regularnie kontrolować
    > stan ogrodzenia oraz porządku na działce.

    Ano właśnie - wystarczy ogrodzić i już zniechęca to do wywalania śmieci,
    bo to już za duża fatyga.

  • 9. Data: 2010-08-17 08:21:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.08.2010 23:12), Michał Stępień wrote:

    > Ale on pisał o kilku latach a nie 30-tu.

    W sumie trudno powiedzieć czy kilka czy 30, ale na pewno raz na kilka
    lat planuję na działkę zajrzeć ;)

    p. m.

  • 10. Data: 2010-08-17 08:24:51
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.08.2010 19:54), Alek wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > Jak ktoś bedzie przechodził, potknie się i zrobi sobie kuku to masz
    > problem.

    Ok, to nawet w pewnym sensie rozumiem.

    > Jak działka zarośnie trawą to musisz wykosić.

    A dlaczego? Właśnie - jak na działce będzie rosnąć bujnie zielsko, to
    mogę mieć jakieś nieprzyjemności?

> [...]
    > Tak więc radziłbym przede wszystkim ogrodzić i regularnie kontrolować
    > stan ogrodzenia oraz porządku na działce.

    Czyli zakup działki na drugim końcu Polski staje się trudny :).

    A jak to jest z odpowiedzialnością? Jeżeli wynajmę kogoś do utrzymywania
    działki w stanie niezagrażającym nikomu, a komuś coś się jednak stanie,
    to kto odpowiada? Ja czy ten kogo wynająłem?

    p. m.